Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver meg her.

Har desverre pådratt meg kredittkortgjeld etter ett veldig destruktivt forhold, som resulterte i at jeg "måtte" få meg penger raskt. Den raskeste løsningen var vel å hive ut ex'en, men det var vel ikke så lett.

Har tatt kontakt med min bank, som jeg har vært kunde i mange mange år. Jeg viser til ett godt regnestykke, og som singel og jobber i utelivsbransjen, så kan jeg klare meg veldig bra. Men, igjen så er det vel få som vil hjelpe meg.. Og jeg vil ikke annet enn å bli kvitt min gjeld, og innen 2 år få kjøpt meg min egen leilighet.

Er det noen som har noen tips? Jeg har tatt kontakt med mine forskjellige kreditorer, og forhandlet meg ned til en mindre sum.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke lån med betalingsanmerkning. Punktum.

Anonymous poster hash: 68cb6...b2c

• Liker 3
Skrevet

Så, da er det bare tull det reklamene sier at man kan få det?

Skrevet

Så, da er det bare tull det reklamene sier at man kan få det?

Hvilken reklame? 

Du kan få lån med betalingsanmerkninger om du har leilighet/hus eller eiendom de kan ta pant i, ikke ellers. De må jo han en viss sikkerhet de også, så da kan du få refinansiert lånene  med betalingsanmerkning. 

• Liker 1
Skrevet

Nå husker jeg ikke eksakt hvilken reklame.

Vel, jeg stiller nok litt dårlig der. Jeg eier ikke, kun leier... Kanskje om jeg hadde fått noen til å stille kausjonist?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Vel, jeg stiller nok litt dårlig der. Jeg eier ikke, kun leier... Kanskje om jeg hadde fått noen til å stille kausjonist?

Nja. Du trenger en medlånetaker evt. så trenger du å jobbe ræva av deg til du har nedbetalt gjelden. Endret av Steve Rogers
Skrevet

Nei dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Bluestep kan gi noen med betalingsanmerkning lån dersom de får sikkerhet i boligen din (da må du med andre ord eie).

Anonymous poster hash: ccfff...b12

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Bluestep og Bank2 reklamerer med dette, men egentlig er de reklamene ren bløff. For har du ekstra sikkerhet i egen bolig så kan du fikse dette selv i de fleste banker.

Så nei, trådstarter, uten sikkerhet i delvis nedbetalt bolig eller kausjonist/medlånetaker får du ikke lån når du har betalingsanmerkninger.

Nå er det imidlertid slik at betalingsanmerkninger er enkelt å bli kvitt. Du må betale det du har avtalt at du skal betale i tide innen forfall og du kan ikke ha namstrekk.

Jeg er forøvrig litt forundret over din og andres holdninger: det er likhetstegn med å ha kredittkortgjeld og betalingsanmerkninger. Det å ta opp kredittkortgjeld for å løse en krise er ikke dumt i seg selv, men det å ta opp en hvilken som helst gjeld uten å ha til hensikt eller å totalt mangle forståelse for at denne gjelden skal betales er noe annet.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er utestående som du har anmerkning på?

Steg en er jo å få betalt det ned. Dersom du har fast stilling og kan vise til et "godt regnestykke" så skal du  kunne få betalt det ned. Det er litt for mye for langt at du skal få hjelp med lån nå bare fordi det er raskere og billigere for deg. Hvis du kan legge frem tall som viser at du har inntekt og går i pluss hver måned så kan du jo også betale ned det du skylder. 

(Har hatt samme situasjon selv bare så det er sagt).

Anonymous poster hash: fa96a...135
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har også vært i samme situasjon. Bud nummer en er å betale inn slik at det som har gitt deg betalingsanmerkning forsvinner. Har du namstrekk på noe eller alt må du kontakte inkassoselskapet før det kommer nytt vedtak og gjøre en avtale. Da tar dette tid.

Dersom du ikke har kommet til namsmann, sørg for at du ikke kommer dit heller. Det gjør du ved å overholde avtalen med inkassoselskapet og spør dem gjerne hvordan du kan havne i normalt betalingsløp igjen. Det vil ta ca et år før du er kvitt betalingsanmerkningen hvis du er trofast mot avtalene og betaler.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke har kommet til namsmann, sørg for at du ikke kommer dit heller. Det gjør du ved å overholde avtalen med inkassoselskapet og spør dem gjerne hvordan du kan havne i normalt betalingsløp igjen. Det vil ta ca et år før du er kvitt betalingsanmerkningen hvis du er trofast mot avtalene og betaler.

Det tar vel bare tiden det tar å betale det tilbake? Jeg hadde betalingsanmerkning men ikke trekk i inntekt, og det var bare for meg å betale utestående (via nedbetalingsplan) og så varsle namsmannen for å få den fjernet. 

Er det noen regel ift. "ett år"?

Gjest Blondie65
Skrevet

Det tar vel bare tiden det tar å betale det tilbake? Jeg hadde betalingsanmerkning men ikke trekk i inntekt, og det var bare for meg å betale utestående (via nedbetalingsplan) og så varsle namsmannen for å få den fjernet. Er det noen regel ift. "ett år"?  Anonymous poster hash: fa96a...135

Nei. Men hvis du ønsker å gå fra å være klient hos inkassoselskapet til kunde hos den du opprinnelig skylder penger til vil du måtte bygge opp tilliten og det tar ca et år. Dersom du har gjort deg til inkassokunde for noe du - inkludert salær og strafferente - kan betale ned på under et år fatter jeg ikke hva denne tråden handler om siden gjelden er så liten at du bør betale og slutte å tenke refinansiering.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men hvis du ønsker å gå fra å være klient hos inkassoselskapet til kunde hos den du opprinnelig skylder penger til vil du måtte bygge opp tilliten og det tar ca et år. Dersom du har gjort deg til inkassokunde for noe du - inkludert salær og strafferente - kan betale ned på under et år fatter jeg ikke hva denne tråden handler om siden gjelden er så liten at du bør betale og slutte å tenke refinansiering.

Jeg er ikke TS.

Da forstår jeg, det virket av forrige innlegg som om du mente at det var noen slags tidsgrense for hvor raskt man kan bli kvitt anmerkningen, men det avhenger jo kun tilbakebetaling. Det å få gjelden flyttet tilbake til kreditor har jeg ikke hatt erfaring med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...