Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg hadde skikkelig el-slim tirsdag, onsdag og fram til ettermiddagen i går. Tok en el-test midt på dagen i går, og den var klart positiv. Hadde sex i går ettermiddag da mannen kom hjem fra jobb, han har vært borte med jobben siden mandag så har ikke fått til noe før det. 

Så tok jeg en el-test igjen i 11-tiden i dag, med håp om at den skulle bli negativ sånn at jeg har en viss tidsramme å forholde meg til. El-sekretet har også tørket inn nå, men brystvortene mine ble ømme i gårkveld og er det fortsatt. El-testen ble imidlertid positiv... 

Jeg har lest av kvinner med PCOS kan oppleve at el-tester forblir positive over lange perioder, pga konstant forhøyede LH-verdier. Jeg har PCOS, men har aldri opplevd dette før. El-testene er også stort sett blendahvite resten av syklusen. 

Noen som har noen innspill på hvordan jeg skal tolke dette? Betyr det bare at el ikke har skjedd ennå, men at det mest sannsynlig er under 36 timer til? 

Og hva da hvis mannen har dårlig sædkvalitet, og svømmere som kanskje ikke lever lenge nok - holder det å hoppe til køys igjen i ettermiddag da?

Beklager om dette ble litt langt og rotete, og jeg skjønner jo at dere ikke sitter på fasiten heller. Men håper på innspill fra noen med litt mer erfaring på området! Har ikke vært i prøver-gamet såå lenge :) 

Anonymous poster hash: 0cd3d...2ea
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen innspill?

TS

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Positiv EL test betyr at du får EL ca 24-48 timer etter positiv test. Det er derfor fullt mulig å få positiv test to dager på rad (hhv 48 timer før og 24 timer før EL). Det er også mulig å få positiv test flere dager enn det, for positiv test betyr bare at kroppen nå forbereder på å slippe egget - og noen ganger kan det hende det tar mer tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv PCO. Og jeg kunne få flere eggløsningstester som var positive uten at det var EL. 

Begynte å tempe, da ser man mye tydeligere når man har EL. Jeg tempet og tok EL- tester for å være 100% sikker. Vil råde deg til å gjøre det :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 83aad...62c
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Til AnonymBruker #4: Hadde du andre eggløsningssymptomer likevel de gangen du fikk positiv el-test men ingen el? Og hvis du har blitt gravid - hvor lang tid tok det før spira satt?

Jeg har hatt to kjemiske graviditeter, så det må jo være ett eller annet som skjer av og til, selv om jeg kanskje ikke har el hver syklus. Men som sagt så er jo el-testene stort sett blendahvite resten av syklusen. Huff, vanskelig å skjønne seg på disse hormonene! 

Gjest Wei Wei
Skrevet

Bare ha sex annenhver dag, så treffer dere sikkert.

Skrevet

Jeg har positive tester i 2-3 dager, og tempstigning morgenen etter at testen er blitt negativ. Så hos meg er el testene positive helt til rett før eggløsning :) denne gang ble el testen positiv en søndag, var positiv mandag, tirsdag og til onsdags kveld/ettermiddag. Torsdag hadde tempen steget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...