Gå til innhold

Sunt tilbehør til spareribs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg ha som tilbehør til spareribs, som samtidig er sunt? Tidligere har jeg pleid å ha pommes frites og coleslaw, men begge deler er jo ganske kaloririkt. Kunne hatt salat, men det har jeg hatt så mye i det siste. Finnes det en kalorifattig dressing jeg kunne hatt til hjemmelaget coleslaw? Eller har noen noen andre tips? :)

Anonymous poster hash: 24e91...7be

Skrevet

Jeg pleier å lage coleslaw etter denne oppskriften. Bruker mager kesam og lett majones, så hvis du beregner at oppskriften er til 4 porsjoner blir det kun rett under 100kcal per porsjon :)

Du kan også steke potetbåter i ovnen uten olje, like gode uten det ektra fettet. Bare husk masse godt krydder.

Gjest Ennasus
Skrevet

Vet ikke hva slags salat du pleier å bruke, men jeg er veldig glad i tomatsalat. Har ikke eksakt oppskrift og pleier å lage den på slump, men tar så mye ingredienser at det ser jevnt mye ut på en måte. Den består av tomat i terninger, sukkererter, paprika, lime og finhakket vårløk-, rødløk- og basilikum. og en dæsj maldonsalt :) Knallgodt til grillmat!

Ellers pleier jeg å lage potetform som består av masse løk i skiver sammen med potetskiver. Legges hulter til bulter i en ildfast form, salte og pepre og hell over buljongvann til det nesten dekker potenene. Strø ost på toppen og la det gratinere i ovnen på rundt 200grader i ca 40min. (kommer ann på ovnen selvfølgelig)

Et annet tilbehør jeg pleier å lage er en slags blomkålrris med paprika, rødløk, purre og vårløk. Da må du fiiinhakka alle grønnsakene, også freser du alle grønnsakene i litt olje (gjerne hvitøk og chili også) salte og pepre og stek til alt er mørt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...