Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Uff. Jeg får helt vondt av deg. Jeg har vært veldig heldig med akkurat pappaen min, men mindre heldig med visse andre i familien. Jeg syns det gjør mer enn vondt nok, så jeg sender deg masse gode klemmer :klem:

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo en fantastisk mamma og stefaren da, de er gull verdt. Og i går kom de jo hjem fra ferie og jr ha allerede snakket om at han vil besøke de så skal høre med de i dag om de vil ha litt besøk i helga. Blir jo siste gang vi er bare tre ( :bond:)

I går kveld var jr superblid hele tiden, det samme i dag morges. Og han sov helt til klokka 6! :strix:Mammaen hans var litt ekstra glad i han i dag pga det :Nikke: Her er det 5 minusgrader i dag, glad jeg tok med vinterdressen til barnehagen i går. Glemte vinterskoa da så de tok jeg med i dag. Må plutselig ut og kjøpe nye votter også. Skal gjøre det når fliseleggeren er ferdig med å flise inn badekaret (tror det blir sykt fint). I går gjorde jeg ingenting bortsett fra å vaske det ene badet. Skikkelig slappe dager nå, var litt for effektiv forrige uke.

Kan forresten anbefale den babypakken fra REMA. Var bl.a en hel pakke bleier og en hel pakke ammeinnlegg der. Så mye får man ikke i de andre, der er det vel gjerne med en bleie eller to bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hentet alle pakkene før nå?? :ler: Jeg ble også veldig fornøyd med Rema sin! Likte baggen som det var oppi. Jeg er lei av pappesker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner til det å ha et anstrengt forhold til sin far. Jeg har det og. Eller, han er stefaren min (ingen kontakt med min biologiske far), men vi er så enormt ulike og går hverandre på nervene. Gikk vel knapt en dag da jeg var tenåring uten skriking og kjefting, og forholdet har gått mer over i stillhet nå, selv om han fortsatt kan finne på å kjefte på sin 26 år gamle datter og be henne holde kjeft:sprettoy: Spesiell mann. Så jeg forstår deg godt!

Og veldig enig i at Rema sin pakke er bra!:jepp: hadde størst forventinger til  Libero, men Rema sin var bedre synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Weebs skrev:

Har du ikke hentet alle pakkene før nå?? :ler: 

Hadde du trodd jeg skulle få ut fingeren før nå? Har jo fortsatt ikke begynt på fødebagen engang :ler: Har bare bestilt denne og den fra Apotek1 da. Tror ikke jeg får alle siden jeg fikk de forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ble egentlig ikke sjokkert i det hele tatt ;) 

Joo, du kan få Libero sin som du henter på Kiwi! 

Kan jeg få Startboksen til mitt neste barn?
Ja, som medlem i Liberoklubben får du en Startboks per barn. For at du skal få Startboksen må du registrere den nye graviditeten i Liberoklubben under «Min konto» og «Endre fase».

Hvis du gidder da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg vil bare legge igjen en liten hilsen, å ønske deg masse lykke til framover :)

Jeg har brukt noen dager, å lest igjennom dagboken din:biggrin:

Blir spennende for Jr. med en lillesøster! Ikke så rart han spekulerte på hvorfor det var så mye baby utstyr der, siden det ikke er noe baby der enda. Hvordan føles det å ha permisjon så langt? 
I starten av dagboken står det at en del ting blir lagt ut på Instagram, kan jeg følge deg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er vanskelig å opprettholde gode relasjoner med faren din med tanke på bakgrunnen. Får han hjelp eller er under behandling? Godt du har andre rundt deg som stiller opp og som er mer pålitelige :) Høres jo ut som du har veldig godt forhold til din stefar, og det er det jo ikke alle som har heller :) Fint for mammaen din at hun har funnet seg en ny partner da :)

Det er vel "bare" tre babybokser man får tak i om dagen? Kiwi, Apotek1 og Rema 1000? Likte alle sammen, men er enig i at Rema sin var veldig bra! Fikk riktignok ikke en full pakke ammeinnlegg da. Likte også den boksen hvor man fikk to tåteflasker, usikker på om det var den fra Kiwi eller Apotek1. Dessverre signerer man jo på en avtale med reklamedjevelen når man tar i mot slike pakker, reklame på e-post og telefonsalg renner inn i etterkant :angry: Men det er vel også derfor det er gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så slapp med å kommentere i det siste, så her kommer en liten oppsamling på tampen av dagen ;) 

For det første, så leit å høre om farmoren din! Hun har kanskje vært inne til undersøkelse nå? Håper det går greit med henne etter forholdene :klem: 
Kjedelig å høre at forholdet til faren din er som det er også. Om det er til noen trøst så hadde nok aldri mamma eller pappa funnet på å besøke bare meg heller, jeg er liksom ikke hovedgrunnen til at de kommer innom lenger. Hm, er det et dårlig tegn tro? :fnise:  Jeg har vel kanskje ikke verdens næreste forhold til foreldrene mine, sånn når alt kommer til alt.. :rolleyes: 

Og babybokser! Der minnet du meg på noe. Var innom Rema sin side for en stund tilbake, men da var det for lenge til termin. Men nå er det jaggu under 3 måneder til! Nei, vent litt. Det er det jo ikke. Jaja, får juge litt på termindatoen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Weebs Takk, da har jeg faktisk bestilt den fra Kiwi også. Og var og hentet Apotek1 sin i går. Jr insisterte på å drikke melk av den ene tåteflaska, han som aldri tok flaske da han var baby :rolleyes:

@Mumsy:velkommen: Imponert over at du har giddet å lese dagboka,  den er ikke av de mest spennende :fnise: Er litt deilig med permisjon, har ikke fått surra meg til å gjøre noe fornuftig denne uka. Skulle jo egentlig lære meg å lage vannbakkels men det er så langt gått i glemmeboka. Har strikket et teppe da, og nå skal jeg prøve meg på litt enkle oppskrifter for å strikke litt til jr. Så får vi se hvor lenge jeg holder på før interessen dabber av igjen.... Instagram har jeg egentlig så å si sluttet å bruke, men har snap da :)

@Carouselle Nei, han er ikke i noen behandling. Har klart å stå i jobb frem til han ble pensjonist nå i sommer så han er velfungerende sånn sett. Er nesten restresten av han jeg har problemer med, vi er bare ikke på samme nett i det hele tatt. Men overlever et par timer nå og da, er litt lettere å holde en samtale etter at jr kom. Jeg meldte meg ut av kundeklubben til Apotek1 ca fem minutter etter at jeg meldte meg inn, om de begynner å ringe meg blokkerer jeg nummeret tror jeg. Hater telefonsalg...

@sitronkake Akkurat nå er hun på Riksen pga hjertet (var planlagt, hun har hjertebank og pacemaker), hun har vel vært på noen undersøkelser denne uka. Får sikkert rapport fra pappa i helga. Nei, jeg skjønner at det er barnebarna som er viktigst, jeg ble bare litt oppgitt over at vi avtalte at han skulle komme selv om jr ikke var hjemme og så avlyste han rett før nettopp fordi jr ikke var hjemme. Hadde han sagt det med en gang hadde det vært greit liksom. Hehe, ja du får juge litt på terminen. De får jo ikke akkurat sjekket det uansett :fnise:

Åh, i dag var jr en dritt igjen. Fra nå av får han ikke lov å se på nrk super på telefonen min i senga, det klikker helt for han npr jeg slår det av. Så ble nesten en time med hyling på morran. Ga seg ikke før vi hadde vært i barnehagen i fem minutter. Og så tok han av seg beltene i bilen. Var helt sikker på at jeg hadde strammet de godt nok, men syns de er umulige å få helt stramme. Får kjøpe beltesamlere i dag, han har nemlig gjort det noen ganger nå. Bl.a på motorveien.... ikke bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg er 39 uker på vei i dag. Bare 10 dager til termin :bond:(Skal kanskje pakke fødebagen i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pakk i dag! Jeeeez :hakeslepp:

Jeg skal også starte litt sånn mildt i dag. Kjøpte Kvikklunsj i går, så da er jeg godt på vei :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg slengt litt klær til meg og mini oppi en bag. Har også tatt med ammeinnlegg og et teppe :jepp: Tror jeg sier meg fornøyd med det og så får jeg heller fylle på etter hvert som jeg kommer på mer.

Nå snør det :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager :sjokkert: 

Synes ikke det er lenge siden du sto med positiv test jeg altså! 

Påtide å pakke ja, og legg gjerne ut en liste med innholdet i den ferdigpakkede bagen her og :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi nærmer seg! Fødebagen, mye snakk om den i dagbøkene nå om dagen 😉 Erfarte at det var lite som trengtes, heldigvis hadde jeg allerede fått hint om det så lite var pakket 😂

Tris å lese om farmoren din, håper det går bra 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig ikke lenge igjen:biggrin: Siden jeg har lest 80 sider om deg, må du være mer interessant en du tror selv:fnise: Kan jeg legge til deg på snap?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Husk hårføner til høna! :ler: Jeg testet faktisk det. Var greit når man ikke turte teste tilstanden nedi der dagen etter :P 

Jeg trengte absolutt alt jeg hadde pakket(og vi snakker dritmye) - og faktisk litt til da hotellet ikke hadde klær til babyene. Men vi bodde såpass nærme(type 15 minutter gange liksom) at det ikke var noe stress.

Du er dritkjapp på graviditeter, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2016 den 12.02, Marimba skrev:

10 dager :sjokkert: 

Synes ikke det er lenge siden du sto med positiv test jeg altså! 

Påtide å pakke ja, og legg gjerne ut en liste med innholdet i den ferdigpakkede bagen her og :lur: 

Den lista blir ikke imponerende lang akkurat. Har pakket en gravidbukse, en ammebh, ammesinglet, truse, sokker, slippers og litt klær til mini. Fødebag er egentlig feil ord, er jo bare til barsel egentlig. 

På 4.11.2016 den 13.37, maja87 skrev:

Oioi nærmer seg! Fødebagen, mye snakk om den i dagbøkene nå om dagen 😉 Erfarte at det var lite som trengtes, heldigvis hadde jeg allerede fått hint om det så lite var pakket 😂

Tris å lese om farmoren din, håper det går bra 😊 

Trengte absolutt ingen ting til fødsel forrige gang, drakk ikke noe engang. Får stappe en sjokolade og vann i veska på vei til føden tenker jeg, det får bli fødebagen :fnise:

8 timer siden, Mumsy skrev:

Nå er det virkelig ikke lenge igjen:biggrin: Siden jeg har lest 80 sider om deg, må du være mer interessant en du tror selv:fnise: Kan jeg legge til deg på snap?:)

Bare send meg brukernavnet ditt så skal jeg legge deg til :)

8 timer siden, Ludodama skrev:

Husk hårføner til høna! :ler: Jeg testet faktisk det. Var greit når man ikke turte teste tilstanden nedi der dagen etter :P 

Jeg trengte absolutt alt jeg hadde pakket(og vi snakker dritmye) - og faktisk litt til da hotellet ikke hadde klær til babyene. Men vi bodde såpass nærme(type 15 minutter gange liksom) at det ikke var noe stress.

Du er dritkjapp på graviditeter, gitt. 

Hårføner til høna? :ler: Håper jeg slipper å bruke det... Vi bodde fem minutter unna med bil forrige gang så mannen var hjemom hver dag for å mate katten og sånn. Denne gangen må han jo hjem uansett så om det skulle være noe jeg trenger er ikke det noe problem :)

I dag våknet jr 5.13 :( Var ikke helt klar for å stå opp, og da han fikk sitt vanlige klikkeanfall i sekstiden endte det med at jeg begynte å stortute. Da stod mannen opp og kjefta litt på jr (virker som om han trenger å bli snakket litt hardt til for å komme ut av det). Gikk i dusjen, men mens han var der fikk både jr og jeg roet oss så ba han gå og legge seg igjen. Så det endte med at han stod opp litt over ni mens jr og jeg var ute og målet snø. Har jo kommet ganske mye snø her siste døgnet her, 20-30 cm tenker jeg. Så har vi vært en tur hos søstra mi og hilst på valpen, og så har vi bare vært inne egentlig. Blåser en del så helt greit for meg å være inne altså. Ikke hørt noe mer fra pappa, men i morgen skal vi spise lunsj hos ei venninne av meg som har en ettåring. Har ikke sett de på kjempelenge så gleder meg veldig til det. Har lovt å knipe igjen om fødselen skulle begynne før vi skal dit :ler:  9 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...