Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vurdere å studere sykepleien til neste år (2016), og tenkte å studere på Hist eller Hint...men jeg har lyst til å jobbe som barnesykepleier, og lurer dermed på om noen vet om det er verdt å få en master i forhold til penger ? eller om jeg burde bare studere å få bachelor? 

Er det noen barnesykepleiere her som kan uttale seg? 

AnonymBruker
Skrevet

Generelt så lønner deg seg ikke økonomisk å ta videreutdanning etter bachelor i sykepleie. Men med tanke på arbeidsoppgaver og interesser så synes jeg det er verdt det.

Anonymous poster hash: 32084...9d7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv søkt hist og hint nå i høst :) veldig høyt snitt på hist da, så satser egentlig på hint. Har også tenkt på barnesykepleier, men da jeg sjekket på nettet for 1-2 år siden så droppet de den utdanningen pga lite søkere. Veldig rart, men det kan jo være annerledes om noen år.

Planen min er egentlig bare å gå de 3 årene og finne ut hva jeg vil videre etterpå. Kanskje vil man bli noe helt annet etter noen uker i praksis.

Anonymous poster hash: b38c3...20c

AnonymBruker
Skrevet

Du må uansett jobbe ett par år etter grunnutdanningen før du kan ta videreutdanning, og du kan fint jobber på barneavdeling uten videreutdanning. Økonomisk lønner det seg aldri me dviderutdanning som sykepleier, du stiger i snitt kun 30 000 i årslønn, og da har du tapt to års arbeidsinntekt under studiene.

Anonymous poster hash: 818b3...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...