Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Så deilig at ting går så på skinner. Jeg drømmer om nok en sånn barseltid. 
Må bare si at hun er virkelig helt nydelig. Lille var helt flat når hun kom til verden. Husker de skrøt sånn over henne på KK, men eneste jeg tenkte var "ser dere den flate nesen eller?" Nå er hun jo såklart verdens fineste:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Ludodama skrev:

Den svana fikk jeg helt nuggra av :blink:

Men de andre var supersøte! Dog brant jeg meg sist på å kjøpe masse Sprellting hvor omtrent ALT ble ødelagt eller var rævva kvalitet. De pedagogiske lekene ble ikke brukt, men Fisher Price plæstik fæntæstik derimot :P 

Så koselig at alt er fryd i heimen nå A4! :hjerte: Ble helt stressa av å lese det der med vannet og bilen, herregud- det var nummeret før du havna i avisene: "kvinne fødte i bil rett uttafor legevakta"! 

Ok, den svanen var kanskje litt for spesielt interesserte :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bli litt misunnelig på barseltiden din eller? :sjenert: Veldig koselig at det går så bra da :)

Spesielt at Jr tar henne så godt i mot! Mini var jo totalt uinteressert.. Først nå to måneder etter at hun viser hun en form av interesse for sin bror.

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ludodama skrev:

:legrine::legrine:

Nå sliter jeg noe sjukt med å kvele latterkrampe under foredrag med en EUfyr :legrine: 

Jeg så bare for meg svidd grunn med kakerlakker og blinkende gåbiler og knallrosa lekekjøkken :hoho: Og en UFO med sånn ufomusikk! 

I live to please :lur: Alltid fint å være hun som åpenbart har hatt oppmerksomheten på noe annet under foredraget :nigo:

Det er nesten akkurat sånn jeg ser det for meg også. Brent brungrå, ørkenaktig sandstein med knallfargede og lykkelig spillende/blinkende leker som stikker opp hist og her mellom kakerlakkene. 

8 timer siden, A4-livet skrev:

@miore Jeg tror du har rett med kakerlakkene og lekene. Kan ikke babyer bare like pene ting liksom? :fnise:

Herregud, Marimba er blitt fire dager allerede. Og hun har foreløpig gjort mine dystre spådommer om en kjip barseltid til skamme. Jenta spiser og sover, kan til og med sove litt alene i babynestet når hun er skikkelig trøtt. Og sover like godt på pappaen som på meg. Jeg har faktisk fått spist middag som vanlig hver dag, med jr spiste jeg i sofaen hver dag de første ukene. I går kom TrippTrapp-stolen hennes og hun satt i newbornsetet og sov under hele middagen. Og jr syns det var så stas at lillesøster satt ved siden av han. Han er virkelig bare verdens beste storebror altså, SÅ stolt og skal holde henne og kose. Ikke sjalu foreløpig i det hele tatt. Og nettene går bra. I natt var hun våken for mat da vi la oss og tre ganger til, og så stod vi opp halv ti :sjenert: Mannen får hhvertfall nok alenetid når han har levert i barnehagen...

For en drømmebarseltid! Tror det gikk flere måneder etter at mini-m ble født før jeg spiste middag som faktisk var varm, sittende på stolen min i steden for å kaste i meg en bit her og der mellom bæringen/knebøyene. Hun sov bare på meg, og bare på dagtid i korte, korte intervaller - hun var våken og skrek hele natta, hver natt. Hvor kan man henvende seg for å få en sånn som du har fått til neste gang? :fnise: 

7 timer siden, sitronkake skrev:

M ass, drømmebaby! :nigo: Godsnakker litt med baby as we speak, en sånn en vil jeg også ha! Om han er som Mini er løpet kjørt :ler: Deilig at Jr takler nye babyen så bra foreløpig, jeg gruer meg litt til akkurat det. Selv om mannen har fått sine perioder der han er best i verden, er det stort sett jeg som er favoritten hos Mini (sånn for å være beskjeden :fnise:). Satser på at han bare blir litt mer pappagutt, men uten den derre "mamma får ikke lov til å gjøre noen ting lenger", sånn som venninna mi opplevde. 

@miore :hoho: Hva skjedde med å like sånne pene, pedagogisk korrekte treleker liksom? Tror det må være en innstilling et sted som jeg ikke har fått med meg, for Mini liker bare sånne grelle, bråkete greier han og ;) 

Jeg lurer på om barn bare blir født med dårlig smak :) Favorittboken for tiden heter for eksempel "Æsj!", og har 18 knapper med lyder av snyting/promping/harking etc. Jeg og pappaen synes de pedagogiske trelekene er utrolig fine, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Er det lov å bli litt misunnelig på barseltiden din eller? :sjenert: Veldig koselig at det går så bra da :)

Spesielt at Jr tar henne så godt i mot! Mini var jo totalt uinteressert.. Først nå to måneder etter at hun viser hun en form av interesse for sin bror.

Selvfølgelig er det lov :Nikke: Var drit misunnelig på de som hadde en sånn barseltid selv forrige gang. Skjønte ikke hvor disse rolige babyene kom fra.....

I dag har vi vært på knøttesang i kirken. Like moro som alltid det, men jr blir så sliten og umulig å ha med å gjøre etterpå at jeg tror vi dropper det neste uke. I dag var det hyling fra vi dro og til etter at jr hadde lagt seg. Er blid igjen nå, men syns veldig synd på mannen som måtte legge han. Skulle ønske jeg kunne ta over men jeg måtte mate M som hadde sovet seg gjennom hele ettermiddagen (våkna ikke da jr og en til satt og dælja løs på en tromme halvannen meter unna engang :fnise:).

Kroppsmessig så har jeg gått ned fire kilo bare (ut fra veiinga forrige kontroll som var to uker før fødselen) men magen begynner å bli ganske borte. Melka er virkelig kommet så går rundt med stoooore pupper om dagen. Heldigvis ikke vonde bortsett fra når man dytter borti de. Brystvortene er ganske OK, litt skorper og såre bare. Vondt første halve minuttet jeg ammer, da sitter jeg og småbanner litt... Var på første trilletur i dag og merker jeg ikke har rørt meg mye siste ukene. Skal prøve å gå en tur hver dag når det er OK vær, greit å ikke bli andpusten omtrent av å gå nedoverbakker liksom :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Åh, det er så mange fine ting, @Carouselle! Kanskje vi kan ønske oss sånt til dåpen :)

@Ludodama Haha, det har jeg tenkt mye på. Veldig lite som skulle til for at det hadde blitt bilfødsel, det hadde lokalavisa kasta seg over :fnise: Hadde jeg bedt mannen stoppe da jeg fikk pressrier f.eks hadde jeg født en km unna sykehuset. Hadde vi vært der noen få minutter senere hadde de ikke fått meg ut av bilen, evt hadde jeg født ute på båra. Fortsatt uvirkelig at det ble en sånn fødsel, det gikk liksom så fort at jeg ikke hang helt med. Da jeg fikk første pressria tenkte jeg noe ala "hæ?" :ler:

@miore Jeg tror du har rett med kakerlakkene og lekene. Kan ikke babyer bare like pene ting liksom? :fnise:

Herregud, Marimba er blitt fire dager allerede. Og hun har foreløpig gjort mine dystre spådommer om en kjip barseltid til skamme. Jenta spiser og sover, kan til og med sove litt alene i babynestet når hun er skikkelig trøtt. Og sover like godt på pappaen som på meg. Jeg har faktisk fått spist middag som vanlig hver dag, med jr spiste jeg i sofaen hver dag de første ukene. I går kom TrippTrapp-stolen hennes og hun satt i newbornsetet og sov under hele middagen. Og jr syns det var så stas at lillesøster satt ved siden av han. Han er virkelig bare verdens beste storebror altså, SÅ stolt og skal holde henne og kose. Ikke sjalu foreløpig i det hele tatt. Og nettene går bra. I natt var hun våken for mat da vi la oss og tre ganger til, og så stod vi opp halv ti :sjenert: Mannen får hhvertfall nok alenetid når han har levert i barnehagen...

Spenstig navnvalg må jeg si :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Marimba skrev:

Spenstig navnvalg må jeg si :nigo: 

Haha, måtte ha et litt uvanlig navn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Jeg lurer på om barn bare blir født med dårlig smak :) Favorittboken for tiden heter for eksempel "Æsj!", og har 18 knapper med lyder av snyting/promping/harking etc. Jeg og pappaen synes de pedagogiske trelekene er utrolig fine, da! 

Mannen har dessverre ikke helt vokst av seg den dårlige smaken. Vi er enige om at Mini skal få en garasje/parkeringshus til småbilene sine til jul. Jeg vil ha en i tre, mannen vil ha den største og mest glorete saken som finnes på markedet :ler: 

@A4-livet: Du tok ikke med deg Jr OG babyen alene på knøttesang fire dager etter fødsel?! :overrasket: 

Dolly Parton-perioden ja, gleder meg allerede :biggrin: En av de positive tingene med graviditet og barselstid; jeg med min beskjedne A-cup får for en gangs skyld føle hvordan det er å ha pupper :fnise: Skal nyte tiden fra nå av og frem til ammingen er over, sist satt jeg igjen med to slunkne poser i forskjellig størrelse. Er det for mye å håpe på at de bare fikser seg selv på magisk vis etter denne gangen? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, mannen var også med @sitronkake. M lå jo bare og sov i bilstoolen hele tiden da :fnise: Hun har seriøst sovet siden klokka tre kun avbrutt av litt spising....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Nyt de første to ukene, det har en tendens til å snu litt etter det! :ler:

Men jeg unner deg det virkelig, og håper jo naturligvis at Marimba fortsetter på den måten :nigo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Haha, er det faktisk sånn med babyer og leker? Har allerede begynt å få pedagogiske treleker i gaver av venner og familie, siden de vet at jeg ikke er så glad i plast.. Ender vel opp med det til slutt likevel, kanskje.. :P

Høres ut som dere koser dere masse! Så deilig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Verdande skrev:

Nyt de første to ukene, det har en tendens til å snu litt etter det! :ler:

Men jeg unner deg det virkelig, og håper jo naturligvis at Marimba fortsetter på den måten :nigo::ler:

Hysj på seg! :snurt: 

12 timer siden, Sunhands skrev:

Haha, er det faktisk sånn med babyer og leker? Har allerede begynt å få pedagogiske treleker i gaver av venner og familie, siden de vet at jeg ikke er så glad i plast.. Ender vel opp med det til slutt likevel, kanskje.. :P

Høres ut som dere koser dere masse! Så deilig! :rodmer:

Jo mer foreldrene hater lekene jo mer elsker ungene de. Blir nok glorete plast hos dere også etter hvert :fnise:

Sånn, da har M og jeg stått opp og er ferdige på badet :fnise: Hadde det ikke vært for at jeg ikke gadd å ligge der og vente på at hun skulle våkne hadde vi sikkert ligget der ennå.... Mannen hadde vært våken pga katt og jr siden kvart over fem så jeg ga han beskjed om å legge seg på gjesterommet etter å ha levert jr sånn at han får sovet litt. I går hadde han lagd seg frokost og drukket en kopp kaffe før han prøvde å legge seg, rookie mistake ass! Nå må jeg snart få plassert miss snorkfrøken i newbornsetet sånn at jeg rekker å spise frokost før vi skal besøke besteforeldrene mine. Det er et hardt liv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Marimba skrev:

Sovebaby? :) Hardt liv ja... :P 

Når blir det ny dagboktittel? ;) 

Hun sover så mye at jeg nesten blir bekymra. Seriøst, hun har kanskje vært våken i en halvtime i dag liksom :fnise: 

takk for at du minnet meg på det, tittel er herved endret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var faktisk M våken i over to timer! Så nå ser vi vel ikke øya hennes før på søndag igjen :fnise: Nå ligger hun i nestet og sover, virker som om trikset for å få henne til å fortsette å sove når jeg legger henne oppi der er å pakke henne inn i ullteppet jeg strikket. Tror hun våknet fordi hun mistet kroppsvarmen min, vanlig helseteppe er liksom ikke så veldig varmende. Om hun fortsatt sover om en time skal jeg legge jr i dag. Håper det, har ikke lagt han på en hel uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig å lese om babyidyllen altså :rodmer: Plutselig virker lillebror på 2 måneder som den store karen når jeg tenker på slike små nyfødtnurk :hjerte:

Tomler opp for ny tittel på dagboken! :tommelsmil:

Du må bare nyte at hun sover så mye og er så fredelig, barn er jo forskjellig så jeg har stor tro på at du rett og slett har fått en av disse sjeldne sagnomsuste sovebabyene :)

Håper du rakk å legge Jr. Det betyr sikkert mye for han! Og det kommer fra hun som har lagt Mini to ganger på to måneder.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille! Kjempespennende lesning her! :laugh:

PS: Så godt å lese at pusen deres også dukket opp!:catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gratulerer deg ordentlig med lille M og fødselen fra ville vesten. Holy shit, det var heftige saker.

Og et stort hurra for at katten kom tilbake!! :strix: Husker pusen jeg vokste opp med var borte i tre uker. Det var tre sørgelige uker gitt. Håper Lille M fortsetter med å være drømmebaby de neste månedene også! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lagt jr i går :bolledeig: M sov til klokka var over åtte så det var null stress. Hun har vært litt mer våken i dag også, det er jo litt koselig å faktisk se øynene hennes innimellom også :) Hun har fått no betennelse på ene øyet da, til tider er det en del puss og helt klistret igjen. Prøver å dryppe morsmelk på det innimellom, mener å huske at det er et vidundermiddel mot alt mulig rart. 

Takk for gratulasjoner når det gjelder både M og katten, @Snotra og @Pyntestøv! 11. november var litt av en dag for A4-familien :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...