AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 VISA Varekjøp Greitdate Reservert transaksjon 1.047,00 Fikk denne transaksjonen på min konto idag. Det er jo ikke akkurat småpenger det er snakk om heller, og jeg reagerte da beløpet var helt ukjent for meg. Prævde å google Greitdate, og det ser ut som noe dating greier. Jeg har aldri besøkt dating sider ei heller kjøpt tjenester eller annet fra sånne sider. Jeg er jo ikke akkurat intressert i å tape over 1000,- og lurer på om noen har vært borti noe lignende? Jeg må jo prøve å ta kontakt med kundeservice på den siden og be om å få tilbake pengene mine. Tror dere det er noen sjangs for at jeg får de tilbake? Anonymous poster hash: 27696...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Send mail til banken. Vurder om du alt nå skal stenge kortet ditt. Ring politiet i morgen. Spør om dette kan være identitetstyveri. Anonymous poster hash: bcc55...435 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Send mail til banken. Vurder om du alt nå skal stenge kortet ditt. Ring politiet i morgen. Spør om dette kan være identitetstyveri.Anonymous poster hash: bcc55...435 Takk, synes dette er skummelt. Mener du at jeg skal sperre kortet mitt nå? Anonymous poster hash: 27696...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Da er kort sperret og reklamasjon på transaksjon er sendt. Liker ikke dette i det hele tatt, men muligheten for at jeg får igjen pengene er store da beløpet er reservert og ikke gått til mottaker enda. Anonymous poster hash: 27696...4f4
annie17 Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Hei Jeg er også blitt svindlet av Gratedate. Har blitt trukket kr 349,00 pr mnd siden mai 2015. Har aldri vært på deres nettsider eller tegnet noe medlemskap og lurer på hvordan det er mulig for dette firmaet å å tappe min konto. Matkjeden Kiwi er også forsøkt svindlet av Gratedate med falske annonser. Har snakket med sikkerhetsavdelingen i Kiwi og fått dette bekreftet. Har kontaktet banken og fått sperret visakort. Men hvordan jeg skal bevise at jeg ikke har tegnet noe medlemskap her kan bli en utfordring. Det jeg lurer på er om du har fått pengene tilbake fra din bank og eventuelt hvordan du gikk frem for å få banken til å tilbakebetale beløpet
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 (endret) Ja, det skulle tatt seg ut at man skulle være nødt å bevise noe en ikke har gjort. Heldigvis er det omvendt: Nettsider i Norge skal melde fra om angrefrist. Hvis de mener du har gjennomført en bestilling på en bestemt dato så er det de som må bevise dette. For å si det litt teit: jeg har idag IKKE bestilt sydentur, frisørtime, klær på nettet, tannlege, deltatt i budrunde eller rørlegger. Hvis det var slik at jeg skulle bevise at jeg ikke har gjort dette ville jeg hatt litt av en jobb. Imidlertid bestilte jeg flybilletter i forrige uke, postoppbevaring før ferien, kjøpte klær på nett i juni, etc. Dette er alt sammen - på tross av at det er utenlandske sider noe av det, bekreftet på e- post til meg. Nettdatingssiden har bevisbyrden. Pass på at du også rapporterer disse til Forbrukerrådet - vi vil jo helst at svindlere ikke får herse med folk. Endret 10. august 2015 av Blondie65
Tibbie Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Da jeg jobbet som journalist var jeg innom mange lignende saker. Hver gang en slik en dukket opp, ringte jeg forbrukerombudet. Nesten hver eneste gang var dette en bedrift de var kjent med. Altså at flere har ring inn angående disse som på mystisk vis "tømmer" kontoen. Forbrukerombudet vil kunne gi deg råd angående hva du kan gjøre her. Om du virkelig vil ødelegge for Greitdate, kan du ta et screenshot av meldingen og tipse lokalavisen din om dette. Er disse karene uheldig, blir dette en offentlig advarsel.
Anika Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Den 5. juni 2015 at 23.15, AnonymBruker skrev: VISA Varekjøp Greitdate Reservert transaksjon 1.047,00 Fikk denne transaksjonen på min konto idag. Det er jo ikke akkurat småpenger det er snakk om heller, og jeg reagerte da beløpet var helt ukjent for meg. Prævde å google Greitdate, og det ser ut som noe dating greier. Jeg har aldri besøkt dating sider ei heller kjøpt tjenester eller annet fra sånne sider. Jeg er jo ikke akkurat intressert i å tape over 1000,- og lurer på om noen har vært borti noe lignende? Jeg må jo prøve å ta kontakt med kundeservice på den siden og be om å få tilbake pengene mine. Tror dere det er noen sjangs for at jeg får de tilbake? Anonymous poster hash: 27696...4f4 Hei, jeg har fått det samme og sendte en veldig sinna Mail til greitdate for det jeg mener er uriktig tømming av konto! Vel det jeg fikk til Svar var at jeg hadde godtatt et VIP medlemskap hos den da jeg trodde jeg hadde vunnet 200kr i gavekort hos IKEA! Kundeservice hos greitdate avsluttet medlemskapet umiddelbart og jeg sperret kortet mitt men jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville gå de pengene igjen! Er skikkelig irritert på dette selskapet!
lillsunshine Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 5 minutter siden, Anika skrev: Hei, jeg har fått det samme og sendte en veldig sinna Mail til greitdate for det jeg mener er uriktig tømming av konto! Vel det jeg fikk til Svar var at jeg hadde godtatt et VIP medlemskap hos den da jeg trodde jeg hadde vunnet 200kr i gavekort hos IKEA! Kundeservice hos greitdate avsluttet medlemskapet umiddelbart og jeg sperret kortet mitt men jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville gå de pengene igjen! Er skikkelig irritert på dette selskapet! Trykket du på en av de mailene der man har vunnet et gavekort på et eller annet og fylte inn kortinfo? Hvordan så de ut? Får sånn stadig i søppelposten min, men sletter de med en gang. Du ser det som oftes på mailen de sender ifra at det er svindel. Men selv om det nok delvis er din feil, så tror jeg at du har rett å få dekket svindelen av banken eller forsikring?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 10 timer siden, Anika skrev: Hei, jeg har fått det samme og sendte en veldig sinna Mail til greitdate for det jeg mener er uriktig tømming av konto! Vel det jeg fikk til Svar var at jeg hadde godtatt et VIP medlemskap hos den da jeg trodde jeg hadde vunnet 200kr i gavekort hos IKEA! Kundeservice hos greitdate avsluttet medlemskapet umiddelbart og jeg sperret kortet mitt men jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville gå de pengene igjen! Er skikkelig irritert på dette selskapet! Der ligger altså hunden begravet, man sier ja takk til å få, uten å være klar over (fordi man ikke leser hva man skriver under/godtar) når man sier ja takk til å få. Det er aldri noen som gir bort noe gratis, uten å kreve noe (dobbelt) tilbake av reklametull. Anonymkode: 024b2...b58 3
Gullik Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Ingen kan trekke beløp fra kontoen din uten at du har oppgitt informasjonen på visakortet ditt til dem. Har du det? 2
Janusz Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 Hello Today somebody downloaded from the account min in VISA Varekjøp Greitdate Reservert transaksjon 1047 nok if someone recover the money if so how, the card has already blocked. but is it enough that it does not happen again Mvh Janusz Milosek
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 Janusz, you need to Contact Your bank, to tell them that this transaction is not valid/a scam. Anonymkode: 02fc1...712
Janusz Skrevet 19. februar 2016 #15 Skrevet 19. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Janusz, you need to Contact Your bank, to tell them that this transaction is not valid/a scam. Anonymkode: 02fc1...712 I did it today bank kart is ikke aktive you think they give me back money?
Janusz Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 27 minutter siden, Janusz skrev: I did it today bank kart is ikke aktive you think they give me back money? How do they even did it
Gjest Bond Skrevet 20. februar 2016 #17 Skrevet 20. februar 2016 Tråden ryddet. Innlegg som postes på Kvinneguiden skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Bond, forumansvarlig
ajarRun Skrevet 20. februar 2016 #18 Skrevet 20. februar 2016 Den 5.6.2015 at 0.16, AnonymBruker skrev: Da er kort sperret og reklamasjon på transaksjon er sendt. Liker ikke dette i det hele tatt, men muligheten for at jeg får igjen pengene er store da beløpet er reservert og ikke gått til mottaker enda. Anonymous poster hash: 27696...4f4 Dette er grunnen til at du bruker kredittkort. Da slipper du å bry deg. Reklamer på beløpet og trekk fra det uriktige beløpet fra regningen. Så er det deres problem. Å bruke debitkort på nett er idioti. Med det sakt så er fristen for å reklamere på VISA kjempelang, om beløpet er reservert eller trukket er rivende likegyldig. VISA er ansvarlig for beløpet, og de må betale deg (muligens via banken og banken er din kontakt). Med kredittkort er du til og med sikret dersom selskapet som har fått pengene dine går konkurs eller hvis du må reklamere på varen etter at selskapet er konkurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå