AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Skal leie ut huset. Tok kontakt med Nav og dem ville gjerne leie huset, depositum var ikke noe problem og få. Noen som har dårlig erfaring og leie ut til Nav ?Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
Mystico Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Så sant du hadde leid ut til NAV, dvs ansatte hos NAV, så tenker jeg det er Ok. Men ville vært skeptisk på at NAV "fremleier" til folk. De sier sikkert at alt er rosenrødt og Ok med depositum, men blir det noe tull i ettertid er det vanskelig å få dette dekket. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Mente kanskje en invander familie, eller lignende. Men må være en familie og ikke noe ungdommer osv. Noen som har erfaring fra dette? Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Skal leie ut huset. Tok kontakt med Nav og dem ville gjerne leie huset, depositum var ikke noe problem og få. Noen som har dårlig erfaring og leie ut til Nav ?Anonymous poster hash: 3ffe5...83e Leie ut til NAV er risky business. Han som eier leiligheten under min gjorde det. Et helvete. Bråk, masse narkiser inn i bygget, innbrudd i bodene, og tok lang tid å få dem kastet ut, NAV engasjerte advokat på deres vegne for å trenere utkastelsesprosessen.. Skader på leiligheten som NAV ikke ville stå til ansvar for. Jeg ville aldri tatt sjansen på dette. Anonymous poster hash: 64e9b...131 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Vi har leid ut til Nav og det skjer aldri igjen!!!!! Hvorfor ønsker du å leie ut via dem?Anonymous poster hash: 865af...ac6 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Tenkte en invander familie ikke ville være så ille. Man er sikker på at leieinntektene kommer inn og du får depositum uten problemer. Men jeg er helt ny i dette. Ville selvfølgelig sagt at det ikke er aktuelt med kun ungdommer og kun familie hadde vært aktuelt. Siden jeg føler dem er litt mer ansvarsfull.Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 NEI,NEI,NEI,NEI Anonymous poster hash: 8bf41...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Hadde aldri gjort det.Anonymous poster hash: bebd7...bce 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Høres ikke bra ut. Men jeg synes tanken er kjempe god og snilt! Men istedet kan du jo være vennlige med å leie ut til de som får hjelp av nav (som er ordentlige folk) for vet at mange er skeptiske å leie ut til folk som går på nav(å folkens, alle som går på nav er ikke narkiser eller problemfolk, noen trenger bare økonomisk støtte inntil de får en jobb) men om en treffer dem personlig osv og ikke minst du som står for utleie å ikke nav, så vil det gå greit. Men nå har du vel allerede gjort dette så da håper jeg du får skikkelige folk inn i huset! Anonymous poster hash: 6fd37...5d9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Trudde virkelig ikke så mange hadde negative ting og si om Nav garanti med familie. Men da skal jeg være ops på det. Treffe menneskene først og se om familien virker oppegående. Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Mange innvandrere har svært dårlige boegenskaper, bål på gulvet, kjøkkenskapdørere som brukes til vedfyring, tetting av sluk på badet for å kunne lage dam på gulvet, kapping av ledninger og ingen lufting for å være noe. Garanti fra nav er ikke verdt papiret den står på, de dekker ikke en dritt. Google litt så ser du hva du begir det ut på. Anonymous poster hash: 89ff6...354 1
-Jiinxs- Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har ikke noe konstruktivt å komme med. Men hvorfor i alle dager leie ut til NAV? Hvorfor ikke bare ordne opp i det selv, og plukk noen du føler for. Det er jo mye mer sikrere synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Er vel bare det at jeg følte at det var lett og få leid det ut med engang. Trudde kanskje Nav trengte et hus til invandre familier eller lignende. Men som jeg sa, så ville jeg aldri leid ut til 4 gutter på Nav garanti. Men får legge ut en annonse istedenfor Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
Thorn Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Mine foreldre leide ut til nav, og fikk inn en innvandrerfamilie som ble boende i 12 år. De var kjempehyggelige og stelte like godt med huset som andre ville ha gjort. Klart det var noe slitasje da de flyttet ut, men de hadde tross alt bodd der i tolv år med flere barn. Så det er ikke bare rot med å leie ut via nav og få inn utlendinger, altså! 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Mine foreldre leide ut til nav, og fikk inn en innvandrerfamilie som ble boende i 12 år. De var kjempehyggelige og stelte like godt med huset som andre ville ha gjort. Klart det var noe slitasje da de flyttet ut, men de hadde tross alt bodd der i tolv år med flere barn. Så det er ikke bare rot med å leie ut via nav og få inn utlendinger, altså! Godt og høre. Anonymous poster hash: 3ffe5...83e
Majott Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Jeg ville nok leid ut selv, og ikke overlatt til NAV hvem som fikk leie boligen min. Da leies den nok ut til folk som har SVÆRT vanskelig for å få leie bolig selv, av ulike grunner. Oftest rus, dårlig omgangskrets osv. Gjennom jobben min har jeg bistått flere kvinner av utenlandsk opprinnelse med å få leid seg bolig. Disse har fått husleien og depositum betalt av NAV inntil de kommer seg i jobb. Disse kvinnene kunne jeg godt ha leid ut til selv. De er ordentlige, er nøye med renhold, osv. Det samme med innvandrerfamilier fra f.eks midt-østen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Mine foreldre leide ut til nav, og fikk inn en innvandrerfamilie som ble boende i 12 år. De var kjempehyggelige og stelte like godt med huset som andre ville ha gjort. Klart det var noe slitasje da de flyttet ut, men de hadde tross alt bodd der i tolv år med flere barn. Så det er ikke bare rot med å leie ut via nav og få inn utlendinger, altså! Likevel er det en unødvendig stor sjanse å ta. Man kan være heldig, men risikoen for at man ikke er det er mye større om man leier ut via NAV.Anonymous poster hash: 64e9b...131
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Man bør huske at det er mange forskjellige grunner til at folk har garanti/depositum via NAV. Er ikke kun narkomane og folk uten boevne som trenger økonomisk hjelp til depositum. Har selv leid ut til folk som har hatt hjelp fra NAV, det samme har slektninger. Har også tidligere jobbet med utleie i ett firma som leide ut leiligheter. Erfaringen er at det kan være like stort problem i begge grupper, det er annet enn hvor depositumet kommer fra som bør ligge til grunn for utleie. Garantien fra NAV, kan i enkelte tilfeller være veldig begrenset. Enkelte kontor skriver at de kun dekker ubetalt husleie og ikke skader. Men passer man på en skikkelig garanti og skriftlig at de skal dekke både tapt husleie og skader, eller rent depositum på konto, er det ikke mer risky enn med andre folk. Skulle jeg leid ut via NAV, ville jeg gjort det på den måten at jeg stilte enkelte kriterier selv. Om du har et hus så er deg vel greit å kun gi adgang til utleie til familier f.eks. Og treffe de som skal flytte inn for siste godkjennelse selv. Firmaet jeg jobbet i, hadde avtale med flere sosialkontor hvor NAV hadde førsterett på leie. Om de ikke hadde leietaker til ledig leilighet innen en gitt frist, så kunne leilighetene bli leid ut på det åpne markedet. Vet flere større utleiere som gjør det slik.Anonymous poster hash: 39636...72c
Labbetussen Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 (endret) NEINEINEI.... er det "kunder" av nav kan du få alt mulig dritt og pikkpakk... Styr unna! Depositumet dekker ikke halvparten av skader hvis du er "heldig" been there done that!! Endret 6. juni 2015 av Labbetussen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå