Gå til innhold

klarte ikke å hjelpe til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feira 9 års dagen til mitt barn i går og siden vi skulle ha hele klassen så ba ble faren til barnet mitt med for å hjelpe til. Vi feiret i et offentlig lokale med servering og aktiviteter, men vi måtte jo stå for serveringen og veilede de litt selv. Jeg hadde forklart på forhånd om alt som skulle skje men likevel så ble jeg stående alene med 25 elleville barn... Faren gikk og gjemte seg fordi han er kontrollfrik og takler ikke barn som flyter rundt, det må være militærformet arrangement for han.

Det gikk jo bra og barna var fornøyde med bursdagen, men jeg tenkte etterpå at jeg nesten hadde hatt det bedre om jeg var alene for jeg måtte da også passe på faren, mer han enn barna..  

tror jeg tar med en venninne istedenfor neste gang for å hjelpe til, dette hadde jeg ikke forventet, han er jo grei å hjelper til hjemme så godt han kan. 

vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje bare lufte ut.... han sa etterpå at han kanskje ikke helt visste hva han skulle gjøre...

Anonymous poster hash: 24289...9ba
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Men kan det gå an hvis han får ansvaret for kun to barn ved neste bursdag for eksempel?

Det kan for så vidt være en lur idé om du får med en venninne av deg/kompis av han også om dere har muligheten til det neste gang. 

Jeg skjønner veldig godt at det kan føles bråkete med 25 barn rundt seg. 

Likevel høres 25 barn ut som et helt klassetrinn? Hva med å bare invitere jentene/bare guttene neste gang?

Avgrenser dere tidsrammen på bursdagen i innbydelsen? Hos oss og de vi kjenner er det normalt å skrive at det varer to timer i innbydelsen (f.eks. fra klokka 3-5).

AnonymBruker
Skrevet

Neste barnebursdag kan dere kanskje avtale på forhånd hvilke konkrete oppgaver han har ansvaret for;  for eksempel dele ut brus, servere pølser, rydde pappfat. Så kan du ha ansvaret for mer uforutsette oppgaver og hendelser. 

Anonymous poster hash: 59fcd...4e2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om stebarnets mor. Hun spurte ikke, men krevde at jeg og far var med å hjalp til under stebarnets barnebursdag. Vi stilte selvfølgelig opp. Fra vi kom dit og til selskapet var over var det jeg og far som gjorde alt. Mor satt bare på sidelinjen å så på telefonen sin. Hun pratet ikke med barnets kompiser en gang.

Neste gang skal vi sette opp "ansvarsområder" for alle tre.

Anonymous poster hash: b49b5...16c
AnonymBruker
Skrevet

vi har vanligvis regler om å bare å invitere samme kjønn som bursdagbarnet altså enten bare jentene eller bare guttene. Men det er fritt frem å invitere alle hvis man vil, og flere har gjort dette, i år valgte vi å ta med alle. Vi hadde avklart hva vi skulle gjøre på forhånd men han forsvant og jeg måtte ta tak. Vi har avklart at bursdagen varer 2 timer. 

Neste år blir det bare "det ene kjønnet" igjen. Tror jeg skal klare det selv da..

Anonymous poster hash: 24289...9ba
AnonymBruker
Skrevet

Dette er meg på dugnad. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og må ha konkrete oppgaver.

Planlegg på forhånd hvilke arbeidsoppgaver som er i forbindelse med bursdagen. Det er sikkert mye han kan gjøre som ikke innebærer å holde styr på en skokk med unger. Handle, bake kaker, rydding, invitasjoner, etc. Støtter forslaget om å ta med ei venninne, så kan du være med henne når hun skal ha bursdag.

Anonymous poster hash: 7f9ac...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...