AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Dere som jobber/har jobbet i butikk. Når ølsalget stenger kl 8 eller 6 er det da sånn at det ikke er mulig å slå inn varen i kassa ett over? I går sto jeg i kassa rett før ølsalget stengte og det tok evig lang tid, først en gammel dame som selvfølgelig skal betale med kronestykker, så en mann som ikke får noen av kortene til å fungere... Jeg blir kjempestressa, men det gikk akkurat og ølen min ble slått inn akkurat kl 8... Men hva hadde skjedd om det hadde drøyet litt mer? Hadde jeg blitt nektet å kjøpe øl da? Selv om jeg hadde stått i kø i evigheter?Anonymous poster hash: 3cff1...887
Gjest Honeyblossom Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Vet ikke hvordan det er med andre butikker, men på Meny får vi en advarsel på kassaskjermen som sier at ølsalget er stengt. Deretter må vi klikke på enten "Ja" eller "Nei" om vi ønsker å selge varen eller ikke.
RompeRusk Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Vet ikke hvordan det er med andre butikker, men på Meny får vi en advarsel på kassaskjermen som sier at ølsalget er stengt. Deretter må vi klikke på enten "Ja" eller "Nei" om vi ønsker å selge varen eller ikke. Samme opplegg i matkroken/rimi/ICA
Pottah Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Samme på Rema. Og får å få solgt øl da, må man bruke låseansvarlig sitt kort. Jeg selger ikke øl etter 19.59, da jeg kan få sparken på dagen og butikken miste ølbebivilgningen 3
Gjest ulvepopcorn Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Jeg pleide å selge dersom folk stod i (en lang) kø kl 1959. Men måtte dra mitt kort (jeg var låseansvarlig), og bekrefte på skjermen at jeg ville selge. Det var Rema1000. Forøvrig er jeg oppgitt over at folk ikke greier å planlegge/passe klokka... Reglene er kanskje dumme, men så lenge de eksisterer er det bare sånn det er.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Det er vel et slingringsmonn på noen minutter, jeg får alltid kjøpt øl når jeg tydelig har stilt meg i køen før kl 20. Og til de som mener det går an å planlegge slikt, javisst gjør det det. Men la meg ta forrige lørdag som et eksempel. Jeg skulle bare ha en øl med meg på veien og gikk inn i butikken ti på åtte. Litt sent, men det burde jo som regel ikke være noe problem å komme frem til kassa i løpet av ti minutter. Det som møtte meg var kun en åpen kasse og en kø som strakk seg laaangt inn i butikken. Etter noen minutter dukket det heldigvis noen opp i den andre kassa for å ta unna køen. Jeg kom til kassa akkurat kl 20 og fikk slått inn ølen min kanskje halvminuttet over 20. Så det er vel ikke alltid dårlig planlagt når man kommer akkurat før kl 20. Anonymous poster hash: f26d2...d56 5
Frøken.stille Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Det er vel et slingringsmonn på noen minutter, jeg får alltid kjøpt øl når jeg tydelig har stilt meg i køen før kl 20. Og til de som mener det går an å planlegge slikt, javisst gjør det det. Men la meg ta forrige lørdag som et eksempel. Jeg skulle bare ha en øl med meg på veien og gikk inn i butikken ti på åtte. Litt sent, men det burde jo som regel ikke være noe problem å komme frem til kassa i løpet av ti minutter. Det som møtte meg var kun en åpen kasse og en kø som strakk seg laaangt inn i butikken. Etter noen minutter dukket det heldigvis noen opp i den andre kassa for å ta unna køen. Jeg kom til kassa akkurat kl 20 og fikk slått inn ølen min kanskje halvminuttet over 20. Så det er vel ikke alltid dårlig planlagt når man kommer akkurat før kl 20.Anonymous poster hash: f26d2...d56 Hvis du fikk kjøpt øl kl 20 på lørdag gjorde vel den ansatte veldig feil? Stenger ikke ølsalget kl 18 på lørdager? 14
NumberSix Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Hos oss stenges kassa for ølsalg presis klokka 20.00 og 18.00, og vi har ikke mulighet til å overstyre det. Heldigvis. Alle vet når ølsalget stenger, og at det er lang kø i kassa før det stenger er ingen unnskyldning for at man burde få kjøpt etter klokka åtte. Faktisk er det jo rundt klokka åtte det fort blir kø - på grunn av alle tullingene som løper til butikken for å kjøpe i siste liten. Folk bør lære seg å planlegge, man har tross alt hatt hele dagen på å kjøpe alkohol. 12
WubWub Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Hos oss stenges kassa for ølsalg presis klokka 20.00 og 18.00, og vi har ikke mulighet til å overstyre det. Heldigvis. Alle vet når ølsalget stenger, og at det er lang kø i kassa før det stenger er ingen unnskyldning for at man burde få kjøpt etter klokka åtte. Faktisk er det jo rundt klokka åtte det fort blir kø - på grunn av alle tullingene som løper til butikken for å kjøpe i siste liten. Folk bør lære seg å planlegge, man har tross alt hatt hele dagen på å kjøpe alkohol. Ja huff, disse kunde tulling jævlene altså , hva skal vi med dem! skikkelig provoserende at de våger seg å handle i din butikk av alle ting! 6
NumberSix Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Ja huff, disse kunde tulling jævlene altså , hva skal vi med dem! skikkelig provoserende at de våger seg å handle i din butikk av alle ting! Har ikke noe i mot kunder, og det har jeg ikke skrevet heller. Men folk som selv er skyld i at de ikke rekker ølsalg, og deretter klager over det - nei dem synes jeg ikke noe synd på. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Har ikke noe i mot kunder, og det har jeg ikke skrevet heller. Men folk som selv er skyld i at de ikke rekker ølsalg, og deretter klager over det - nei dem synes jeg ikke noe synd på. men jeg føler ikke jeg selv er skyld i det når jeg stiller meg i kassa i god tid. Det at køen er utrolig lang det er vel butikken sin skyld og det at pensjonister insisterer på å betale med kronestykker som tar en evighet (annenhver mynt blir jo ikke godtatt av betalingsboksen).... Ja man kan planlegge, men jeg hadde blitt sykt sur om jeg var ute i tide, men køen gjorde at jeg ikke fikk kjøpt..... TS Anonymous poster hash: 3cff1...887 3
Gjest Honeyblossom Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Samme på Rema. Og får å få solgt øl da, må man bruke låseansvarlig sitt kort. Jeg selger ikke øl etter 19.59, da jeg kan få sparken på dagen og butikken miste ølbebivilgningen Det må vi på Meny også. Glemte å skrive det i første posten min.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Hos oss stenges kassa for ølsalg presis klokka 20.00 og 18.00, og vi har ikke mulighet til å overstyre det. Heldigvis. Alle vet når ølsalget stenger, og at det er lang kø i kassa før det stenger er ingen unnskyldning for at man burde få kjøpt etter klokka åtte. Faktisk er det jo rundt klokka åtte det fort blir kø - på grunn av alle tullingene som løper til butikken for å kjøpe i siste liten. Folk bør lære seg å planlegge, man har tross alt hatt hele dagen på å kjøpe alkohol. Jeg jobbet i en butikk der ølsalget stengte klokken 15 på lørdager og 18 på hverdager. Så da hente det jeg overstyrte det om det hadde vært lang kø. Anonymous poster hash: e4c7a...167
NumberSix Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Hva er god tid da? Fem minutter før det stenger? Et kvarter? To minutter? Gå alltid ut fra at det vil være kø i kassa, og at det faktisk kan ta noen minutter å vente. At det er kø er ikke nødvendigvis butikken sin feil, det kan være mange ansatte på jobb, og ser den ansatte i kassa at det dannes kø så plinger man etter flere som kan åpne kasser. Nå er det ofte sånn at det fort kan skje ting ute i butikken som forhindrer ansatte i å komme til kassa med en gang, og da blir det naturlig nok kø, og ting tar tid. Så derfor, tenk alltid at det tar lenger tid enn du tror. 5
Gjest Gjest_Idja Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 men jeg føler ikke jeg selv er skyld i det når jeg stiller meg i kassa i god tid. Det at køen er utrolig lang det er vel butikken sin skyld og det at pensjonister insisterer på å betale med kronestykker som tar en evighet (annenhver mynt blir jo ikke godtatt av betalingsboksen).... Ja man kan planlegge, men jeg hadde blitt sykt sur om jeg var ute i tide, men køen gjorde at jeg ikke fikk kjøpt..... TSAnonymous poster hash: 3cff1...887 Du sa selv du gikk i kassa rett før ølsalget stengte. Det er ikke i god tid... Jeg ville beregnet ett kvarter, minst, nettopp fordi du aldri vet hvem som er foran deg i køen. 12
Chizue Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Jeg husker en lørdag på jobb hvor vi egentlig var 4 stykker på jobb.. Men 3 av dem satt ute å røykte og tok felles matpause, kom ikke når jeg ringte og da var det begynt å blitt kø allerede halv 6...Ringte og ringte og ringte tilslutt 1750 kom hun ene ut dritforbanna fordi hun var på pause sammens med de andre og lurte på hvorfor i H jeg forstyrret dem...Så hun tok tilslutt kundene som hadde øl med seg og de andre kundene til meg... Gjett hvem som fikk høre det ifra sjefen etter helga? *ikke meg, men de * Men ja kassen stenges for kjøp av øl etter 18.00/20.00/1500..Må da ha låsekort for å selge det. Det er ikke lov å selge etter tiden, hverken selge til kunder eller ansatte. Endret 6. juni 2015 av Chibi 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Du sa selv du gikk i kassa rett før ølsalget stengte. Det er ikke i god tid... Jeg ville beregnet ett kvarter, minst, nettopp fordi du aldri vet hvem som er foran deg i køen. Nå er det vel kanskje ikke alle som alltid har god tid til å handle mat, ift. jobb, reise og alt annet. Så det blir iblant siste liten. Slutter aldri å irritere meg over idiotien i Norge rundt disse stengetidene, og etter at jeg flyttet hjem fra utlandet glemmer jeg fortsatt hvordan dette opplegget fungerer. Spesielt for de som jobber mye, har trening osv. er det til tider et ork å få handlet inn en flaske vin til et middagsselskap... Anonymous poster hash: 87839...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Nå er det vel kanskje ikke alle som alltid har god tid til å handle mat, ift. jobb, reise og alt annet. Så det blir iblant siste liten. Slutter aldri å irritere meg over idiotien i Norge rundt disse stengetidene, og etter at jeg flyttet hjem fra utlandet glemmer jeg fortsatt hvordan dette opplegget fungerer. Spesielt for de som jobber mye, har trening osv. er det til tider et ork å få handlet inn en flaske vin til et middagsselskap... Anonymous poster hash: 87839...a0d Hvorfor handler du ikke bare to når du først er i gang? Ser ikke problemet. Har alltid noe i "backup", så slipper du det orket for en vinflaske. Anonymous poster hash: e4c7a...167 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Du sa selv du gikk i kassa rett før ølsalget stengte. Det er ikke i god tid... Jeg ville beregnet ett kvarter, minst, nettopp fordi du aldri vet hvem som er foran deg i køen. jo da jeg har ikke for vane å planlegge å kjøpe rett før det stenger, men noen ganger blir det jo sånn... Poenget er at jeg hadde hatt god nok tid hvis det ikke var for problemene i kassa... Anonymous poster hash: 3cff1...887 2
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Det at ølsalget stenger tidligere enn butikkens stengetid er meningsløse etterlevninger fra gammelt regelverk og burde vært fjernet for lenge siden. Skal jeg handle alkohol prøver jeg å være tidligere ute enn akkurat før alkoholsalget stenger. Skal jeg selv bare handle vanlige dagligvarer og folk bak meg i køen har alkohol rett før stengetid slipper jeg dem foran hvis de oppfører seg (spør, ikke brauter seg vei).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå