Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Jeg ler av å høre om sirupunger og gjemme seg vekk-unger. Det er et fenomen vi har vært borte i vi og, for å si det sånn. 

Så grusomt med venninna til mammaen din :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig tragisk og trist med mammaen din sin venninne. Jeg liker liksom å holde ved den tanken at bare man blir "voksen nok" og kommer over kneika, så tar man litt lettere på livet. Men tydeligvis ikke :( Håper datteren har stort nettverk av venner og familie rundt seg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hektiske uker unnagjort. Eller, det er like hektisk men nå har jeg så dårlig samvittighet for denne dagboka at jeg tar meg noen min skrivetid. 

M trives mer og mer i barnehagen, de siste dagene har hun ikke grått ved levering. Og da jeg hentet tidlig på mandag (jr ble syk) hadde hun ikke tid til å vente på at jeg skulle bli ferdig med å snakke med de voksne så da skulle hun ned og leke igjen. De sier at hun er blitt skikkelig barnehagejente som er blid og fornøyd. Gullungen :hjerte: Jr er også gullunge om dagen, han er så utrolig mye enklere å ha med å gjøre enn for 1/2-1 år siden. Og nesten-fireåringer sier så mye gøy. Han får med seg og husker utrolig mye. Og om rett over en mnd er han FIRE år! Det føles så uendelig mye mer enn tre. (For fire år siden i dag fikk han navnet sitt, vi var på vei opp til hytta (der jeg måtte grave trapp ned til hytta mens mannen fyra opp inne fordi «det går ikke an å lage trapp i snøen»)). 

Nei, nå skal jeg spise lunsj (nr to :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag tidlig kom jr inn til meg, jeg prøvde å sove. Han kom inn med en rund glasskule som jeg ikke så siden jeg hadde øynene nesten lukket. Samtalen gikk omtrent som dette:

Jr: Mamma, hva er dette?

Jeg: Det er en snøkule. 

Jr: Hvordan virker den?

Jeg: Bare rist på den så flyr snøen rundt.

Jr: Sånn? *rister på kula* Det virker ikke.

Jeg: Joda, bare ris på den og så må du holde den stille.

 

Etter å ha prøvd et par ganger til innså jeg at det var parfymen min. Og at vi ikke har noen snøkule :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, A4-livet skrev:

I dag tidlig kom jr inn til meg, jeg prøvde å sove. Han kom inn med en rund glasskule som jeg ikke så siden jeg hadde øynene nesten lukket. Samtalen gikk omtrent som dette:

Jr: Mamma, hva er dette?

Jeg: Det er en snøkule. 

Jr: Hvordan virker den?

Jeg: Bare rist på den så flyr snøen rundt.

Jr: Sånn? *rister på kula* Det virker ikke.

Jeg: Joda, bare ris på den og så må du holde den stille.

 

Etter å ha prøvd et par ganger til innså jeg at det var parfymen min. Og at vi ikke har noen snøkule :flau: 

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å skriv alle detaljene når dere lager barn her inne da :fnise: vil ikke gå glipp av sengehalm detaljene siden vi vil lære åssen dere gjør det. Er for vanskelig å gjette seg til åssen man lager unger :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dusje med jr etter at vi kom hjem fra hytta i stad. Da jeg kledde av meg lo han og sa «hvorfor har du skjegg på tissen?» :glare:  Forrige helg sa han høyt i det vi gikk forbi en eldre dame «oj, han(!) var gammel!» Tror jeg skal låse han inne i et år til han slutter med det der :fnise: 

Ellers; vært på hytta. Det var gøy. Jr har knekt ski-koden og M var en kødd på natta. Jeg er trøtt... Rukket å bli 32. Mannen hadde kjøpt gave som ikke falt i smak. Skal byttes. God stemning :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Herlig alder! Eldste spurte meg i dag om "hvorfor jeg hadde så små pupper". Takk skarruha. Velvel. Det har jeg forsåvidt lurt på selv :dry::fnise: 

Og hipp hurra for deg! :nigo::bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått! Jeg burde selvsagt svart på snap, men av og til har man kun tid til å åpne en snap, ikke svare :fnise:

Må innrømme at jeg hadde nok byttet den gaven jeg også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2018 den 20.42, sitronkake skrev:

Haha. Herlig alder! Eldste spurte meg i dag om "hvorfor jeg hadde så små pupper". Takk skarruha. Velvel. Det har jeg forsåvidt lurt på selv :dry::fnise: 

Og hipp hurra for deg! :nigo::bursdag:

Jr har begynt å ta på bhen min, og når vi spør om han har fått pupper får vi til svar «ja, men mamma har stooore pupper». Selvtillitsboost for en som strengt tatt har små pupper :fnise: Og takk! :) 

På 25.2.2018 den 20.45, juliane skrev:

:bursdag:

:hoho: Jr har kommet i DEN alderen ja! Det er fryktelig morsomt når man ikke er forelderen ;) 

Takktakk! Jeg hadde håpet han ikke skulle bli sånn jeg, men skravla har jo gått i ett siden han var 1,5 (holdt lange foredrag lenge før han kunne prate) så det var nok litt optimistisk...

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye med dagen! Hva var gaven?

 

(og jeg ler av junior :ler: )

Takk! Det var denne: 

https://m.boozt.com/no/no/barbour/international-quilt_14713992/14713996?position=1000000&navId=67437&group=listing :P

5 timer siden, Weebs skrev:

Gratulerer med overstått! Jeg burde selvsagt svart på snap, men av og til har man kun tid til å åpne en snap, ikke svare :fnise:

Må innrømme at jeg hadde nok byttet den gaven jeg også ;) 

Takk! Jeg er tidvis elendig til å svare selv så du er tilgitt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer på etterskudd :nordvesta:

Kjenner til barn med ufiltrerte kommentarer, er mest mannen her i huset som blir latterliggjort på badet. Mini som lurer på hvorfor han har en snabel mellom bena :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har jeg både vært i (voksen)bursdag OG i babyshower :) Dvs masse voksentid og koselig selskap. Og kaker, god mat og vin (ikke i babyshower :fnise::nigo: Utrolig deilig å være masse sosial og ikke bare mamma. Og så passet det spesielt godt å gjøre noe hyggelig siden jeg nå er på vei hjem for å hente en ettåring med diaré i barnehagen. Mandag ass :glare: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler av Jr 😂 Gaven hadde jeg og byttet 🙈 Og til den prisen da.. Hørtes digg ut å være sosial og ikke bare mor 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksentid! :hjerte: Jeg har hatt voksentid to ganger på 7 mnd og kjenner jeg ble helt sykt misunnelig nå. :fnise: Den ene gangen var faktisk i en babyshower MED vin da. ;)  (Tror det var ca 3 av 12 som drakk, resten var enten gravide eller ammende. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...