Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

A4-livet

Anbefalte innlegg

Nå sovnet M i armene til mannen, så hva gjør han? Går rett opp og legger henne. Vedder armen min på at hun er våken i løpet av fem minutter. Skjønner ikke vitsen når hun aldri sovner for kvelden uten puppen. Er også lei av at han maser om at han gleder seg til hun begynner å legge seg tidligere. Ja, jeg gjør også det men det er ikke noe vits i å kommentere det hver gang han må ta henne på kvelden. Som ikke er ofte, stort sett jeg som går med henne. Ooooog der var M våken igjen. Ett minutt tok det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå gikk jeg og la meg og M uten å si god natt til mannen. M sovna i armene hans igjen i stad men sov kanskje ti minutter. Da klagde han over at han aldri får fri (hva med de gangene jeg går med henne f.eks?). Så satte han henne i vippestolen men da hun ikke roet seg der sa han at han gir opp og så GIKK HAN. Så da måtte jo jeg ta henne igjen da. Så da tok jeg kveldsstellet og la meg. Gud forby om jeg skulle få litt skikkelig avlastning den kvelden jeg fikk vite at farmor har en kreftsvulst i nesten hele magesekken og at hun må velge mellom operasjon eller cellegift men vi skjønner jo alle at dama på 83 kanskje ikke lever til M sin første fødselsdag. 

Over til noe hyggeligere: Hadde første treff med den nye barselgruppa i dag, åtte stk var vi og så kommer det ei til neste gang. I dag var det sju gutter og M, hun som kommer neste gang har ei jente da så vi blir ikke eneste rosa. Er fem stk fra nabolaget så jeg kjente jo nesten alle fra før av :ler:  Blir nik mest å treffes på barselkafeen i sentrum, litt styrere å ha alle sammen hjemme. Er vel ikke alle som har plass heller. Så jeg gikk fra en altfor liten gruppe til en altfor stor :fnise: Ds er hvertfall mandag (møte naboene), tirsdag (barselgruppe) og onsdag (babysang)  fylt op framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist å høre om bestemor :klem: , og så teit av mannen :kjefte:. Men grei strategi å bare gå, er fort gjort å buse ut med alt for mye om man åpner munnen når går med den "holder på å sprekke av frustrasjon"følelsen. 

Men høres bra ut med barselgruppe og babysang å sånn fremover da :) Håper dere finner tonen godt i barselgruppa, selv om det ble mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å lese om farmoren din! Sender gode tanker til deg:klemmer: 

Så teit av mannen:opplyser: Får håpe han skjønner det selv, og kommer med en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist å høre om farmor :klem:

Eh, jeg tenker at SOVENDE baby i armene ikke er noe for mannen å okke seg over? Da kan man jo lese / surfe / se på tv / slappe av uansett - hvorfor sette henne ned da? Jeg var jo sjeleglad hver gang vi slapp å bære i timesvis på skrikende baby, så jeg har sikkert et litt skjevt syn på det, altså. But still... jeg skjønner veldig godt at du bare gikk. Egentlig veldig godt gjort å ikke slenge med leppa!

Og, må sei - du har jo virkelig fylt opp den sosiale kalenderen fremover :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Uff så trist å høre om bestemor :klem: , og så teit av mannen :kjefte:. Men grei strategi å bare gå, er fort gjort å buse ut med alt for mye om man åpner munnen når går med den "holder på å sprekke av frustrasjon"følelsen. 

Men høres bra ut med barselgruppe og babysang å sånn fremover da :) Håper dere finner tonen godt i barselgruppa, selv om det ble mange. 

Takk for klem :) Ja, noen ganger blir jeg så frustrert at jeg bare har lyst å slå mannen i hodet med stekepanna. Like greit å bare gå da :fnise: 

9 timer siden, Mumsy skrev:

Så utrolig trist å lese om farmoren din! Sender gode tanker til deg:klemmer: 

Så teit av mannen:opplyser: Får håpe han skjønner det selv, og kommer med en unnskyldning.

Takk for det :) 

Han har bedt om unnskyldning én gang på 8,5 år, det var tre år etter at han spurte om jeg var utro (fordi jeg hadde litt laber sexlyst en periode. Han ble forresten potte sur på meg fordi jeg var sur på han dagen etter at han spurte. Fikk beskjed om å skjerpe meg.....). Strategien hans er alltid å late som ingenting dagen etter, evt vente til jeg gir opp og later som ingen ting. Menn! :rolleyes: 

1 time siden, miore skrev:

Veldig trist å høre om farmor :klem:

Eh, jeg tenker at SOVENDE baby i armene ikke er noe for mannen å okke seg over? Da kan man jo lese / surfe / se på tv / slappe av uansett - hvorfor sette henne ned da? Jeg var jo sjeleglad hver gang vi slapp å bære i timesvis på skrikende baby, så jeg har sikkert et litt skjevt syn på det, altså. But still... jeg skjønner veldig godt at du bare gikk. Egentlig veldig godt gjort å ikke slenge med leppa!

Og, må sei - du har jo virkelig fylt opp den sosiale kalenderen fremover :fnise: 

Takk :)

Var da hun våkna at han ble sur. Men skjønner ikke helt hvorfor han mener at han får for lite fri. Når han legger jr tar det kanskje litt tid, men da sitter jo han bare utenfor rommet og fikler med mobilen (jeg går stort sett og bysser for at M ikke skal bråke). Når han er ferdig med det tar jo jeg M nesten hele tiden. Går rundt med henne samtidig som jeg ser på TV. Men i går kunne jeg ikke sette på noe vi skulle se sammen fordi "jeg får jo bare med meg 30%". Å buhu, tror du jeg får med meg alt når jeg går rundt der eller? Da blir det ikke noe mer House of Cards før hun har begynt å legge seg tidligere, er lei av at alt bare skal gå utover meg. (Oj, jeg var visst fortsatt frustrert ser jeg :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, hermekråkemann! Samme greia her. Når jeg går rundt i stua er det egentlig ikke så nøye hva vi ser på. Jeg synes det går greit. Men han får visst ikke med seg en dritt hvis han må vandre litt :rolleyes:

Blir frustrert på dine vegne av å lese om mannen :P Skjerpings.

Og så trist med farmor!  :klem: De er så gode, de gamle bestemødrene. Selv om de kan være litt weirdos. Snakker om min egen her :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du fremdeles er frustrert jeg, for en barnslig mann! :sur: Kan da ikke bare gå sånn! Jeg hadde SÅ gjort det samme som deg, og nektet å prate med han i dag til han kom med en unnskyldning. Om han så fremdeles er enig med seg selv at det var fryktelig synd på han som måtte ha babyen litt så får det være, men han kan hvertfall unnskylde seg for det å bare stikke av. :roll: 

Og så utrolig leit å høre om farmor. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal han være borte i fire dager i mars med jobben, først en dag med fag og så noen dager i Alpene, så om jeg hører ett ord til om at han "aldri får fri" kommer jeg til å klikke. Men jeg fikk blåst ut litt til ene naboen i dag også så nå er jeg blid igjen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er irriterende dyr. Fy flate så ofte jeg kan koke over han. Jeg ba han om å skjerpe seg eller pakke bagen i romjulen og har ikke hørt høylytt klaging siden. Han sukker og stønner i blandt, men da får han beskjed om at jeg ikke gidder å høre på det der og hvis han skal fortsette med det så bør han gå ut. 

Jeg har en venninne som er lesbisk, har flere ganger tenkt å spørre om hun irriterer seg like mye over konen sin som jeg irriterer meg over mannen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre om farmoren din! Uansett om det blir operasjon eller cellegift så er det jo en fryktelig stor påkjenning. Håper det går så bra det kan gå og at hun holder ut en stund til! Be strong, hold on grandma! :klem:

Igjen så er gjenkjennelsesfaktoren stor! Det er liksom "Hæ? Er det min mann du skriver om?! Hvordan kjenner du han såå godt egentlig!?" :fnise: Det er nemlig akkurat slik det er her og. Jeg ber om bittelitt avlastning for å slippe å bære og bysse rundt på lillebror, og mannen går lei etter tre minutter. Klager over at "sånn her kan vi ikke ha det!", "han får tåle å skrike litt", "nå må han sove i egen seng", osv.. Ja! Jeg er fullstendig enig i at situasjonen gjerne skulle vært annerledes, men jeg har ikke overskudd til å ta noen kamper. Prøver så godt jeg bare kan og komme meg gjennom dagene.. Det eneste jeg ber om at han tar han i noen minutter slik at jeg kan hente meg litt inn! Det er liksom ikke tiden for å endre på uvaner og innføre rutiner i de få, korte minuttene jeg trenger avlastning. Så det ender med skrik og gråt her også...og dårlig stemning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er vel bare skrudd sammen litt annerledes enn oss :fnise: I går var M mye mer fornøyd på kvelden da, det var deilig. Lå i nestet sitt mens jeg lekte med henne, så på TV og pratet med mannen. Nå har hun sovnet foran tørketrommelen. Jeg skulle bare tisse og tok henne med på badet og la henne på stellematta. Ett minutt senere sov hun :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Carouselle skrev:

Herlig! Det er noe magisk med varmekabler og lyden av tørketrommel/vaskemaskin :fnise:

Tror hun kunne sovet der et par timer om jeg ikke hadde flyttet henne :fnise: 

Etter at M hadde sovet litt på badet ble hun stappet i vogna og tatt med på sin første båltur. Vi har jo et bann rett ved oss, og utpå den ene odden er det fint å tenne bål og leke. Så vi tok med litt ved, pølser og spikkekniv for å lage pølsepinner. Møtte en nabo (selvfølgelig :fnise: ) så da fikk toåringen deres også pølser. Var to veldig fornøyde unger som fikk steke pølse selv. Skal definitivt gjentas :Nikke: Nå er vi på vei til mamma, skal spise middag med hele juniorgruppa (dvs oss ungene med familie, blir spennende med to toåringer og to babyer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Vel - hun sover, i alle fall! Siden hun nærmer seg tre måneder nå er dette kanskje starten på LEGGETID? ( :hjerte: leggetid :hjerte: )

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

:ler: Vel - hun sover, i alle fall! Siden hun nærmer seg tre måneder nå er dette kanskje starten på LEGGETID? ( :hjerte: leggetid :hjerte: )

Det er det jeg håper men ikke tør å si fordi jeg er redd for å jinxe :fnise: Fikk lagt henne ned uten at hun våkna og så sov hun helt til halv fem eller noe. Da måtte hun få mat fra begge puppene stakkars. Så lenge har hun ikke gått uten mat før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, A4-livet skrev:

Det er det jeg håper men ikke tør å si fordi jeg er redd for å jinxe :fnise: Fikk lagt henne ned uten at hun våkna og så sov hun helt til halv fem eller noe. Da måtte hun få mat fra begge puppene stakkars. Så lenge har hun ikke gått uten mat før

Ooh, det hørtes ut som en bra natt jo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...