Summers Skrevet 5. juni 2015 #21 Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Nei, ikke hør på KG-folket. Du skal ikke gjemme fødselsdagen din på facebook fordi du er redd for å ikke få nok gratulasjoner og prøve å overbevise deg selv om at "gratulasjoner ikke teller". Du skrur på fødselsdagen din, får gratulasjonene dine også ser du om det får deg til å føle deg bedre, likegyldig eller dårligere. Du sier du er godt likt og du må jo ha sett hvor lett NTNU-vennene dine gir gratulasjoner på facebook så det kommer jo til å gå bra og ingen kommer til å dømme deg. Synes ikke noe om strutsetaktikken til de andre her. Du er ikke en struts og du har ingen grunn til å late som du er en heller, du har venner. Endret 5. juni 2015 av Summers 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orien Skrevet 5. juni 2015 #22 Del Skrevet 5. juni 2015 Ja, bli voksen. Jeg synes det var helt latterlig å lese startinnlegget ditt. Anonymous poster hash: 25cf7...544 Så hvorfor kommentere? Er jo idioti på høyt nivå det du bedriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 5. juni 2015 #23 Del Skrevet 5. juni 2015 Gratulerer med dagen Tenker aldri over om folk får mange eller få hilsener på fbook.De som evt.dømmer andre av den grunn trenger å skaffe seg et liv.En av de mest populære,sosiale og bereiste menneskene jeg vet om har 63 venner på fbook og fikk 12 bursdagshilsener forrige gang.Samtidig vet jeg om folk med 600 venner som er skikkelig ensomme.Mitt poeng er at det er umulig å bruke fbook som mål for hvor populære folk egentlig er. Det kan være mange grunner til at noen får færre hilsener enn andre.For eksempel hvis de har satt innstillingene til at bursdagen kun er synlig for nære venner.En annen grunn kan være at de som sjelden oppdaterer status og legger ut ting blir mindre synlige enn andre.Jeg har sett at jeg ikke får varsel på en del av de fbvennene mine som er minst aktive,så ikke tenk så mye på dette. Så la ihvertfall ikke dette ødelegge bursdagen din! :)Nyt dagen og gjør noe for deg selv,som du blir glad av.Ta en shoppingtur,kos deg med en god middag osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #24 Del Skrevet 5. juni 2015 Så hvorfor kommentere? Er jo idioti på høyt nivå det du bedriver. Enkelte trenger faktisk å få høre det rett ut. Når man sitter og sutrer over at man "kun" har 250 venner på FB og skriver om håret sitt og at man nå er populær på sitt studie, da har man bommet litt på hva man bruker energi på. TS burde verken skjule bursdagen eller bry seg om antallet venner på FB. FB er en sosial arena som betyr null og niks i det virkelige liv. Anonymous poster hash: 25cf7...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #25 Del Skrevet 5. juni 2015 Anonymous poster hash: c242e...7b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #26 Del Skrevet 5. juni 2015 Man kan jo ikke la Facebook styre livet sitt på den måten. Det er galskap!Anonymous poster hash: 13228...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 5. juni 2015 #27 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg har rundt 120 venner på facebook akkurat nå (Sletter folk jevnlig også) de som gratulerer meg på bursdager er de jeg prater jevnlig med, så får rundt 30 hilsninger, mye fra familie, noen får jeg på privat melding, andre skriver det på veggen min og noen popper innom ett par dager etterpå Det samme gjør jo jeg også, jeg skriver bare en hilsning til de jeg kan kalle for gode venner og da skrier jeg gjerne mer enn "Gratulerer med dagen", blir meldingen veldig personlig og intern så legger jeg den på privat melding istedet, men gratulerer kanskje bare 30stk tilbake her også Selvom jeg har litt over 100stk der xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #28 Del Skrevet 5. juni 2015 Ja, bli voksen. Jeg synes det var helt latterlig å lese startinnlegget ditt. Anonymous poster hash: 25cf7...544 Tuller du? Pardon my french, men faen så mye surmaga folk det er på KG. Gratulerer masse med dagen din TS! Ikke skjul dagen, gled deg heller over alle de fine nye vennene dine! Anonymous poster hash: ae4ed...747 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #29 Del Skrevet 5. juni 2015 Tuller du? Pardon my french, men faen så mye surmaga folk det er på KG. Gratulerer masse med dagen din TS! Ikke skjul dagen, gled deg heller over alle de fine nye vennene dine! Anonymous poster hash: ae4ed...747 Surmaga, nei. Bare lettere oppgitt over at noen lar FB styre tilværelsen så til de grader. Anonymous poster hash: 25cf7...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alantia Skrevet 5. juni 2015 #30 Del Skrevet 5. juni 2015 Nei, ikke hør på KG-folket. Du skal ikke gjemme fødselsdagen din på facebook fordi du er redd for å ikke få nok gratulasjoner og prøve å overbevise deg selv om at "gratulasjoner ikke teller". Du skrur på fødselsdagen din, får gratulasjonene dine også ser du om det får deg til å føle deg bedre, likegyldig eller dårligere. Du sier du er godt likt og du må jo ha sett hvor lett NTNU-vennene dine gir gratulasjoner på facebook så det kommer jo til å gå bra og ingen kommer til å dømme deg. Synes ikke noe om strutsetaktikken til de andre her. Du er ikke en struts og du har ingen grunn til å late som du er en heller, du har venner. Gratulerer med dagen Og helt enig med Summers over her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #31 Del Skrevet 5. juni 2015 Gratulerer med dagen! Jeg fikk rundt 100 gratulasjoner på bursdagen min i år, men bare 3 som tok seg bryet med å ringe meg. Jeg gir så langt blaffen i hvor mange som gratulerer meg på facebook, for det er så upersonlig og det betyr ingenting. Jeg blir lei meg når folk velger å heller skrive på facebook enn å faktisk ringe meg. I mine øyne er få gratulasjoner på facebook en fin ting. Det forteller meg at personen kanskje har en litt sunnere omgangskrets enn de med 100 gratulasjoner. Anonymous poster hash: 7ad74...9f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 5. juni 2015 #32 Del Skrevet 5. juni 2015 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportsidiot Skrevet 5. juni 2015 #33 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg tror du er den eneste som bryr deg om dette. Ekte venner tenker virkelig ikke på det! Gratulerer med dagen! //Sportsidiot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shamkriss92 Skrevet 5. juni 2015 #34 Del Skrevet 5. juni 2015 Facebook er bare tull, jeg selv har 39 venner, hvor 3/4 er familie. Jeg godtar ikke hvem som helst, hater folk som skal snoke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 5. juni 2015 #35 Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Gratulerer med dagen!! Jeg kan godt slenge inn en ekstra hilsen på facebook også Kjæresten min er verdens beste, han har mange venner på facebook, og ellers, likevel ser han ikke "populær ut" på facebook, uten at jeg tenker så mye mer over det. Tenker det er fordi han ikke er spesielt aktiv der Selv er jeg introvert, vanskelig å komme inn på, og jeg har ikke et spesielt stort nettverk. Men på facebook ser det slik ut, vet ikke helt hva som er verst? Poenget er iallefall at ingen defineres av facebook. Tror uansett ikke folk legger like mye merke til det som du tror Med det sagt, hyggeligere å få 30 hilsninger enn ingen ☺️ Håper du får en fin dag!! Stor bursdagsklem Endret 5. juni 2015 av -Fiona- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #36 Del Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde rund dag i år og fikk ikke mange gratulasjoner. Fikk mange flere årene før, men jeg har skjult veggen for de fleste på vennelista og har huket av 90 % som bekjente og deler ingenting med bekjente. Jeg gidder ikke ta jobben med å slette folk. Har over 300 på vennelista. Ikke bry deg om det. Gratulerer med dagen. Anonymous poster hash: ffde0...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caress Skrevet 5. juni 2015 #37 Del Skrevet 5. juni 2015 Du har venner. Du holder på med en utdanning; en litt prestisjefylt en også, høres det ut som, når det er så høyt snitt. Folk liker deg. Ja, du har en vond fortid, men det er nåtiden som betyr noe, og for meg høres nåtiden din ganske awesome ut. Fokuser på det. Drit nå i om du ikke har mange venner på facebook eller om "bare" 20 stykker skriver på veggen din. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #38 Del Skrevet 5. juni 2015 Beklager, men jeg har ikke særlig sympati med deg. "Bare" 250 venner? "Bare" 20 hilsener? Verden har blitt sprø... Du har jo også et behov for å uttrykke at du er en pen jente, flott personlighet, får gode karakterer etc. Jeg ser ikke helt hva du vil hen eller hva dette har med saken å gjøre. Er det en ripe i lakken fordi du ikke får nok oppmerksomhet på Facebook? Anonymous poster hash: 1457b...a54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #39 Del Skrevet 5. juni 2015 Gratulerer med dagen! Jeg fikk rundt 100 gratulasjoner på bursdagen min i år, men bare 3 som tok seg bryet med å ringe meg. Jeg gir så langt blaffen i hvor mange som gratulerer meg på facebook, for det er så upersonlig og det betyr ingenting. Jeg blir lei meg når folk velger å heller skrive på facebook enn å faktisk ringe meg. I mine øyne er få gratulasjoner på facebook en fin ting. Det forteller meg at personen kanskje har en litt sunnere omgangskrets enn de med 100 gratulasjoner.Anonymous poster hash: 7ad74...9f2 Jeg er helt enig. Jeg ble langt mer glad for de som ga med en personlig hilsen ved å ringe, sende en personlig SMS eller dukke opp på døra enn noen flere titalls gratulasjoner på Facebookveggen. Man må se litt hva som betyr noe. Anonymous poster hash: 1457b...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #40 Del Skrevet 5. juni 2015 Tenkte jeg måtte lufte tankene litt... Jeg har bursdag i dag, men bursdager har alltid vært et sorgens kapittel for min del. Da jeg gikk på barneskolen ble bursdagene mine alltid fylt med krangling og konflikter. Det var veldig dårlig miljø mellom jentene i klassen min, ikke noe særlig å vokse opp i. I tillegg var jeg veldig ''englebarn'' og skoleflink, og ble ikke akkurat akseptert på skolen. Siden jeg er fra en liten bygd,og ikke kunne komme meg vekk fra miljøet, hang jeg fast i mønsteret mitt både på barne, ungdom og videregående. Jeg fikk aldri aksept blant de andre, selv om jeg alltid har vært veldig hyggelig, morsom og snill. Har også vokst opp i en familie med vold, og å feire bursdagen hjemme bringer ikke med seg mye positive assosiasjoner akkurat. Så i all tid har bursdagen min aldri vært en særlig spesiell fin dag. Men samtidig ikke noe jeg har tenkt særlig over, da jeg alltid har vært så mye alene. Som sagt har jeg alltid vært skoleflink, og kom etter vgs inn på en linje med veldig høyt snitt på NTNU. Begynte nå i høst, og fikk meg ganske raskt en ''gjeng''. Jeg er ganske sikker på at alle de har en oppfatning av meg som en veldig blid og hyggelig jente - og det er jeg også. Mange som møter meg tror jeg er av oppfatning av at jeg har masse venner grunnet min personlighet. I tillegg er jeg slank, har langt brunt hår og får mye oppmerksomhet av gutter nå - noe jeg aldri fikk før. Ofte er det mange som spør om hvorfor jeg ikke har hatt kjæreste før osv. Jeg har det bedre nå, enn før, men fortiden henger mye igjen. Jeg har jo ikke noe nettverk fra før, og har vel kun 250 venner på facebook. Jeg er i prinsippet en som aldri har brydd seg om likes eller hilsener, men etter at jeg kom inn i et miljø, ble jeg det. Jeg ser nå at de fleste får over 50 hilsninger og masse likes. Jeg synes det er flaut og ydmykende, fordi jeg selv ikke vil klare å få mer enn kanskje 20 hilsener. Dette er spes. flaut når mange er av oppfatning av at jeg er svært utadvendt og blid som person. Synes det er utrolig sårt, og i år igjen har jeg valgt å fjerne fødselsdatoen min fra facebook. Ingen vet at jeg har bursdag, bortsett fra familien. Jeg synes dette er utrolig trist og leit, men klarer samtidig ikke leve med at folk ofte ''stalker'' profilen til en person, og dermed ser de få kommentarene. Jeg har selv lest her på forumet om folk som synes det er flaut med 30 kommentarer. Jeg hadde vært veldig takknemmelig for dette, men jeg ser at folk generelt er av den oppfatning av at det betyr mye. Jeg lurer på om jeg noensinne vil klare å ha bursdag. :cry: :cry: Anonymous poster hash: c65e7...86d Fjern at du har bursdag denne datoen da vel. Og lås veggen din. Problem løst. Anonymous poster hash: 3ad1a...495 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå