AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Den eldste sønnen har en annen biologisk far enn mannen. Og han vet det ikke. Hun betrodde dette til meg over noen, egentlig ganske mange, glass vin. Og i ettertid sier hun at hun angrer på at hun sa det, og jeg har lovet at jeg aldri vil si det til noen. De hadde vært sammen i 6-7 år, og så hadde de en tid hvor de var prøvere, men etter et år uten suksess hadde de 'pause'. Hvor hun hadde en kort affære med en annen. Men hun fortsatte å treffe eksen, og hun ble gravid. Og det førte dem sammen igjen. Hun sier hun 'fortrengte' en annen mulighet enn at nåværende mann var far, men hun har siden måttet innrømme for seg selv at det ikke er slik. Dette er ca. ti år siden. De har også fått et nytt barn noen år etterpå, der var det ingen andre som kunne være far, så det var ikke det at han var steril eller noe. Gutten ligner mest på mor, og jeg skjønner det jo nå i ettertid når jeg ser på gutten. Det er en kjempesnill mann hun har, som er en god far og veldig glad i barna. Jeg kommer vel ikke til å si noe, men tenker at han kanskje hadde fortjent å vite, eller at han kanskje kommer til å skjønne det en gang? Anonymous poster hash: 8919b...aad 1
illuminate Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Jeg føler han har krav på å få vite det ihvertfall. For din skyld kan kanskje det beste være å forsøke og overtale venninnen din til å betro seg til han angående dette. 8
Charmander Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Du må få jenta til å fortelle det til mannen sin selv. 4
Populært innlegg gullars Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg #4 Skrevet 5. juni 2015 Ikke spør om sånt på KG.... og ikke bland deg i dette, du risikerer å ødelegge en familie bare for å lette samvittigheten din. Jeg hadde *ikke* ville vite sannheten hvis jeg var ham. 100
Populært innlegg Hulderen Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg #5 Skrevet 5. juni 2015 Det er ikke din hemmelighet, så det er ikke opp til deg å si noe. Ikke nevn det igjen for venninnen din, og ikke fortell det til noen andre. 86
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Det er ikke din hemmelighet, så det er ikke opp til deg å si noe. Ikke nevn det igjen for venninnen din, og ikke fortell det til noen andre. Enig i dette! At du føler at han har krav på å vite er en ting men det er ikke opp til deg å gjøre noe. Å fortelle vil kunne gi massive ringvirkninger, så store at de vil være helt utenfor din kontroll. I dette tilfelle vil konsekvensene av å fortelle være så mye større og verre enn å la de fortsette å leve i uvitenhet. Alt må ikke alltid opp i lyset, noen sannheter bør forbli begravd spør du megAnonymous poster hash: c9608...79d 12
Populært innlegg Kattugla Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg #7 Skrevet 5. juni 2015 Jeg synes det er viktigere at gutten får beholde sin pappa, enn at pappa får vite om dette. 55
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Strengt tatt er det ikke hennes hemmelighet lenger, når hun velger å dytte børen fra sine skuldre og over på ts' skuldre. Det blir galt uansett hva ts gjør, det finnes ingn god løsning på dette dilemmaet. Hun skylder ts en unnskyldning, man dytter ikke slike skitne hemmeligheter over på folk som ikke har bedt om å få vite dem. Og velgr ts å si det, har denne venninnen bare seg selv å takke. Anonymous poster hash: fec88...933 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Jeg synes det er viktigere at gutten får beholde sin pappa, enn at pappa får vite om dette. Det er jo ikke hans pappa, han vil jo aldri kjenne sin egentlige far :/ Anonymous poster hash: 74939...c9c 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Noen ganger må det være lov å betro seg til sine venninner, om hva enn de sliter med, uten at du skal bruke det mot henne fordi DU synes det er feil. Dette er hennes hemmelighet, og ikke din. Fortrenge det, og ikke vurder å blande deg opp i det. Jeg har selv gjort noe veldig umoralsk for litt siden, og betrodde meg til to venninner. Hun ene sa sin mening til meg at hun synes det er feil av meg, og etterhvert sa hun dette hver gang hun hadde en dårlig dag, og nærmest ga meg ultimatum om å fortelle hva jeg hadde gjort. Det er mitt liv, min feil som jeg er fullstendig klar over, og jeg valgte å betro meg til henne fordi jeg stoler på henne og forventer at hun holder kjeft.Anonymous poster hash: 78edf...5fb 17
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Signerer de fleste av svarene her. Dette er ikke din hemmelighet, eller din sak. Dersom de hadde en pause og hun ble påfølgende gravid så er jo dette noe som kan ha streifet mannen hennes og, men muligens har han også fortrengt det. Anonymous poster hash: cf7c1...c66 5
RompeRusk Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Det er jo ikke hans pappa, han vil jo aldri kjenne sin egentlige far :/ Anonymous poster hash: 74939...c9c Mannen til venninna har oppfostret gutten hele livet hans, så de anser hverandre for far og sønn. Dette er det ikke noe poeng i å ødelegge, det er ihvertfall ikke ts sitt valg 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Barn har krav på å vite om sitt biologiske opphav, så det må få vite om det. Jeg hadde ikke klart å leve med en slik hemmelighet. Det er ikke snakk om å skjule utroskap, men at en mann ikke er far til det han tror er sitt barn. Damen valgte dette selv da hun fortalte deg dette. Dumt gjort, nå må hun ta konsekvensene! Anonymous poster hash: 889d7...75c 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Unnskyld meg! Fy faen så dum moren er! Det skal én liten sykdom til og katta er ute av sekken. Om barnet har behov for hjelp fra biologiske foreldre (donor eller liknenede) så har mora en veldig stor utfordring...! Du burde absolutt oppfordre til å fortelle det. Det vandrer en mann i Norge som ikke aner at han er far. Stakkars barn... !!! Hva er galt med noen kvinner??? Anonymous poster hash: 0f101...07c 8
sportsidiot Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Husker eksen min fortalte meg noe lignende. Jeg tenkte jo selvfølgelig i samme baner som deg; at en har krav på å få vite slikt. Men samtidig er det en familiesak. Ville ikke blandet meg i det var jeg deg. Jeg gjorde iallefall ikke det. //Sportsidiot 3
Teethgrinding Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Mannen er jo holdt for narr. Uansett hvor mye man formålsrasjonaliserer dette er det forsatt helt jævlig. 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Det er ikke din sak å si noe. Anonymous poster hash: cad02...14d 2
Hapa Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 Hvis dette ikke er en trolletråd så er jo venninna di et forferdelig menneske!! 1. Hun fører mannen sin bak lyset og lar ham betale for, investere følelser i, og bruke masse tid på, et barn som ikke er hans eget. Bortsett fra voldtekt og drap er vel dette det verste man kan gjøre mot et annet menneske... 2. Hun fører barnet bak lyset og sørger for at han aldri vil få møte sin egentlige far. Blir kvalm av å lese om mennesker som er så kalde og kyniske som det venninna di er... 1
Berit Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Ikke si noe for all del. Ikke ditt ansvar i det hele tatt å skulle si noe. Bland deg ikke. 2
Gjest Castielz Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Dette hadde jeg fortalt mannen med en gang. Og kuttet all kontakt med den lyvende og utnyttende venninnen. Og til kvinner, dette er det desidert verste du kan gjøre mot en mann, og lure noen til å oppdra og betale for en annen manns avkom er det reneste ondskap og egoisme. Pga av sånt, så håper jeg virkelig av det blir obligatorisk med farskapstest for hver fødsel her til lands, men det møter nok motstand fra kvinnene tenker jeg! Endret 5. juni 2015 av Castielz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå