Gjest C'est la vie:) Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Hei! Da jeg var ungdom, elsket jeg "friends" (noe jeg selvsagt gjør i dag også). Jeg hadde alle sesongene, som jeg så om og om igjen. I går kveld oppdaget jeg scener, fra en annen kilde, som jeg ikke har sett før og ble veldig overrasket! Jeg så et par episoder til, og innså at de jeg har i hylla er kortet ned hele gjengen! Jeg føler meg litt snurt over at jeg i hele ungdomstiden har gått glipp av flere relevante og morsomme scener fra serien, og ble nesten litt lei meg... Er det noen av dere som vet om en samleboks som inneholder "hele" episoden, hvor småscener ikke er slettet? Om da flere har oppdaget det samme og vet hva jeg snakker om.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ikke sett, men nå ble jeg nysgjerrig! Anonymous poster hash: 6afe9...e5d
Gjest C'est la vie:) Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ikke sett, men nå ble jeg nysgjerrig! Anonymous poster hash: 6afe9...e5d Ble litt overrasket over at det er flere versjoner, hvor noen utgitte DVDer har mer innhold enn andre. Men vet ikke hvilken som har alle scener
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Vet at flere filmer og serier blir klippet til for å passe best til det landets kultur, normer og regler. Men ble Friends klippet i Norge? Trodde vi var de aller mest liberale når det gjalt hva som sendes på tv. Anonymous poster hash: 82614...d0c
MalloryK Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Ja det er masse som er klippet bort. Jeg har lastet ned hele sesongen, og der var det plutselig mange flere scener som jeg aldri hadde sett før
Gjest C'est la vie:) Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Vet at flere filmer og serier blir klippet til for å passe best til det landets kultur, normer og regler. Men ble Friends klippet i Norge? Trodde vi var de aller mest liberale når det gjalt hva som sendes på tv. Anonymous poster hash: 82614...d0c Eneste norm og regel i klippingen er 《må ikke være over 22 minutter》. Det er helt vanlige scener som er kortet ned og klippet vekk. Tydeligvis har de klippet ut det som var 《minst》 relevant.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Hvor har du sett nå? Oppdaget det gjennom streaming. Har fra tidigere kun sett det på de ti store sesongeskene i hylla.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Hæ? Har jeg gått glipp av noe i friends-verden? Forstår ikke helt hva dere mener her inne nå? Har sett alle episodene både på netflix og den vanlige dvd boksen som er utgitt (i Norge) og alle episodene er jo like? Eller? Var nettopp i New York og så friends-bygningen og er derfor inni enda en runde med alle episodene. Stor opplevelse (ja, jeg vet at serien ikke ble innspilt der altså) Elsker friends. Anonymous poster hash: 8ecd9...df9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 "Kan" hele friends utenatt, men da jeg lastet ned mange av sesongene fra nettet, var det plutselig flere små scener som jeg er sikker på jeg ikke har sett før. Trodde kanskje det var spesial-episoder e.l. så skjønner hva du mener ts. Anonymous poster hash: 3075c...38a
sofie777 Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Bortklipte scener som bare er på dvd/bluray er vanlig i absolutt alle serier og filmer, men de vises som regel i ekstramaterialet og/eller på YouTube. Kanskje Netflix og lignende har lagt scenene inn i episoden der de (tror de) skal være?
Gjest Bond Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Tråden ryddet for personagrep Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Er det noen av dere som vet om en samleboks som inneholder "hele" episoden, hvor småscener ikke er slettet? Om da flere har oppdaget det samme og vet hva jeg snakker om. Ja, det finnes en samleboks med de uklippede episodene, kom ut i forbindelse med 15-årsjubileet i 2009. Se for eksempel her: http://www.amazon.co.uk/Friends-Season-Complete-Collection-Anniversary/dp/B002CYIR0M Jeg endte opp med å kjøpe den da den kom, til tross for at jeg hadde en samleboks med de vanlige, klipte episodene fra før, fordi jeg ville se de lengre episodene Anonymous poster hash: 9fae3...3b2
Gjest C'est la vie:) Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Ja, det finnes en samleboks med de uklippede episodene, kom ut i forbindelse med 15-årsjubileet i 2009. Se for eksempel her: http://www.amazon.co.uk/Friends-Season-Complete-Collection-Anniversary/dp/B002CYIR0M Jeg endte opp med å kjøpe den da den kom, til tross for at jeg hadde en samleboks med de vanlige, klipte episodene fra før, fordi jeg ville se de lengre episodene Anonymous poster hash: 9fae3...3b2 Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå