Gå til innhold

Deltid/ta vakter som ergoterapeut el bioingeniør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil utdanne meg innen helse/medisin, men kommer av flere grunner ikke til å jobbe fulltid. Dette har jeg råd til, og ja, jeg har tenkt gjennom pensjon og konsekvenser ved samlivsbrudd.

Interesserer meg for både laboratoriemedisin og ergoterapi, så tenker det må bli en av disse. Noen som vet om det er muligheter for å ta vakter og jobbe deltid innen disse yrkene? Sykepleie, vernepleie og barnehage/pedagogisk arbeid er ikke aktuelt for meg.

Anonymous poster hash: 7be06...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan jobbe som Ergoterapeut uten utdannelsen, hvis du mente før du begynte å studere.

AnonymBruker
Skrevet

Nei mente etter jeg var utdannet selvfølgelig.

Skrevet

Nei mente etter jeg var utdannet selvfølgelig.

Ok:) er mulig å jobbe deltid som Ergoterapeut hvertfall, sist jeg sjekket så var det vel fler deltids enn fulltidsstillinger :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok mulig innenfor begge yrkesgrupper, men det er nok noe lettere å få jobb som bioingeniør. 

Anonymous poster hash: 5f164...1a9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, til dere to😊

Tror jeg hadde likt begge jobbene på hver sin måte. Tror nok og det er lettere med jobber for bioingeniører ja.. Og skulle jeg jobbe som ergoterapeut så er det ren ergoterapeut-jobb jeg er interessert i, ikke miljøterapi og den slags som mange kan kvalifisere til.

AnonymBruker
Skrevet

Ok:) er mulig å jobbe deltid som Ergoterapeut hvertfall, sist jeg sjekket så var det vel fler deltids enn fulltidsstillinger :)

Vet du forresten om det går an å være ringevikar som ergoterapeut? Hvis det f eks er et sted man kunne tenke seg å jobbe, men så har de ikke ledig stilling, bare for å få en fot innenfor? Siden det kan være litt vanskelig med ergoterapi stillinger.

Skrevet

Vet du forresten om det går an å være ringevikar som ergoterapeut? Hvis det f eks er et sted man kunne tenke seg å jobbe, men så har de ikke ledig stilling, bare for å få en fot innenfor? Siden det kan være litt vanskelig med ergoterapi stillinger.

Nei det tror jeg ikke.. Har aldri hørt om det i hvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Målet til politikerne er for alle stillinger i kvinneyrker å få til fulltidsstillinger. Om det blir mulig for deg å få en deltidsstilling når du er utdannet om minimum 3 år, siden du nå ikke har påbegynt noen av de 3 årige utdannelsene, gjenstår å se.

Sannsynligvis må du jobbe i 100 % en periode for så ågå ned i stilling.....

Anonymous poster hash: 85c27...cad

AnonymBruker
Skrevet

Målet til politikerne er for alle stillinger i kvinneyrker å få til fulltidsstillinger. Om det blir mulig for deg å få en deltidsstilling når du er utdannet om minimum 3 år, siden du nå ikke har påbegynt noen av de 3 årige utdannelsene, gjenstår å se.

Men hvis alle skal jobbe fulltid så blir det jo umulig for eks for studenter å ha deltidsjobb? Jeg vet at 100% er målet men synes det er høl i hodet og urealistisk.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke til å skje på mange, mange år. Mest sannsynlig aldri. Det koster for mye penger og de får et problem med helger. Nå er ikke helger et problem for ergoterapeuter, men for helsevesenet generelt.

Anonymous poster hash: cce60...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...