AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Forrige helg ble jeg sjekket opp av en kvinne på et utested og hun virket veldig åpen og så ut til å kunne snakke om mange temaer. Greit nok det, men hun var av en rase som ikke tiltrekker meg personlig. Prøvde å svare litt avvisende men hun ga seg ikke. Endte opp med å svare småspydig og useriøst på spørsmålene hennes og diktet opp en satirisk historie om meg selv og min bakgrunn. Hun lo litt først men endte etterhvert opp tydelig fornærmet over at jeg bare tullet med henne før hun gikk tilbake til sitt. Det som skremmer meg litt er at selv om jeg angrer litt på egen oppførsel så føles det også deilig å kunne være litt drittsekk når folk faktisk ikke skjønner at jeg ønsker å sitte i fred med vennene mine istedet for å bruke tiden på å jatte med lite pene kvinner jeg ikke er interessert i. Men hvordan kan man formulere seg for å styre seg litt? Jeg satt der og ble nesten regelrett forbannet og hadde mest lyst til å be henne pelle seg vekk, men endte altså opp med en tullehistorie om meg selv. Men det er kanskje mer nedlatende enn å være mer direkte? Hva tror dere? Anonymous poster hash: 38f17...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Nordmenn må lære seg en ting:At man snakker sammen på byen er ikke nødvendigvis enbetydende med at man trenger å ende opp i et forhold. Jeg liker å snakke med alle slags folk når jeg er ute,inkludert menn jeg ikke er fysisk tiltrukket av. Så lenge de er oppegående og morsomme kan jeg prate med dem uten å tenke at nå blir jeg sjekket opp, han får forventninger og jeg må komme meg bort. F.eks.da jeg var 18 og begynte å gå på byen kom jeg i snakk med en gutt som jeg synes var kul,men absolutt ikke min type.I dag nesten 20 år etter er vi fortsatt venner. Du taklet vel situasjonen greit etter det jeg kan lese.Hvis noen ikke tar et hint må man jo nesten få dem bort.Men jeg ser ikke helt problemet med at noen kommer bort og prater med deg,så sant de ikke er helt frastøtende. Anonymous poster hash: 9a70f...b89 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Nordmenn må lære seg en ting:At man snakker sammen på byen er ikke nødvendigvis enbetydende med at man trenger å ende opp i et forhold. Jeg liker å snakke med alle slags folk når jeg er ute,inkludert menn jeg ikke er fysisk tiltrukket av. Så lenge de er oppegående og morsomme kan jeg prate med dem uten å tenke at nå blir jeg sjekket opp, han får forventninger og jeg må komme meg bort. F.eks.da jeg var 18 og begynte å gå på byen kom jeg i snakk med en gutt som jeg synes var kul,men absolutt ikke min type.I dag nesten 20 år etter er vi fortsatt venner. Du taklet vel situasjonen greit etter det jeg kan lese.Hvis noen ikke tar et hint må man jo nesten få dem bort.Men jeg ser ikke helt problemet med at noen kommer bort og prater med deg,så sant de ikke er helt frastøtende. Anonymous poster hash: 9a70f...b89 Takk for svar. Joda, jeg ser gjerne at man iblant kan misforstå situasjonen, men denne gangen var det faktisk ganske tydelig at hun så etter noe mer, det var ikke bare snakking, hun hadde bla. stått og sett på meg og smilt før hun kom bort + andre ganske sikre tegn underveis, så dette var ikke bare en samtale. Anonymous poster hash: 38f17...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Takk for svar. Joda, jeg ser gjerne at man iblant kan misforstå situasjonen, men denne gangen var det faktisk ganske tydelig at hun så etter noe mer, det var ikke bare snakking, hun hadde bla. stått og sett på meg og smilt før hun kom bort + andre ganske sikre tegn underveis, så dette var ikke bare en samtale. Anonymous poster hash: 38f17...7e6 Så lenge man ikke er direkte ufin så synes jeg din måte å få henne bort på er akseptabel. Ellers har jeg sett at menn som ikke er interessert bare ignorerer;Går et annet sted,begynner å prate med kompisene istedenfor,eller enda verre:andre damer.Da tar jo de fleste hintet. Avvisning er alltid vanskelig,uansett hvilken måte man gjør det på desverre. Anonymous poster hash: 9a70f...b89
Gjest Minesveiper Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Synes ikke man ternger å være frekk. Hvis jeg ikke er interessert i å snakke mer latt jeg samtalen dø ut og er stille. Eventuelt så unnskylder jeg meg og går der i fra. Ser ikke helt hvorfor man skal avise noen og samtidig trykke dem ned med å være frekk. Endret 6. juni 2015 av Minesveiper
Gjest Tingelinling Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Jeg synes det er mer anvendelig å bare si at jeg skal på toalettet. Etter toalettet går jeg tilbake til de jeg er ute sammen med. Eller bare si "Takk for praten." og gå derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Jeg synes det er mer anvendelig å bare si at jeg skal på toalettet. Etter toalettet går jeg tilbake til de jeg er ute sammen med. Eller bare si "Takk for praten." og gå derfra. TS her: Ja, men hun stod der og snakket med noen andre i mellomtiden og da jeg kom tilbake så tok hun kontakt med meg igjen. Når man virkelig ikke skjønner hintene så er det jo ikke så lett å gjøre det på en taktfull måte. Kanskje jeg heller skulle få meg en jakke med hakekors eller lignende, så skjønner folk greia Anonymous poster hash: 38f17...7e6
Gjest Tingelinling Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Kanskje jeg heller skulle få meg en jakke med hakekors eller lignende, så skjønner folk greia Anonymous poster hash: 38f17...7e6 Ja. Da får du kontakt med de riktige damene umiddelbart.
Ferny Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Er jo en ærlig sak at man synes den man prater med på byen er uinteressant, men på generelt grunnlag tenker jeg at det går an å holde samtaler uavhengig av om den andre er en du er tiltrukket av eller ikke. Det er ikke sånn at alle på byen er ute etter å sjekke opp folk... kan være gøy å bli kjent med nye uansett. Men om den andre legger tydelig an på deg, og du ikke er komfortabel, så bare si at du er ute for å henge med vennene dine. Eller bare si at setet er opptatt dersom noen vil sette seg ned, og kroppsspråket tilsier at de er på sjekkern. Det må folk tåle. Men blir litt søkt å snekre sammen usanne historier om seg selv, det hadde ikke jeg giddet i hvert fall. Lettere å bare sette seg et annet sted da. Om den andre ikke tar hintet, så bare si at du ikke er interessert. Litt kjipt for den andre der og da, men resultatet blir jo det samme til slutt uansett. Og så kaster du ikke bort egen (og den andres) tid.
Gjest The damned Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Hva med å si: "jeg er ikke interessert"? Er ikke det mye enklere enn å dikte opp en historie som ikke er sann? Eller så kan man jo snakke med folk selv om man ikke er interessert da, selv om det kan jo bety at den du snakker med tror at de skal få være med deg hjem å pule
Gjest Minesveiper Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Hva med å si: "jeg er ikke interessert"? Er ikke det mye enklere enn å dikte opp en historie som ikke er sann? Eller så kan man jo snakke med folk selv om man ikke er interessert da, selv om det kan jo bety at den du snakker med tror at de skal få være med deg hjem å pule Problemet er jo at jenter ikke alltid sier direkte til deg at de er interessert. De gjør seg heller tilgjengelige og venter på at du skal handle på det. Da blir det litt kleint å si: "Jeg ser at du gjør deg tilgjengelig, men jeg er ikke interessert" Det er litt vanskelig å avise direkte når hun ikke har tatt et direkte initiativ og eller sagt at hun liker deg. Endret 6. juni 2015 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 "Du er av en rase som ikke tiltrekker meg personlig" ville antagelig funket brennkvikt. Det enkle er ofte det beste. Anonymous poster hash: f2371...08e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 "Du er av en rase som ikke tiltrekker meg personlig" ville antagelig funket brennkvikt. Det enkle er ofte det beste. Anonymous poster hash: f2371...08e TS her: Og hva så? Du er kanskje en av de som drar rasismekortet? Jeg har venner av forskjellige raser, men personlig er det ikke alle som tiltrekker meg når det er snakk om kjæreste. Nice try, din taper. Anonymous poster hash: 38f17...7e6 1
Gjest The damned Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Problemet er jo at jenter ikke alltid sier direkte til deg at de er interessert. De gjør seg heller tilgjengelige og venter på at du skal handle på det. Da blir det litt kleint å si: "Jeg ser at du gjør deg tilgjengelig, men jeg er ikke interessert" Det er litt vanskelig å avise direkte når hun ikke har tatt et direkte initiativ og eller sagt at hun liker deg. Ja,skjønner den. Ikke alltid like lett, men så langt det går synes jeg man bare være høflig. Ellers må man vel bare gå eller si at man skal på do og ikke komme tilbake. De fleste skjønner jo da at man ikke er interessert, men de som ikke gjør det må man jo kanskje være litt hardere mot.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Nice try, din taper. Anonymous poster hash: 38f17...7e6 Den fungerer sannsynligvis godt også. Anonymous poster hash: f2371...08e
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2015 #16 Skrevet 7. juni 2015 "Du er av en rase som ikke tiltrekker meg personlig" ville antagelig funket brennkvikt. Det enkle er ofte det beste. Anonymous poster hash: f2371...08e Jeg tenkte på det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå