Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

8 timer siden, miore skrev:

Lykke til i dag! Trøst deg med helt varme kaffekopper og samtaler om ting som ikke er babyrelatert ;) 

 

6 timer siden, Weebs skrev:

Lykke til! Tipper det går strålende :Nikke:

 

5 timer siden, Carouselle skrev:

Lykke til i dag! Håper det går bra! :) Første dagen er alltid litt utfordrende, så går det seg litt til utover uken!

Takk! Fått en del snapper av mannen, ser ut som om de har hatt det fint. Har økt ammefrilengden fra 1 til 1,5 time, så nå sitter jeg på toget. Blir godt å komme hjem, tror puppene har savnet M nesten like mye som jeg har :fnise: Men har gått veldig fint i dag altså. Er dødssliten nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På jobbtur. Konferanse. Lagde kø på do fordi jeg stod og håndmelket oppi vasken. Staying classey :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, forførste gang får jeg til pumpingen. Puppene måtte bare være ganske fulle før de ble motivert. Har brukt alle pauser på å stå og håndmelke i dag. En pupp hver gang for å få vekk verste sprengen. Nå er det nesten en time til vi må gå til middag. Rekker jo nesten ikke savne ungene engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme :yvonne: M ble kjempeglad og skulle fortelle alt hun hadde gjort mens jeg var borte, jr ville bare se på tegnefilm :fnise: Måtte mase meg til en kos. Nå har ungene lagt seg, mannen er og henter sushi og jeg har mest lyst å legge meg. Ble litt vin og øl og en liten tur ut i går, det er hardt for en småbarnsmor. Tre-fire glass vin og to øl på seks timer, ble godt brisen jeg :ler: Kombinert med seks timer søvn (sju timer natta før pga forsøk på pumping) og to lange dager = skal legge meg klokka ni. M har sovet kjempebra mens jeg var borte da, i dag hadde hun ikke våknet før 7.15 :sFun_sleeping::ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om fem dager blir m ett år :ohmy: Og plutselig føler jeg meg ikke ferdig med barn likevel. Mannen kunne absolutt ikke tenke seg en til og sa at da må jeg velge mellom et barn til eller den familien vi har nå. Greit nok, men det betyr jo at han allerede har tatt det valget (og det var visst et enkelt valg) og det gjør meg egentlig litt trist. At det er så enkelt for han å bryte opp familien liksom. I går kom jeg forresten på hvorfor det er en dårlig idé å få et barn til. M hadde vondt i magen på kvelden (jeg spiste rosenkål, big mistake), og han takler det så sykt dårlig. Blir sur og furt fordi kvelden blir ødelagt, og skal stappe i ungen Paracet med en gang det er én oppvåkning. Argh, jeg blir så oppgitt. Så konklusjonen er at vi ikke burde få flere barn om forholdet skal overleve. Men jeg er litt skuffa over at vi ikke betyr mer enn vi tydeligvis gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkbla:

Altså, jeg skjønner jo at det går an å ikke ønske seg flere barn, men det der synes jeg var en VELDIG merkelig, sårende og lite gjennomtenkt kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi kan spøke litt med hverandre «hvis du vil ha deg en til så må det nok bli med din neste mann/kone» Men vi har jo blitt enig - sammen - at det er helt nok med våre to. Syns han var litt ufin mot deg.:angry: 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke er jeg som er hårsår. Han har nok ikke tenkt gjennom hva han sa, men dumt å slenge om seg med sånne kommentarer. Vi har også spøkt om det før, men denne gangen var det ikke en spøk. Og jo mer jeg tenker over det ho mer vil jeg ha en til. Ettårspanikken som har tatt meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått andremann en gang, men har allerede begynt å så frø om en tredjemann hos mannen, som sier han bare vil ha to :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig at den der stakk! Kjente  på den selv :icon_frown: 

Sykt drit når kvelden blir ødelagt etter én oppvåkning, ass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å si til mannen i stad at det plaget meg at han indirekte hadde sagt at det å ikke få barn er viktigere enn oss. Svaret jeg fikk var at det skulle jeg sagt på søndag og at han IKKE skulle ha noen flere barn. Svarte at det er greit men det er noe med måten man sier ting på. «Javel» fikk jeg bare tilbake da og så snudde han seg for å lage middag. Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt gidder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, du fikk ikke den "åh heeeeerreguuud, måten jeg sier ting på. Omg omg ikke vær så innmari barnslig a :rolleyes::rolleyes::rolleyes:"? :dry: Kjenner jeg blir skikkelig sur bare av å tenke på de gangene jeg får den slengt tilbake. Tror de er litt samme ulla, mennene våre.

For en utrolig kjip kommentar, forresten, den om at du måtte velge. Og synes ikke reaksjonen i dag var så innmari mye bedre. Man skulle jo trodd at han (de..) hadde brydd seg litt mer når man sier at man blir såret av noe de har sagt eller gjort. Mannfolk ass. Husmorferie, anyone? :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sitronkake skrev:

Åh, du fikk ikke den "åh heeeeerreguuud, måten jeg sier ting på. Omg omg ikke vær så innmari barnslig a :rolleyes::rolleyes::rolleyes:"? :dry: Kjenner jeg blir skikkelig sur bare av å tenke på de gangene jeg får den slengt tilbake. Tror de er litt samme ulla, mennene våre.

For en utrolig kjip kommentar, forresten, den om at du måtte velge. Og synes ikke reaksjonen i dag var så innmari mye bedre. Man skulle jo trodd at han (de..) hadde brydd seg litt mer når man sier at man blir såret av noe de har sagt eller gjort. Mannfolk ass. Husmorferie, anyone? :klem: 

Han tenkte det helt sikkert. Han har jo sagt tidligere at jeg må bli flinkere til å si fra om ting, men når man får den reaksjonen tilbake har man ikke akkurat lyst å ta opp andre ting heller. Husmorferie it is! Mange fine spa-hoteller ikke så langt unna. En helg med avslapping, vin og knaing av stive skuldre hadde vært himmelen akkurat nå :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn av erfaring: sånne diskusjoner blir aldri bra når man tar det mens unger er våkne og man holder på med noe.

Du må ta det i en setting hvor han skjønner at det er ment som noe annet enn "hverdagskrangel"- og forklare at du aksepterer at han ikke ønsker flere barn, men du mener dette er en avgjørelse man må ta på en bedre måte sammen. Og, at du ble bekymret når du oppfattet at han tok så lett på å bryte en hel familie.

Jeg har selv sagt at "vårt forhold tåler ikke ditt og datt, konsekvensen blir brudd" om store temaer, men jeg fremmer det ikke som en trussel. Og han ordla dette slik at det oppfattes som trussel- og DET er faktisk ikke greit. 

Det er ikke OK at en part skal gå rundt og være redd for at familien skal brytes opp dersom scenario A eller B oppstår uten intensjon. 

Og jeg tipper han ikke mente det sånn, men han stresser med at han tenker du kanskje kan komme til å være såpass uenig at det blir en konflikt- og han ønsket å vise med en gang at han virkelig ikke vil ha flere barn.

Og akkurat det ønsket er jo helt legitimt, selv om den andre kan føle på at det ikke er helt selvsagt. 

Hadde for eksempel mannen min foreslått å prøve aktivt på tvillinger kunne noe tilsvarende falt ut av meg i ren skrekkangst :P Bare at jeg hadde sagt "da dør jeg" :P Det er jo ikke fordi jeg ikke liker livet mitt med barn, men jeg hadde faktisk dauet av enten utmattelse eller søvnmangel. Muligens sakte, men likevel. Man kjenner liksom at en har begrensninger, og endel vil nok si litt overdrevne ting om man føler den andre ikke tar det helt på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, det var en ufølsom og ufin måte å svare deg på. Han er vel bare litt overveldet av situasjonen. Det er samme situasjon hos oss, men jeg merker at jo mer bestemt jeg er om at jeg vil ha én til (noe som egentlig er tull, siden jeg får helt hetta av tanken på én til akkurat nå), jo mer steiler han i mot. Hvis jeg er negativ til én til, er liksom han mer på glid. Men jeg tror vi begge egentlig er enige om at to holder for oss :)  Har hørt om flere menn som er mer på glid igjen et par år etter da, det er vel bare litt tidlig for menn flest ett år etter sistemann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Allis Du har jo egentlig helt rett, men jeg ville ta det i en setting der han ikke kunne bli sint/sur fordi jeg vet hvordan han reagerer på det minste snev av kritikk. Jeg vurderer sterkt parterapi nå faktisk, for jeg er så lei av at ting aldri kan bli sett fra min side. Alternativer er å aldri snakke om annet enn hverdagslige ting. 

@Carouselle Om noen år vil nok ikke jeg ha flere, vil helst ha ungene veldig tett. Men helt greit å ikke ønske seg fler altså. Jeg gjorde jo ikke det for to mnd siden selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret er gratis og bra :) De fleste jeg kjenner som har vært der er nokså fornøyde, sånn bortsett fra noen få unntak hvor de bare var mer sånn "det var helt middels". De har også gratis parkurs som visstnok er veldig populære, men jeg bare :ninja: Der går liksom grensa mi merker jeg. Selv om det sikkert er en grunn til at de er populære.

Alle par burde igrunnen gå til samtaler, jeg tror ikke jeg vet om noen med barn som ikke har hatt seriøse utfordringer fra tid til annen. Og veldig ofte går det på kommunikasjon og på et vis "misforståelser", eller at man trenger en tredjepart til å finne en god måte å snakke sammen på som ikke fører til konflikter og misnøye. Litt sånn som den måten han kommenterte på, det er jo ganske klassisk for mange. 

Jeg spør forøvrig ikke sånn "har du lyst", jeg tar bare for gitt at voksne folk som har lyst til å ha barn og familie finner seg i at man må oppsøke samlivsterapi innimellom for å klare å holde sammen gjennom et langt liv liksom. Så jeg bare bestiller nærmest time og forventer oppmøte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å bare bestille time og så si fra en uke før eller noe :fnise: Får se hva jeg får til over helga, skal hvertfall ikke nevne det helt ennå. For:

For nøyaktig ett år siden satt jeg og kjente på mensmurringer hvert 10-12 minutt. Jeg skjønte at noe kom til å skje snart, hvertfall i løpet av det neste døgnet. Og i morgen blir M ett år! :strix::grine: Det blir kaker, kos og gaver. Og antakelig feiring i to dager (man baker jo alt for mye kaker så da kan naboene komme på rester på søndag). Lille babyen min som ikke er noen baby lenger :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...