AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Planen er å gå preikestolen nå om 3 uker. Men jeg har ingen erfaring med fjellturer! Hva anbefales av turutstyr? Kan jeg gå i gode joggesko eller må jeg kjøpe fjellsko? Tar imot alle råd med stor takk! Anonymous poster hash: 37dac...25a
Gjest Castielz Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Joggesko, er blitt lagd "trapper" av stein omtrent hele veien opp, så ville hatt sko som pustet med godt demping.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Joggesko, er blitt lagd "trapper" av stein omtrent hele veien opp, så ville hatt sko som pustet med godt demping. Åh flott! Slipper jeg å kjøpe fjellsko haha! Noen andre råd? Anonymous poster hash: 37dac...25a
Supraspinatus Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Folk går opp der i dress-sko og pumps. Det anbefales ikke, men de kommer seg opp. Joggesko er tilstrekkelig. Sko med godt grep er ideelt. Er vei, sti og stein hele veien opp. Kun ett krevende parti, men så lenge du ikke sitter i rullestol eller går med krykker burde det gå helt fint. Ta med vindjakke da det ofte kan blåse litt på utsiktspunktet.
Gjest marizz Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Går helt fint med vanlige joggesko. Var der selv som som barn og hadde da helt normale joggesko på meg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Folk går opp der i dress-sko og pumps. Det anbefales ikke, men de kommer seg opp. Joggesko er tilstrekkelig. Sko med godt grep er ideelt. Er vei, sti og stein hele veien opp. Kun ett krevende parti, men så lenge du ikke sitter i rullestol eller går med krykker burde det gå helt fint. Ta med vindjakke da det ofte kan blåse litt på utsiktspunktet. Okei tusen takk! Anonymous poster hash: 37dac...25a
sirenas Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Preikestolen er en enkel søndagstur som passer for små og store mellom 4 - 80! Tar bare en god time opp om man er i ok form nå som det er kommet turveier. Kjerag anbefales om du vil gå fjelltur God tur!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Preikestolen er en enkel søndagstur som passer for små og store mellom 4 - 80! Tar bare en god time opp om man er i ok form nå som det er kommet turveier. Kjerag anbefales om du vil gå fjelltur God tur! Takk mitt reisefølge og jeg er ikke akkurat så gode i formen, så vi begynner i der små, men takk for tips! Skal se på det til neste tur Anonymous poster hash: 37dac...25a
Supraspinatus Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Takk mitt reisefølge og jeg er ikke akkurat så gode i formen, så vi begynner i der små, men takk for tips! Skal se på det til neste tur Anonymous poster hash: 37dac...25a Merk deg at Kjerag er en krevende tur, men anbefales likevel. Første bakken opp fra "Ørneredet" er helt vanvittig.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Anbefaler å ta med nistemat og drikke.Anonymous poster hash: 41cc2...fbb
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Prekestolen er lett. Mine barn og jeg springer opp på 1 t og 15 min. Det er ennå litt snø på toppen så ta med varmt tøy i sekken. Kjerag er det masse snø ennå så vær obs på det. Der bør man ha fjellsko - husk det er 3 topper man skal nå før man kommer til selve bolten, men det er en fantastisk tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå