Binke Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Sikkert teit spørsmål, men hva har man forum for? ;-) Altså: Hvor gjør dere av barnas barnehage/skolesekker når de er hjemme? Blir de stående i gangen? (LEI av å snuble i ranselreimer) eller tar barna de med på rommet sitt? Er egentlig ikke så tilhenger av å ha de på barnerommene heller. Synes særlig skolesekkene fort blir litt skitne, og ikke noe jeg ønsker å ha inn i senger og på gulv hvor de leker. Ser på pintrest at i USA virker det vanlig å ha "mudroom lockers", dvs skap hvor barna henger fra seg yttertøy, setter fra seg sko og hvor det er plass til ranselen. Hvordan gjøre dere det hjemme?
Tomoya Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 for det meste ligger de i gangen, i helgene blir de ofte kastet inn i boden... når det skal gjøres lekser så er de enten i stua eller i rommet...
lemon-aid Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Har du plass til ei ekstra knaggrekke i et skap, gang eller en bod? Jeg henger min tursekk der, og den kan fort bli skitten
FantasDick Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Vi har en ekstra liten gang utenfor soverommet til barnet hvor hun har en del av sine ting som bl.a skolesekk og gymbag o.l. Ute av syne ute av sinn. Nå flytter vi til nytt hus snart, så da mister vi denne gangen og må finne på noe annet.
ops2 Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Krok i gangen. Det er ikke optimalt, for egentlig trenger vi alle krokene til yttertøy. Men de henger der til det er leksetid. (Eller de ligger på gulvet.... )
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 I et av skapene i gangen, der hvor vi har gummistøvler og denslags. Anonymous poster hash: e9432...4bf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 De har egne knagger til sekkene sine i gangen. Anonymous poster hash: 06972...13c
Gjest Nanna87 Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Jeg henger sekken på en knagg på rommet! Ellers slenger jeg den i et hjørne.
Binke Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2015 Tusen takk for tilbakemeldinger! (og kom gjerne med flere ideer! )
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Alltid hatt dem på rommet, ser ikke problemet med det. Eneste er om de er søkkvåte, da står de på badet/vaskerommet og renner av seg. Anonymous poster hash: cd0fc...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 De skal i teorien settes i garderoberommet (som er plassert rett ved yttergangen). Der er det plass under knaggrekka for uteklær. Hvis de ikke legges der finner jeg dem i yttergangen, i innergangen, i stua eller på rommene deres. Anonymous poster hash: c3d16...24d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 De henger på en knagg ved siden av pulten. Merket at når de lå igjen i gangen var det litt for lett å "glemme" pakkingen av den til neste dag. Matboksen ble også alltid liggende nede, så måtte jeg gå ned å hente den når jeg skulle vaske opp. Er også lettere for faren og meg å sjekke beskjedpermen når den er oppe her vi oppholder oss. Anonymous poster hash: 1d08e...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Da jeg var liten hadde sekkene stående nederst i trappen. Trappen opp til andre etasje var i gangen der vi kom inn, og trappen hadde en liten sving nederst så der var den ganske bred. Så da stod storebroren min i sin sekk i nederste trappetrinn, min i trappetrinnet over det og lillebroren min sin trappetrinnet over meg. Er enig i det at sekker er skitne under og har ingenting på soverommet å gjøre. I tillegg hadde vi soverommene vår i andre etasje, og vi gjorde leksene i stua eller på kjøkkenet så å ha sekkene på rommet ble bare upraktisk. Jeg tenker at jeg skal ha store garderobeskap i gangen min med skyvedører og inni der skal det være plass til å enten henge opp eller sette fra seg sekkene til barna. Anonymous poster hash: 6ceff...d25
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde alltid skolesekken min liggende på rommet mitt. Enten under skrivepulten, bak døren inn til rommet mitt, stappet inn nederst i klesskapet eller presset litt under sengen min. Anonymous poster hash: dea1f...bf2
Jeane Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Er det ikke vanlig at barna tar med hele sekken når de skal gjøre lekser? Det var det hos oss, og siden pulten var på barnerommet så kom sekken dit også. Jeg har aldri tenkt på at det blir så skittent. Vasker/støvsuger man en gang i uken så holder man det rent nok. Sekken skal jo ikke akkurat oppi sengen heller. Tenker det er mye verre at barna sitter i sengen sin med klær, for selv om klærne ikke er så skitne som en skolesekk, så er de gjerne i direkte kontakt med sengetøyet i motsetning til sekken som står på gulvet. 2
Gjest Coolaid Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Sikkert teit spørsmål, men hva har man forum for? ;-) Altså: Hvor gjør dere av barnas barnehage/skolesekker når de er hjemme? Blir de stående i gangen? (LEI av å snuble i ranselreimer) eller tar barna de med på rommet sitt? Er egentlig ikke så tilhenger av å ha de på barnerommene heller. Synes særlig skolesekkene fort blir litt skitne, og ikke noe jeg ønsker å ha inn i senger og på gulv hvor de leker. Ser på pintrest at i USA virker det vanlig å ha "mudroom lockers", dvs skap hvor barna henger fra seg yttertøy, setter fra seg sko og hvor det er plass til ranselen. Hvordan gjøre dere det hjemme? Hos oss var det samme problemet helt til jeg hang opp en krok på rommene deres og sekken fikk fast plass. Enkel løsning på et plagsomt problem. Heng den gjerne litt høyt slik at den ikke kommer i veien men at barnet får den opp og ned. Du trenger kun en skrue og en knagg. Eller du kan gjøre mer ut av det om du vil ha et lite prosjekt å pusle med. Her er et tilfeldig valgt eksempel fra nettet: http://www.gingersnapcrafts.com/2011/09/fab-friday-4-backpack-hooks.html
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Alltid hatt dem på rommet, ser ikke problemet med det. Eneste er om de er søkkvåte, da står de på badet/vaskerommet og renner av seg. Anonymous poster hash: cd0fc...1f6 Enig. Det er jo liksom ikke så ungene ruller seg rundt i gjørme på vei til og fra skolen, da... Anonymous poster hash: f0df2...6e6
Luckiness Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Hva med å feste en knagg til leksebordet/pulten på soverommet? Eller kjøpe en slik "bærbar" knagg dersom den tåler vekten. Da slipper man hvertfall at den skitne sekken ligger rett på golvet. Eller kjøpe en litt stilig boks å ha den oppi? Gjerne som kan vaskes med våt klut ved behov.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Vi har en stumtjener fra IKEA med tre ulike nivåer på "knaggene" sine. Det nederste fungerer blant annet flott til ransler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå