Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å finne skikkelig tittel  :fnise:  Men liksom.. jeg har brunt hår, og vurderer å bleke det og få det så lyst og blondt som mulig. Og farge det i litt kule farger (ikke permanent) etter det. Men, slike farger (rosa og blått) er jo litt sånn "emo stil". og det har jeg overhode ikke :S 

Eller spiller det ingen rolle? kan jeg være "normal" og kjedelig i klesveien men fortsatt ha blått hår?

Jeg sluttet å farge håret mitt for 8 år siden. Men brunfargen er ikke 100% brunt så det ser nesten grått ut! Og det irriterer meg. Men det å farge det i alle varianter av brunt er kjedelig, og svart går ikke. Svart gjør at jeg ser ut som et spøkelse. 

Jeg er 23 btw, så kanskje jeg er for gammel til slike "rare" farger? 

Anonymous poster hash: 30531...41e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blondt orker jeg ikke btw. Å bleke det, så stripe og styre for å få det til å se pent ut, det orker jeg rett og slett ikke. Det krever alt for mye, og sliter enda mer på håret. 

Så om en runde med bleking fører til litt gulskjær går helt greit, siden jeg skal farge det med semi-permanent etter det. 

ts

Anonymous poster hash: b425f...985
Skrevet

Jeg er ikke emo å har hatt både turkis og sjøgrønt hår. Go for it, jeg er 22 å har en kjedelig klesstil også.

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å være "emo" for å farge håret slikt :)
Og helt ærlig, tror jeg punkere tok slike hårfarger lenge før "emoene" idag xD

Skrevet

Trenger ikke være emo. Jeg holder på å lysne mitt nesten svarte, fargede hår nettopp for å kunne farge det grønt eller turkis, jeg har en relativt vanlig klesstil selv om jeg inni meg er litt rock/punk. Er 29 år så føler de fleste mener jeg burde roe meg ned litt, men jeg har egentlig ikke lyst selv så sliter litt. :snurt:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 25 og har hatt knallrosa hår. Har planer om å farge det igjen snart :) Har ikke "emo"-stil i det hele tatt.

Skrevet

Vanskelig å finne skikkelig tittel  :fnise:  Men liksom.. jeg har brunt hår, og vurderer å bleke det og få det så lyst og blondt som mulig. Og farge det i litt kule farger (ikke permanent) etter det. Men, slike farger (rosa og blått) er jo litt sånn "emo stil". og det har jeg overhode ikke :S 

Eller spiller det ingen rolle? kan jeg være "normal" og kjedelig i klesveien men fortsatt ha blått hår?

Jeg sluttet å farge håret mitt for 8 år siden. Men brunfargen er ikke 100% brunt så det ser nesten grått ut! Og det irriterer meg. Men det å farge det i alle varianter av brunt er kjedelig, og svart går ikke. Svart gjør at jeg ser ut som et spøkelse. 

Jeg er 23 btw, så kanskje jeg er for gammel til slike "rare" farger? 

Anonymous poster hash: 30531...41e

Emo;) Den var det lenge siden jeg har hørt.

Jeg er på din alder, tobarnsmor og har hatt alt fra turkist, lilla, grønt. rosa og rødt hår. Jeg går med relativt normale klær tror jeg, kanskje litt barnslige med tanke på at jeg er mor selv, men jeg synes det er kjekt.

Du er ikke for gammel. Mange som synes det er på tide at jeg vokser opp snart, da. Men det får bare være. :fnise: 

Go for it.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Emo. Haha. Vel. Jeg er vel egentlig litt emo, men egentlig ikke i det heletatt. Men ønsker meg knall blått hår, men det passer ikke inn i det A4-køddet som alle forventes at holder på med.

Men....jeg har sett mange "normale", i allefall mennesker som er kledd normalt, med f.eks blå hårfarge. Så kjør på. Synes bare det er forfriskende. Med mindre det er skikkelig knall oransje eller sølvfarget!

"Ombre" er jo ogå poppis nå, verdt å sjekke ut?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ordet "emo" for at dere skulle skjønne hva jeg mente  :fnise:

Siden jeg ikke har farget håret på så lenge... går det "fortere" å bleke det da?

Har tenkt å ta en måned eller to med hårkur for å friske det opp litt, og styrke det før jeg bleker det. Det er ganske krusete og tynt nå. Ser ganske tamt og dødt ut, bruker kun "rene" sjampo (Natural) siden jeg får flass og sår hodebunn av annen sjampo. Men har aldri reagert på hårfarging før, og har ingen allergier, så regner med det skal være trygt, selv om at hodebunnen slår seg vrang av sjampo med parfyme. 
I de siste årene så har håret mitt blitt sykt tynt. Kjøpte slike tabletter som skulle funke på håret, men de smaket død og fordervelse så jeg klarte ikke å ta pillene  :fnise:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ordet "emo" for at dere skulle skjønne hva jeg mente :fnise:

Siden jeg ikke har farget håret på så lenge... går det "fortere" å bleke det da?

Har tenkt å ta en måned eller to med hårkur for å friske det opp litt, og styrke det før jeg bleker det. Det er ganske krusete og tynt nå. Ser ganske tamt og dødt ut, bruker kun "rene" sjampo (Natural) siden jeg får flass og sår hodebunn av annen sjampo. Men har aldri reagert på hårfarging før, og har ingen allergier, så regner med det skal være trygt, selv om at hodebunnen slår seg vrang av sjampo med parfyme.

I de siste årene så har håret mitt blitt sykt tynt. Kjøpte slike tabletter som skulle funke på håret, men de smaket død og fordervelse så jeg klarte ikke å ta pillene :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 56052...fb8

Skrevet

Har ikke alle lov til å gjøre akkurat hva de vil, så lenge de ikke plager andre og ellers er snill? :)

Skrevet

Jeg brukte ordet "emo" for at dere skulle skjønne hva jeg mente  :fnise:

I de siste årene så har håret mitt blitt sykt tynt. Kjøpte slike tabletter som skulle funke på håret, men de smaket død og fordervelse så jeg klarte ikke å ta pillene  :fnise:

ts

Hei igjen.

Hvis håret er ubehandlet eller det er lengre tid siden du har gjort noe med det, tar håret lettere til seg både blekemiddel og farge. Husk at blekemiddel er mye sterkere mot håret en vanlig hårfarge, men hvis du farger i en knæsjfarge er fargen gjerne ''semipermanent'' og balsambasert, og pleier faktisk håret. Du kan gjerne la fargen sitte i lengre en det står i pakken, da blir håret veldig mykt. Hvis du vil ha en lysere og mer pastellfarge kan du også blande fargen med balsam.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurdere å ta kun på tuppene... men om jeg gjør det nå, så blir det jo ikke knæsj farge nå, må jo bleke det først..

Kan jeg farge "toppen" i en mørkebrun farge... og bleke tuppene (noen cm nederst) ?

Altså.. at jeg ikke farger nedre del i brunt, lar det være slik det er nå, bleker det også kan jeg "dip dye" i forskjellige farger? For eks. blå først, når det går ut så tar jeg rosa, så lilla osv?

Tenker litt som dette: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ff/6e/00/ff6e008d3e5fcbf264d8a3ec95cdc041.jpg

Bare håret blir mørke brunt... Har naturlige krøller, tenkt å klippe det litt opp. Slik at jeg kan farge det jeg vil ha brunt først, altså går igjennom hele prosessen, setter det opp i hestehale, bleker tuppene. Går igjennom hele den prosessen for så å farge tuppene (sett det opp igjen).... Jeg tenker at om håret har forskjellige lengde, litt klipt opp, og om jeg da setter det opp i hestehale så blir ikke blekingen og fargen i en rett kant.. 

Noen som har prøvd denne metoden? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være emo. Jeg holder på å lysne mitt nesten svarte, fargede hår nettopp for å kunne farge det grønt eller turkis, jeg har en relativt vanlig klesstil selv om jeg inni meg er litt rock/punk. Er 29 år så føler de fleste mener jeg burde roe meg ned litt, men jeg har egentlig ikke lyst selv så sliter litt. :snurt:

En bør vel helst ikke farge håret så veldig mye når en er gravid?

TS: Det er vel bare å kjøre på hvis du har lyst til å ha litt sprø farger på håret.

Anonymous poster hash: f9ae5...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en vanlig kjedelig klesstil, er 25 og har hatt blått og lilla hår, nå har jeg knallrødt :P

Anonymous poster hash: 225ac...578
Skrevet

Er vel litt delte meninger om dette, men ser ikke at det blir frarådet. Frisører blir jo gravide de også - pluss at hårfargen har ikke vært borti hodebunnen min enda.

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å ser på ombre tutorials... og det ser ganske enkelt ut... bare start i tuppene, så gradvis oppover (bleking) også gjøre alt med fargene. 

Usikker på om jeg skal farge resten av håret. Kan prøve ut å bleke og farge tuppene, og se om det tar oppmerksomheten vekk fra de grå-lignende hårene på toppen  :fnise:

ts

Skrevet

TS: Det er vel bare å kjøre på hvis du har lyst til å ha litt sprø farger på håret.

Manic Panic er vegansk og den er faktisk såpass uskadelig at man skal kunne spise den

Skrevet

Jeg har helt platinablondt, farger det med en sånn rosa balsam av og til, da får jeg sånn babyrosa pastell hårfarge, kjempefin! Men de selger den kun i sverige nå da........ Fra loreal 

AnonymBruker
Skrevet

Manic Panic er vegansk og den er faktisk såpass uskadelig at man skal kunne spise den

Det er den jeg vurderer å kjøpe. Siden så mange har fått brae resultater så trur jeg at jeg satser på den :D 

Tenkte å spørre om hvor mange ganger jeg må bleke det, for å bli blond. Men neeeh, blond er slitsomt, det krever striping for å bli perfekt, og det orker jeg ikke  :fnise:

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...