AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har fra før en labrador som begynner å bli gammel, og har lyst på en hund til. Denne gangen vil jeg ha en liten hund med ingen eller lite røyting Jeg har tenkt på westie, whippet eller havaneser. Hunden skal i hovedsak være familiehund, men vil bli trent litt i lydighet. Noen som kan hjelpe meg med valget?Anonymous poster hash: 15c30...7fc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Hvor mye fysisk mosjon kan du tilby hver dag? Hva med mental stimulering? Hvor mye tid kan du bruke på pelsstell? Anonymous poster hash: 7aa74...dd4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Hvor mye fysisk mosjon kan du tilby hver dag? Hva med mental stimulering? Hvor mye tid kan du bruke på pelsstell?Anonymous poster hash: 7aa74...dd4 Jeg har jo labrador nå, så er vant til å gå tur hver dag. Det varierer fra 1-2 timer totalt på tur hver dag. Og mental trening ja. Lydighet+lære triks+noe godbitsøk+aktivitetsleker regner jeg med. Noe sånt som jeg er vant til med labbemann:) Plasstell skal gå greit det, men blir det havaneser kommer jeg nok til å klippe den kort:)Anonymous poster hash: 15c30...7fc
Tabris Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Westie har terriergemytt og sliter en del med hudsykdommer. Whippet er jo en herlig hund, som regel forholdsvis enkel å ha med å gjøre så lenge de får løpe løs og løpe fra seg noen ganger i uka - men er ikke en lydighetshund. (Det er forøvrig ikke en westie heller). Havanese vet jeg mindre om, men det er vel også en forholdsvis enkel selskapshund som ikke er så utpreget som de to andre.
Gjest pærecider Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Har en italiensk mynde, de er ganske like whippeten i gemytt og væremåte. De er ganske livlige, og det som er så fint med mynderasene er at de har en av/på-knapp, de kan være livlige og viltre utendørs, og store sofapoteter innendørs. Må ofte lete etter Myndefrøkna under putene før jeg setter meg ned,for å si det slik. De er ofte veldig følsomme og myke i gemyttet, en helt annen opplevelse enn en terrier, så de trenger en vennlig oppdragelse. De takler fint rolige turer, men de trenger også å løpe fra seg, selv om de ikke er langdistanseløpere, mer sprintere. Myndefrøkna mi har en tendens til å tusle rundt, før hun setter av gårde i full fart noen hundre meter, før det er tilbake til sniffing på blomstene. Noen kan ha skikkelig jaktinstinkt, det er verdt å være obs på, plustselig ser de noe, og så poff er de vekke. Så det er noe man må trene på. De er herlige hunder, disse myndene, enten det er en italiener, whippet eller greyhound. ❤️❤️
Gjest Belle âme Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Dachs Papillon/phalene Tibetansk spaniel Cocker spaniel Bichon havanais Coton dé tulear
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå