Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

1 time siden, juliane skrev:

Spiral er lurt, jeg kan ikke akkurat anbefale p-piller hvis målet er å ikke bli gravid. ;) Si fra hvis du knekker koden om samkjørt soving før august en gang da! :jepp: 

Jr sover egentlig ikke på dagen, så den koden blir dessverre aldri knekt her i huset. Foreldrene mine kjenner noen som er med i noe de kaller spiralklubben, var tre par som ble gravide på spiral omtrent likt. Er 30 år siden da, men jeg tør ikke fortelle om det til mannen :ler: 

I dag tok jeg med jr på IKEA siden formen er mye bedre. Spiste kake og koste oss, men på vei hjem kom hele kaka hans i retur :kvalm: Men jeg er en såpass dårlig mor at jeg stoppa og fylte diesel på vei hjem likevel. Var jo nesten tom og så kosta det 12.48 :fnise: Nå ligger N og sover og vi ser på Barne-TV. Igjen.... Tror han skal være hjemme i morgen også. Er turdag i bhg og han hadde litt over 38 i feber i stad. Første gang han har vært så lenge borte fra bhg så kan ikke klage akkurat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sssj! Ikke si sånt om spiral a, det var det jeg hadde tenkt å teste ut etter denne graviditeten :tongue: 

Stakkars Jr! Sikkert lurt å holde ham hjemme en dag til. Så forsåvidt snap av den kaka og det er jo kanskje ikke så rart at den kom i retur. Den så jo ikke akkurat tørr og lite mektig ut :ler: God bedring til mini iallefall! 

..og du er jo ikke en dårlig mor, bilen må jo også ha mat :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel strengt tatt "hjemme i 48 timer etter siste oppkast/diare" så veldig lurtå holde han hjemme ei stund til 😊 (å så kom e på at det er fredag å dermed helg etterpå, dvs 3 dager hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sitronkake skrev:

Sssj! Ikke si sånt om spiral a, det var det jeg hadde tenkt å teste ut etter denne graviditeten :tongue: 

Stakkars Jr! Sikkert lurt å holde ham hjemme en dag til. Så forsåvidt snap av den kaka og det er jo kanskje ikke så rart at den kom i retur. Den så jo ikke akkurat tørr og lite mektig ut :ler: God bedring til mini iallefall! 

..og du er jo ikke en dårlig mor, bilen må jo også ha mat :fnise: 

Han spiste heldigvis ikke hele, da tror jeg vi bare måtte hivd hele bilen :fnise: 

2 timer siden, Meley skrev:

De sier vel strengt tatt "hjemme i 48 timer etter siste oppkast/diare" så veldig lurtå holde han hjemme ei stund til 😊 (å så kom e på at det er fredag å dermed helg etterpå, dvs 3 dager hjemme)

Tror ikke 48-timersregelen gjelder om man har spist for mye kake. Det er jo ikke smittsomt. Han hadde ikke feber av dagen, men vi ser an i morgen. Tipper han blir hjemme selv om han gjerne vil i bhg. Må uansett innom og hente vinterdressen hans. 

Nå skulle jeg skrive at hurra, M sovna før halv elleve, men hun bare kødda med meg :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, virker som om M er smittet av jr. Hoster og er tett i nesa.... Skal være hos mamma hele helgen siden mannen er borte på jobb, god timing altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også være kjip og minne deg på smittefaren i 48 timer etter oppkast :sjenert:  Men hvis det bare var overspising så er jo det noe annet, men bra du følger med :) Er bare så sinnsykt plagsomt med omgangssyke så jeg er litt hysterisk når det gjelder smittefare rundt oppkast :sjenert: Legen min har til og med skrevet i journalen min om min angst for sykdom. Lettere hysterisk :fnise:

Håper M kommer seg lett gjennom forkjølelsen hvis hun er smittet. Er jo umulig å skjerme de minste mot virus når søsknene går i barnehage :icon_frown: Lillebror har allerede hatt noen runder. Ubehagelig når de får hoste, også så blir de jo gjerne irritert og plaget av tett nese. Vi har kavet veldig i natt siden lillebror er snørrete. Holdt på å rable for meg..eller helt ærlig så rablet det vel, ikke bare holdt på å rable...crazy sleepless woman  :eeeh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gøy når de bittesmå blir syke, men er vel ikke til å unngå når man har barn fra før. :( God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve avdelingen til jr hadde vært syk på torsdag.... Gikk bra i bhg i går, han hadde hostet men ikke vært slapp eller noe. Den hostingen pleier å sitte litt i hos jr så den teller ikke som sykdom lenger (han kan hoste i flere uker når han først begynner). M er potte tett og hoster da. Skikkelig slimhoste. Er ikke spesielt populært med nesesuger, men den blir hyppig brukt. Hun sov heldigvis godt i natt da, sovna kvart på elleve (hurra!) og var bare våken for mat litt over fem. Stod opp litt over ni. Deilig å være hos besteforeldre som mer enn gjerne står opp med jr selv om han våkner ti over seks :) Nå er jr med besteforeldrene sine på store badet mens M ligger og sover og surkler i sofaen. Jeg angrer på at jeg ikke tok med strikketøy, tenkte jo ikke på at jeg kom til å bli sittende her alene. Skal forresten bare sy sammen tuppen på sokkene til M så er de ferdige. Fikk oppskrift på noen fine babyvotter av en nabo i går, de blir neste prosjekt. De så ganske enkle ut, så tar nok bare noen få dager :tekola:(beste smilyen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, nå er jeg lei av sutrete unge! I dag har alt vært feil, og når jeg har vært våken med unger i til sammen to timer i natt og begynner å bli forkjøla selv er lunta mi ca 1/2 mm lang. Må legge meg etterpå selv om jeg ikke stod opp før halv ti i dag. Er hjemme nå, jr sov 35 minutter i bilen så håper humøret blir bedre nå. Sutra om Barne-TV og smoothie, så nå sitter han foran tv-en. Håper mannen tar han med ut etter hvert. Jeg streiker hvertfall som mamma i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes slitsomt ut. Sliter med det samme selv bare uten sutrete unger, men det i tillegg  kan jeg tenke meg at gjør totalen ganske mye verre. Så håper du får litt tid til å sove og slappe av. Eller kanskje kose deg litt med å strikke babyvotter om formen tillater det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken tilsammen to timer? Hehe.. jeg er det hver natt. Minst.. Gjerne tre.. Hurra! Hvorfor måtte jeg få et barn som ikke vil sove?!?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

Uff, det hørtes slitsomt ut. Sliter med det samme selv bare uten sutrete unger, men det i tillegg  kan jeg tenke meg at gjør totalen ganske mye verre. Så håper du får litt tid til å sove og slappe av. Eller kanskje kose deg litt med å strikke babyvotter om formen tillater det. 

Skulle legge med med M, men hun bare kava og hosta og endte med å gulpe ned hele seg selv fordi hun hosta så fælt. Så null soving på meg...

27 minutter siden, Carouselle skrev:

Våken tilsammen to timer? Hehe.. jeg er det hver natt. Minst.. Gjerne tre.. Hurra! Hvorfor måtte jeg få et barn som ikke vil sove?!?! :bond:

Ja, jeg er liksom litt bortskjemt med det. Vant til å bare mate M en gang eller tre på natta, ikke sitte utafor rommet til jr i en time og vente på at han skal sove igjen. Og M var så tett atte hjælp. Når resten av dagen da består av sutring syns jeg det blir ufattelig slitsomt. Jr har på to dager spist 2,5 banan, to gulostskiver og nå akkurat har han spist to knekkebrød. Ikke rart han er sutrete egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg altså! Er ikke greit med en supervanskelig sutreunge og en syk baby! :( Og det er uansett veldig slitsomt å ha en natt som er mer trøblete enn man vanligvis har, enten det er en halvtime våkentid eller tre! Håper det blir en bedre natt i natt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår er også fæl til å slutte å spise når hun blir litt dårlig. Det er vanvittig stressende for foreldrene (vi føler oss i alle fall rimelig maktesløse mens det står på!), og slitsomt for henne selv - vi merker det godt på humøret hennes ;) Heldigvis pleier hun å få en spiseraptus en liten stund etter at hun er frisk igjen! Satser på at din jr. kjører en tilsvarende runde når han er 100 % bra igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ut at vi må be bhg om råd til hvordan vi skal takle raserianfallene til jr. Ingen av oss har tålmodighet lenger så det ender med at vi roper tilbake :( Sa til mannen i dag at han må levere jr denne uka, om ikke må jeg bare reise bort hele helga for å ikke gå på veggen. Jeg takler virkelig ikke å ha en unge som hyler hvert eneste sekund.... I dag var det lyset på badet som satte han igang uten at jeg fant ut hva som var feil med det. At M sover gjennom den skrikinga er helt utrolig. Hun er like potte tett så ble ikke pilates på oss i dag. Sov til kvart over ti etter å ja levert jr i stedet. Det var deilig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ferdig med sokkene jeg strikket da. Syns hælene ble litt rare, de er liksom så spisse. Men kanskje de ser bedre ut når M vokser inn i de. Str 1-3 mnd mener jeg å huske, men de passer nok ikke før om en måneds tid. IMG_0285.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de raserianfallene er fæle. Mini er også sånn om dagen, kan klikke i vinkel for den minste ting. Som oftest fordi vi voksne "gjør noe feil". Tar på smør på feil side av brødskiva, skrur på lyset på badet "når det var han som skulle gjøre det", legger lekeskrutrekkeren hans på feil sted (selv om det egentlig var han som la den der, han hadde bare glemt det).. :dry: Nå har det riktignok ikke vært oftere enn at tålmodigheten vår har tålt det, men du kan gjerne videreformidle eventuelle tips fra barnehagen :tongue: Jeg ser liksom ikke for meg at det kommer til å bli noe bedre med det aller første, iallefall ikke når tilværelsen hans blir snudd på hodet om noen uker! 

Synes sokkene var fine jeg :jepp: Flinka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt å spørre bhg om tips. Sitter og vrir hjernen nå etter flere forslag til evt hjelp, men innser at jeg har null kompetanse på så små barn (noe som i og for seg er litt skummelt :P). Skjønner hvertfall at det må være fryktelig slitsomt, så håper dere får noen tips. 

Men nydelige sokker :) Så søt farge! Jeg digger strikkebildene dine :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte var det nesten godt å se at andre har det sånn, men skulle selvfølgelig ønske dere slapp. 

Storesøster her har bare blitt verre og verre Og har nå holdt på et år og vi vet snart ikke hva vi skal gjøre, så hvis du får noen tips må du gjerne dele :sjenert: 

Superfine sokker :klappe: 

Endret av boks
Helt idiotiske setninger pga ordboka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...