Gå til innhold

Dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dagmamma til minstegutten. Hun skal ha fri i skoleferier, men ettersom jeg forsto ville hun ha samme betaling pr. md - fri eller ikke. Er dette vanlig?

Hadde dagmamma på eldstemann også, men der betalte jeg for de dagene hun hadde ham, samt at jeg betalte de dagene han var syk - ikke hvis hun var syk for da måtte jeg jo ordne meg med ny barnepasser.

Hvordan gjør deres dagmamma dette? Eller dere som har dagbarn selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er dagmamma og har 4 uker ferie UTEN betaling. Men jeg tar betalt når barna skal ha ferie.

Jeg tar også fast månedspris,jeg kan ikke risikere at jeg en måned bare fikk betaling for 14 dager fks. Det betales ikke dersom jeg er syk eller på annen måte ikke kan ha åpent men betalingen går som normalt dersom barna er borte.

Har du full plass? Jeg regner full plass (5 dg. i uka) og halv plass (3+2 dg. uka) Jeg har i tillegg en som bare er her en dag i uka og der betaler foreldrene 220.- dag.

Skrevet

Det kommer vel helt ann på hvilken avtale du har med dagmamma. Har du avtalt fast mnd pris, så må du betale fast mnd pris.

Har du derimot avtalt pris per dag, så får hun jo kun betalt for de dagenen hun faktisk har ungen.

Sånn hadde vi det når vi for mange år siden hadde dagmamma til elstemann. Hun tok heller ikke betalt da hvis hun var syk eller noe. Vi slapp også å betale hvis vi hadde ungen hjemme av en eller annen grunn. Men så var hun veldig fleksibel også da.

Skjønner godt at dagmammaer krever fast mnd pris, det er alltids greit med faste inntekter.

Skrevet

Er hvit dagmamma med fast månedslønn. Har en "lærerunge", det jeg gjorde var å finne ut hvor mange dager som er skoleferie i løpet av et år og så rekne ut hvor mange timer jeg passer han minus skoleferiene og dele opp på 12 slik at jeg får samme lønn gjennom hele året.

Hilsen BritElin

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg syns det er helt greit å betale en fast md pris - men det at hun skulle ha fri alle skoleferier kom ikke frem før etterpå. Helt ærlig syns jeg det var litt rart at jeg skulle betale full pris for 2 md ferie, men er det vanlig så....

Og for all del - Dagmammaer fortjener virkelig lønna si, jeg mener ikke noe annet! Og så langt er jeg veldig fornøyd med henne, og det ser det ut til at veslegutt er også. Så vi kommer nok til å fortsette med å bruke henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...