Carouselle Skrevet 8. februar 2017 #1941 Del Skrevet 8. februar 2017 "Ikke vekke mamma da"... ååhh herregud så søt og god han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 8. februar 2017 #1942 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) 1 time siden, Carouselle skrev: Ja, ser ut som det er eneste løsning her.. Bananas her og! Tenker vi må vente til at han er 6 måneder, siden han fortsatt er litt liten for strengt leggeregime! Gruer meg til å ta den kampen! Tar gjerne i mot noen tips på hvordan dere fikk det til! Det er en tid jeg ser tilbake på med glede, for det innebar at jeg sov laaaange, uavbrutte netter for første gang siden før graviditeten inne på gjesterommet, mens pappaen tok kampen Vi tenkte at det sannsynligvis kom til å bli lettere dersom vi ikke viftet maten/"smokken" i trynet på henne. Vi visste at hun sannsynligvis ikke hadde behov for melk om natta lengre, for selv om hun skulle ha pupp HELE tiden spiste hun stort sett bare et par slurker (det var bare sovemedisin), og de gangene hun faktisk spiste en del om natten gadd hun ikke å spise noe særlig mer før langt ut på ettermiddagen påfølgende dag. Mannen satt mye inne med henne og trøstet så godt han kunne for en som ikke hadde pupper. Han prøvde å trøste henne mest nede i senga (la hodet på brystet hennes og strøk henne på hodet, nynnet, etc), men det ble nok litt løfting/kosing/byssing også. Broren min kjørte samme taktikk på sønnen sin (en medgjørlig type), og han sov natta gjennom etter to dager Datterem min er sta som et beist (eller sta som moren.... definisjonsspørsmål), så hun kjempet i halvannen uke før hun ga seg. Vi merket likevel stor forskjell fra de første til de siste nettene, da var det både færre og mindre langvarige oppvåkninger. Etter ca en uke tok jeg over igjen siden juleferien var over og mannen måtte tilbake på jobb. Da gasset hun opp kampen igjen i håp om at dama med muggene skulle gi etter, men da ikke det heller førte frem, ga hun seg rimelig kjapt! Beklager dagbokkuppingen, @A4-livet ! Endret 8. februar 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. februar 2017 Forfatter #1943 Del Skrevet 8. februar 2017 For Guds skyld, kupp dagboka om sånne emner! Vi kommer jo dit snart selv, og alle erfaringer tas imot med takk M gulpa ut senga igjen. Samme i går. Tror venstrepuppen er litt for ivrig på utdrivings, er ofte hun foretrekker den andre og bare hyler hvis jeg prøver (for henne) feil pupp. Måtte håndmelke bort litt spreng i stad for å få henne til å ta den og det spruta godt så kan skjønne at det er vanskelig å få svelget unna. Håper det bedrer seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 11. februar 2017 #1944 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) På 8. februar 2017 den 12.09, miore skrev: Det er en tid jeg ser tilbake på med glede, for det innebar at jeg sov laaaange, uavbrutte netter for første gang siden før graviditeten inne på gjesterommet, mens pappaen tok kampen Vi tenkte at det sannsynligvis kom til å bli lettere dersom vi ikke viftet maten/"smokken" i trynet på henne. Vi visste at hun sannsynligvis ikke hadde behov for melk om natta lengre, for selv om hun skulle ha pupp HELE tiden spiste hun stort sett bare et par slurker (det var bare sovemedisin), og de gangene hun faktisk spiste en del om natten gadd hun ikke å spise noe særlig mer før langt ut på ettermiddagen påfølgende dag. Mannen satt mye inne med henne og trøstet så godt han kunne for en som ikke hadde pupper. Han prøvde å trøste henne mest nede i senga (la hodet på brystet hennes og strøk henne på hodet, nynnet, etc), men det ble nok litt løfting/kosing/byssing også. Broren min kjørte samme taktikk på sønnen sin (en medgjørlig type), og han sov natta gjennom etter to dager Datterem min er sta som et beist (eller sta som moren.... definisjonsspørsmål), så hun kjempet i halvannen uke før hun ga seg. Vi merket likevel stor forskjell fra de første til de siste nettene, da var det både færre og mindre langvarige oppvåkninger. Etter ca en uke tok jeg over igjen siden juleferien var over og mannen måtte tilbake på jobb. Da gasset hun opp kampen igjen i håp om at dama med muggene skulle gi etter, men da ikke det heller førte frem, ga hun seg rimelig kjapt! Beklager dagbokkuppingen, @A4-livet ! Tusen takk for at du delte Det er vel som jeg fryktet, det må en kamp til! Og jeg gruer meg til å ta den! Høres ut som en smart plan på flere nivåer å la mannen ta den støyten Høres ut som man trenger å sette av litt tid. Så vi snakker om det hjemme nå, om dette må bli årets "påskeferie" Endret 11. februar 2017 av Carouselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #1945 Del Skrevet 11. februar 2017 Da er (nesten) alt klart til dåp i morgen. Det ble visst mye rosa Maten får vi levert, kalasene er klare til å pyntes i morgen tidlig og bordene er dekket.(Det viktigste er imidlertid at jeg får på meg det skjørtet jeg ville ha på Bare 1,5 kg til statyvekt nå, det er jeg godt fornøyd med.) Dåpsbarnet er potte tett og forkjøla da, men heldigvis i godt humør. Begynte å bli syk på tirsdag ettermiddag så jeg hadde håpet det skulle gå over til nå, vi får heller håpe på et mirakel i løpet sv natta.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 11. februar 2017 #1946 Del Skrevet 11. februar 2017 Masse lykke til med dåp i morgen! Får satse på at dåpsbarnet stiller med godt mot likevel. 1,5 kilo igjen til startvekt er jo sykt bra! Det skal du virkelig være fornøyd med ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. februar 2017 #1947 Del Skrevet 11. februar 2017 Lykke til med dåpen Alt unntatt 1.5 kg på tre måneder er jo et rimelig radig tempo! Herlig å kunne bruke alle de "ordentlige" klærne sine litt igjen Sånn bortsett fra de som ikke er ammevennlige, da - ca 85 % av mine, for eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. februar 2017 #1948 Del Skrevet 11. februar 2017 Lykke til i morgen! Og herregud, jeg har fremdeles 5 kg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. februar 2017 Forfatter #1949 Del Skrevet 12. februar 2017 Dåpen er vel overstått. Ble grining i kirken siden hun er kjempeforkjøla og i tillegg var dødstrøtt, ikke populært å bli lagt i vannrett stilling da. Jr hjalp til med å tørke M på hodet og oppførte seg generelt ganske så eksemplarisk gjennom hele gudstjenesten og selskapet Fikk han med på nattverd, den vinen smakte visst ikke godt for hele kjeksen ble gitt til pappaen ganske fort. Skulle filma det ansiktsuttrykket hans M sov tre timer i vogna under selskapet. Hun var vel våken første timen av selskapet bare og våkna når halvparten av gjestene hadde gått og resten var på vei ut døra. Jammen bra jeg kjøpte en ny kjole til henne på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 12. februar 2017 #1950 Del Skrevet 12. februar 2017 Hehe, gratulerer med vel overstått dåp Kan tenke meg at nattverdsvin er en litt merkelig smak for sånne snart treåringer , men det er jo fint å minne han på i konfirmasjonstalen. Har litt spørsmål om dåpen jeg, hvis det er greit (da det er noe jeg og samboer her har snakket om om dagen), hvor mange gjester var dere? Hvem inviterte dere (altså bare deres foreldre, besteforeldre og søsken, eller deres tanter og onkler osv også?. Hvordan gjorde dere det med faddere? Ellers håper jeg dere får en rolig kveld, med litt tid til å puste ut, for selv om en dåp er aldri så vellykket så kan jo sånne dager være ganske intense og slitsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. februar 2017 Forfatter #1951 Del Skrevet 12. februar 2017 @Marimba Man merker heldigvis ikke at man er dødssliten før alle gjestene har gått Vi var 23 stk med stort og smått. Var M sine besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Forrige gang hadde vi mannens tanter, onkler og søskenbarn i tillegg (begge mine foreldre er enebarn), men da måtte vi leie lokale og det gadd vi ikke denne gangen. Har ikke kontakt med de ellers uansett. Vet en del ber nære venner også men vi har ingen vi har så nær at det hadde vært naturlig. Forrige gang var våre tre søsken og mannen til søstra mi (som også er bestekamerat med mannen) som var faddere, denne gangen valgte vi å ta alle tre søsken med ektefelle. Angrer egentlig på at vi ikke tok alle seks forrige gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 13. februar 2017 #1952 Del Skrevet 13. februar 2017 Høres ut som en vel gjennomført dåp! Synd med lille dåpsbarnet som var pjusk og sov seg gjennom hele selskapet, men sånt skjer Håper hun er på bedringens vei! Jeg har aldri vært med på nattverd (tror jeg? ), trodde det var på kveldstid jeg.. Men får man "ekte" vin? Eller er det noe de bare kaller vin? Håper du fikk på deg skjørtet! Bare 1.5 kg unna startvekt er jo utrolig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. februar 2017 #1953 Del Skrevet 13. februar 2017 Gratulerer med vel gjennomført dåp! Jeg tror vi også tar det hjemme denne gangen, ble så utrolig mye styr da vi hadde det et annet sted forrige gang. Må bare finne ut hvordan vi skal få ordnet stort nok bord til alle. Hvordan gjorde dere det? 1,5 kg igjen er jo supert! Bare ikke gjør som meg, jeg var vel også omtrent der før jeg begynte å legge på meg igjen, og da jeg ble gravid igjen var jeg vel 7,5 kg over startvekt forrige gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #1954 Del Skrevet 14. februar 2017 @Carouselle Neida, nattverd har de relativt ofte tror jeg. Var nattverd da jr ble døpt også hvertfall. Vinen smaker vin men er alkoholfri. Hvis jr ber om å få smake vin før han er 18 får jeg be han gå og ta nattverd og se om han syns den vinen er god først @juliane Nå har jeg spist meg opp på dåpsmat i to dager så spørs om det er nærmere 2 kg nå Vi lånte et klappbord av naboen, koster 600kr på Jysk så vi skal kjøpe et selv (har et annet ekstrabord selv men det er så smalt at det ikke er plass til to middagstallerkener overfor hverandre). Og det er genialt for når du ikke bruker det bretter du det i to og så har det bærehåndtak. Skal selge vårt ekstrabord og kjøpe et sånt i stedet. Klappstoler koster vel 80kr. Vi lagde ikke langbord, da hadde vi trengt et bord til, men hadde voksenbord (oss og de på 60+ som ikke kan sitte på klappstoler en hel dag), ungdomsbord (våre søsken med ektefeller) og barnebord (de tre eldste på 8, 9 og 13) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #1955 Del Skrevet 14. februar 2017 I dag var jr blid hele morgenen Det er første gang på to uker eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 14. februar 2017 #1956 Del Skrevet 14. februar 2017 Så deilig med blid Jr! Vet hvordan det er da vi sliter med trass og sinne om dagen vi og! Man blir så lykkelig over slike stunder hvor alt nesten bare er rene idyllen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 14. februar 2017 #1957 Del Skrevet 14. februar 2017 Så deilig med en harmonisk morgen! Du får prøve å huske på denne og tilegne de som er litt mer utfordrende litt mindre plass i hukommelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. februar 2017 #1958 Del Skrevet 14. februar 2017 Hurra for blid unge! Det gikk liksom et lys opp for meg her nå da du sa at dere ikke hadde langbord. Har av en eller annen grunn sett for meg at det MÅ være langbord, og ikke helt skjønt hvordan vi skal få plass til et langbord til ca 25 personer i stua vår. Men altså, vi hadde jo to bord i lokalet der vi hadde velkomstfesten for S også. Bord og stoler skal vi jo alltids få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #1959 Del Skrevet 14. februar 2017 @juliane Er gravidtåka som har tatt deg Var på tremånederskontroll med M i dag. Måtte utsette vaksiner til hun er helt frisk fra forkjølelsen, så skal tilbake om to uker (tror jeg det var, husker ikke....). M er 60 cm lang og veier 6240 gram. Bare gått opp 40 gram på nesten to uker, kanskje ikke så rart når hun har vært forkjøla og samtidig begynt å røre seg mye mer (ligger ikke mye stille på stellebordet for å si det sånn). Bra hun har litt å gå på Ellers fikk jeg litt tips ifht at M har fått en favorittpupp. Den som produserer mest er den hun ikke vil ha, antakelig pga en blanding av at melka spruter ut og nesten drukner henne noen ganger og at hun har andre siden som favorittside. Så nå skal hun få spise fra den hun liker best mens jeg pumper ut den verste sprengen av den andre slik at jeg kanskje får senket produksjonen litt. Får fryst ned litt morsmelk da, det er jo kjekt å ha når hun begynner med fast føde (herregud, det er bare én mnd til hun kan begynne med smaksprøver ). Hun spiser heldigvis av den på natta og noe på dagen, så tror det skal ordne seg etter hvert. Ellers ender jeg vel opp med en kjempepupp og en vrengt bukselomme de neste mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. februar 2017 #1960 Del Skrevet 14. februar 2017 Jeg ammet kun på høyrepuppen fra S var 6/7 mnd og frem til vi sluttet med ammingen da hun var 15 mnd. Var grei størrelsesforskjell der en stund ja! Men nå er de faktisk like store igjen etter kun noen uker etter ammeslutt. (Men det kan jo være litt takket være graviditetshormoner også, når jeg tenker meg om...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå