Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å betale en regning, og oppdaget det ca 3 uker etter betalingsfrist. Jeg betalte med en gang jeg oppdaget det, og dagen etter fikk jeg et purregebyr/inkassovarsel. Jeg sendte en mail om at jeg beklaget forsinkelsen, og at jeg hadde betalt regingen dagen før jeg fikk brevet i postkassa. Spurte deretter om jeg må betale gebyret på 65 kr. Fikk som svar at ja, det må jeg. Men er det egentlig riktig? Trodde at man slapp å betale gebyr dersom man betaler før man får brev om purregebyr/inkassovarsel.

Jeg er en fast kunde i denne nettburikken, og har aldri glemt å betale en regning tidligere :(

Anonymous poster hash: 4dd93...2f3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å betale en regning, og oppdaget det ca 3 uker etter betalingsfrist. Jeg betalte med en gang jeg oppdaget det, og dagen etter fikk jeg et purregebyr/inkassovarsel. Jeg sendte en mail om at jeg beklaget forsinkelsen, og at jeg hadde betalt regingen dagen før jeg fikk brevet i postkassa. Spurte deretter om jeg må betale gebyret på 65 kr. Fikk som svar at ja, det må jeg. Men er det egentlig riktig? Trodde at man slapp å betale gebyr dersom man betaler før man får brev om purregebyr/inkassovarsel.

Jeg er en fast kunde i denne nettburikken, og har aldri glemt å betale en regning tidligere :(

Anonymous poster hash: 4dd93...2f3

Hvis du betalte før de sendte regningen (sjekk datoen som står på purregebyr-fakturaen), så slipper man vanligvis å betale purregebyret. Det pleier å stå noe sånn som "hvis du allerede har betalt denne vennligst se bort fra denne fakturaen".

Anonymous poster hash: 91657...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...