AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Vi har steiner/heller ute som det vokser ugress mellom, og det er utrolig vanskelig å luke bort. Leste et sted at sterk eddik kan hjelpe, men hvordan bruker man det? Skal det blandes ut med vann eller brukes konsentrert? Det er ikke farlig for dyr/katter forresten? Da er det nok uaktuelt å bruke isåfall. Anonymous poster hash: bbaad...846
ops2 Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Eddikessens 35%. Bland 1 del eddikessens med to deler vann. Hvis du ikke finner det i butikken, bruk ufortynnet husholdningseddik 7%. Det er ikke farlig for dyr. Eddik vil ikke drepe røttene, men planten blir brun og lett å røske opp. Hvis du ikke har betongstein, men naturstein, så kan du strø på salt og børste den ned i fugene. Salt kan tære på betong. Salt dreper røttene og hindrer ny tilvekst.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Her er mange kjerringråd. Bl.a. hva eddik kan brukes til (også ugress). (http://www.mojomagasin.no/hus-hjem-og-hage/21-tips-til-bruk-av-eddik-%E2%80%93-et-miljovennlig-og-naturlig-universalmiddel/ Anonymous poster hash: 8adc6...8d0
Maximillian Cohen Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Om du ikke vil bruke sprøytemidler kan du bruke varmt vann eller svi det vekk med en slik.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Det var meg som først la ut Eddik tipset på kg. Tipset kommer fra en eldre person som har brukt dette i fra gammelt av. Personen sa at det måtte være den sterkeste husholdningseddiken, ufortynnet, i en barnehagevannekanne, og rett på ugresset mellom heller/steiner. Har testet det og det fungerer. Men det fungerer best i varme og sollys, regnvær spyler alt bort. Eddik er minst farlig for dyr og innsekter. Kokende vann fra vannkoker fungerer og, men er mer tungvindt.Anonymous poster hash: 7f4dc...8cc
ops2 Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Glemte å si at eddik lukter veldig sterkt. Du bør ikke bruke eddik hvis du skal grille samme kveld. Det må være sterkt og påføres rikelig. Etter egen erfaring så lukter det ille ihvertfall en hel dag. Kan du gjøre det om morgenen i uka er det best. Jeg har tynnet ut eddikessensen, men ikke for mye. 35% er den sterkeste konsentrasjonen jeg har sett i matvarebutikkene. Å bruke den ufortynnet blir litt vel mye... det går med mange flasker også. Har ikke gjort det i år, men er sikker på at jeg ikke brukte ren 35% eddik i fjor.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Kjerringrådene hjelper, men alt det tar ugress vekk en stund så kommer det opp igjen.Anonymous poster hash: b52e7...b20
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Kjerringrådene hjelper, men alt det tar ugress vekk en stund så kommer det opp igjen.Anonymous poster hash: b52e7...b20 Jepp. Jeg ville heller tatt tak i problemet. Fjernet hellene og lagt plastduk på mark før hellene ble lagt på plass igjen. Neppe mer arbeid enn hva ugressfjerning vil utgjøre i løpet av en sesong. Anonymous poster hash: 398de...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå