AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Hver gang jeg steker kjøttet så blir det.. seigt. Hvordan bør jeg steke det? Uten at det blir seigt, eller hardt og brent. Bør jeg bruke margarin, eller olje (solsikkeolje trur jeg at jeg har). Anonymous poster hash: b75c2...c6e
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Jeg pleier å bruke smør, men noen ganger bruker jeg olje. Varmer opp pannen, har i kjøttet, steker til det blir ferdig. Pass på å ikke ha for mye kjøtt i panna samtidig. Da koker det istedenfor å steke
Brunhilde Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Det er jo ikke det beste kjøttet som blir strimlet, men jeg pleier å ha margarin i panna og la den bli nøttebrun før jeg har i kjøttet. Steker til det er akkurat gjennomstekt, det tar ikke lange tiden, kanskje 4-5 minutter. Pleier å bli greit nok da, i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 oh ok.... nå ser jeg hva jeg gjør feil. Alt for mye på en gang, og varmer ikke opp pannen før jeg steker det thank u. ts Anonymous poster hash: b75c2...c6e
Gjest Ennasus Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Har du kjøpt ferdigstrimlet? Har kun prøvd det en gang, og da var det bare masse sener og dritt i det. Det ble seigt og ekkelt. Når jeg har stekt strimlet kjøtt som jeg selv har skjært. så blir det alltid mørt for min del... Og da har jeg både stekt i olje, smør, kokt i vann(!) eller stekt i stekeovnen på bakepapir. ( i mikro til og med)
debattanten Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Strimlet kjøtt er som regel særdeles overpriset. Mye bedre som sagt å kjøpe et stykke selv og strimle opp. Tipper du får svin indrefilet til en billigere penge enn den ferdig strimla skiten Høy varme er også et triks, gjerne med olje. Må danne stekeskorpe for å få god smak, men det skal jo heller ikke svis. Magert svinekjøtt er også litt som kylling, tamt og kjedelig, det krever krydderier, hvitløk, urter osv osv!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Jeg bruker og koke det i 15 min. Blir alltid mørt og godt. Bruker og ha i buljong eller krydre det etterpå.Anonymous poster hash: 193bd...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå