Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, huff jeg har jo skremt omtrent alle gravide på KG med den fødselen min :fnise: Verste er jo at jeg i ettertid tenker at det hadde vært litt gøy om jeg faktisk hadde født i bilen. Det hadde blitt en enda bedre historie liksom. Mannen er ikke helt enig :ler: Men ja, har man 1-2 minutter mellom riene er det innafor å kjøre i kollektivfeltet (må :ler: litt av @miore).

Første morgen der jeg har hatt begge ungene alene er overstått. Jr sov helt til sju så han var i kjempegodt humør :) Da er det jo null stress å ha begge, M lå bare og sov til vi hentet henne for å skifte bleie. Som var stappfull siden hun bare var våken et par ganger i natt, veldig luksus med to-tre nattamminger altså. Og så gulpet hun selvfølgelig på vei ned trappa så måtte opp igjen og skifte klær. Så da kom vi til barnehagen fem minutter etter at frokosten hadde begynt. Og jeg glemte vinterdressen så måtte kjøre og hente den etter å ha levert jr. Etter det fylte jeg diesel (til 10.63 :tommelsmil:), og nå har jeg spist frokost mens M sover i bilstolen. Gadd ikke ta henne ut siden hun bare hadde våknet og jeg ville spise frokost og ta en kopp kaffe i fred. Men nå våkner frøkna så får nesten være en god mor og gi henne litt mat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min som endte opp med å føde hjemme syns det er veldig gøy å fortelle fødselshistorien sin til folk. Jeg skjønner jo det, hadde jeg hatt en sånn opplevelse så hadde jeg nok delt den med fremmede på bussen. Hvis vi ser bort i fra det faktum at jeg ikke tar bussen :P

Jeg skjønner litt tanken din med at det hadde vært gøy. Men samtidig så foretrekker jeg sykehuset altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle trille ned til butikken, M gulpa så mye at jeg måtte bade henne (heldigvis har jeg alltid en gulpeklut under hodet hennes, ellers hadde det vært gulp utover lammeskinn og trekket inni vogna). Nå sitter jeg og ammer før vi prøver igjen. Ikke bare bare å komme seg ut av døra med baby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, A4-livet skrev:

Note to self: ikke spis rosenkål mens man ammer.

Hilsen mammaen til ei med mageknip :( 

Uff ja. Alt av kål funket dårlig med Lille. Inkludert isbergsalat som tydeligvis er en kål det og 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pentu skrev:

Uff ja. Alt av kål funket dårlig med Lille. Inkludert isbergsalat som tydeligvis er en kål det og 🤔

Jr hadde aldri vondt i magen av noe jeg spiste, så det gikk litt i glemmeboka tror jeg. Må kanskje droppe kålrabistappe også da :( 

13 timer siden, Marimba skrev:

Fydda. Mulig at julemiddagene blir uten surkål i år? 

Huff ja, jeg spiste jo det i går også :sjenert: Skylder på ammetåka....

*tatt bort klageinnlegg*

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Uff, det er så vondt når det blir sånn :sukk::klemmer:

Og så er det så vanskelig å gjøre som "bøkene" sier, å ta et steg tilbake, trekke pusten dypt flere ganger og telle til ti. Håper virkelig at det blir bedre for dere etter hvert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålerabistappe kan du spise. Kålrot er en rotgrønnsak på lik linje med potet osv. Så det skal gå helt fint :)

Er så fælt når de blir sånn. Er så spent på hvordan det blir her. Når begynner mannen på jobb? Kanskje han kan ta morningene med jr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen drar på jobb rundt halv sju så han kan ikke ta morgenene. Da er han ikke hjemme før seks. Uff, i morgen skal jeg holde maska uansett. Tror det er lettere hvis vi står opp tidligere så jeg ikke blir stressa av at M begynner å bli sulten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk morgenen kjempebra igjen (for de som ikke rakk å lese handlet klageinnlegg i går om en grusom morgen). Jr våknet ti på sju og var sitt vanlige blide jeg. Den gutten trenger å sove til sjutiden, synd han ikke alltid klarer det og ender med å bli kjempesur.... Fikk levert han i barnehagen rett før frokosten begynte, og så dro jeg hjem og fikk tatt en dusj mens M lå i bilstolen. Nå ligger hun og sover på brystet mitt, må straks legge henne ned så jeg kan lage ferdig adventskalenderen til jr. Pakkene blir nok pakket inn i morgen, har funnet ut at pakkene skal åpnes etter barnehagen uansett sånn at han kan leke med det han får med en gang :) I dag skal jeg til mamma så rekker ikke gjøre så mye annet enn å lime på de siste figurene før vi må dra. Må sy fast resten etter at jr har lagt seg i kveld. Litt gøy med DIY julekalender (selv om det står "fun for the family" på den så det er vel beregnet at barn skal være med å lage :sjenert: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne trengt å lese det klageinnlegget tror jeg :eeeh: Jeg sitter jo på gulvet og griner hver gang jeg har ansvaret for begge to :sjenert: Men for all del, godt at dere hadde en bedre morgen i dag :) 

Så flink du er som lager kalender fra scratch :) Her får ikke Mini noen pakkekalender enda, får bare nyte at det ikke er noe mas om det enda :) Men jeg må si jeg har vært fristet likevel, kanskje fordi det er mest moro for meg :fnise: Men jeg mistenker at Mini enten går lei eller at det blir et fullstendig kaos hvor hun ikke forstår konseptet, så tror jeg gjør lurt i å drøye det et år. Hva gir du for gaver i kalenderen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Vi har ikke pakkekalender til bår på snart tre. Har kjøpt et lite fotoalbum med plastlommer, og så får han en konvolutt hver dag med et bilde inni. Av ham, familie, vennene sine, traktorer... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg kunne trengt å lese det klageinnlegget tror jeg :eeeh: Jeg sitter jo på gulvet og griner hver gang jeg har ansvaret for begge to :sjenert: Men for all del, godt at dere hadde en bedre morgen i dag :) 

Så flink du er som lager kalender fra scratch :) Her får ikke Mini noen pakkekalender enda, får bare nyte at det ikke er noe mas om det enda :) Men jeg må si jeg har vært fristet likevel, kanskje fordi det er mest moro for meg :fnise: Men jeg mistenker at Mini enten går lei eller at det blir et fullstendig kaos hvor hun ikke forstår konseptet, så tror jeg gjør lurt i å drøye det et år. Hva gir du for gaver i kalenderen? :)

Klageinnlegget inneholdt litt grining ja :fnise: Herregud, det var virkelig en ræva morgen...

Tja, husker ikle helt hva han får jeg. Er hvertfall fargestifter og verktøysett, begge deler blir gitt i deler så de to tingene blir vel halve kalenderen. Og så blir det å gjøre litt ting som å bake pepperkaker, havreflarn og lage fløtekarameller som skal gis bort i julegaver. Lille julaften kan han "få" at vi pynter juletreet. Kanskje vi kan pakke inn julegaver en dag også. Vet ikke helt hvor mange luker vi har da, blir spennende å se når jeg er ferdig :) 

5 timer siden, Grastusta skrev:

Vi har ikke pakkekalender til bår på snart tre. Har kjøpt et lite fotoalbum med plastlommer, og så får han en konvolutt hver dag med et bilde inni. Av ham, familie, vennene sine, traktorer... :) 

Det hørtes ut som en koselig kalender :) Skulle egentlig ikke ha pakkekalender vi heller, men så spurte ene naboen om tips til deres kalender og så fikk vi lyst å lage kalender selv også. Litt lettpåvirkelige :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludodama

Fikk ikke med meg innlegget om rævva morgen, men ser det levende for meg. Jeg svetter bare av å levere en stykk unge :roll: Så to hadde nok blitt grining, ja. 

Kalender blir gitt på ettermiddagen her og - men jeg må si at jeg angrer litt allerede på at jeg ikke bare tok en sjokoladekalender. Jeg har jo produsert masse søppel allerede med å pakke ut tingene og så ta dem inn igjen i gaveposer :P 

Det går bare i sånn småting som ballong/refleks, veldig mange små sjokolader(sånn i nett - hvor en og en er i gaveposen med en ballong eller lekebåt til badekaret eller klistermerke). Men de klistermerkene angrer jeg hvertfall dypt og hellig på, og de er mikroskopiske og kommer til å klistre seg fast i faen meg alt mulig :ler: 

Får gjøre klart et ark og få han til å lage juletegninger som gave til besteforeldre og sånt :P Så har det iallfall en funksjon, liksom.

Mannen begynte med at han hadde kjøpt duplo og at ungen liksom skulle få det i kalenderen - der satte jeg ned både fot og pupp. Det er ikke aktuelt at en unge i noen som helst slags alder får det jeg anser for å være jule/bursdagsgave i kalenderpakke ass.

Julaften får han en litt større sjokoladenisse - så i år blir det både karies og diabetes 2 gitt :hjerte: 

Ellers la et bibliotek ut en idè om å låne 24 julefortellinger og pakke dem inn - men jeg synes det var litt slemt med tanke på alle de som ikke får tilgang på julefortellinger :hoho: 

Nei, neste år håper jeg han har glemt alt og at jeg kan gå for sjokoladekalender. Det er jo basicly det han får nå uansett - og hvilke unger elsker vel ikke det! 

Ser noen driver med sånn lurenisse og masse aktiviteter, men helt ærlig; jeg har ikke ork hver dag i jula til å arrangere noe veldig greier. Det blir for mye rett og slett, er bedre å ha en aktivitet i helga synes jeg. La inn en strøsselpose forøvrig en lørdag til å bake muffins med, men tipper han går lei etter to sekunder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ludodama skrev:

Ellers la et bibliotek ut en idè om å låne 24 julefortellinger og pakke dem inn - men jeg synes det var litt slemt med tanke på alle de som ikke får tilgang på julefortellinger :hoho: 

Seriøst, et forslag om å låne med seg 24 bøker med julefortellinger, finnes det så mange én gang?! Stakkars de andre barna som ikke får noen sier jeg og, fordi én familie har pakket de inn og beslaglegger dem helt til julen er over. Ikke det mest gjennomtenkte forslaget fra et bibliotek :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LudodamaDet var bare storebror som slo seg fullstendig vrang, M lå jo bare og sov så spilte ingen rolle hvor mange unger det var. I dag gikk alt bra igjen. Er den pokkers barnetven som ødela tror jeg (litt lei av at mannen setter på Barne-TV hele tiden....).

Enig i at det er bedre å ha en aktivitet i helga ja. Og når jeg får kombinert det med julegavelaging er det helt topp. Mulig det blir å drikke kakao med krem en dag også, det har hvertfall mora lyst på :nigo: 

I stad fikk jeg det jeg er ganske sikker på var et skikkelig smil fra M. Det var faktisk to :jepp: Og herregud som den jenta vokser. Ikke noen liten nyfødt lenger nei. Her er det ei lita bolle på straks tre uker med skikkelig bollekinn og begynnende valker på låra. Tror vi straks må over på str 56 i bodyer også, buksene passer foreløpig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 allerede :biggrin: Det er utrolig stor forskjell på størrelsene i butikker. Vi har en body i 50 fra Cubus som nesten er for liten på armene, mens andre må brettes opp :klo: Bollekinn er så herlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...