AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Hei! Jeg har nettopp begynt å date på nett. Flere av de jeg snakker med spør hvor jeg bor. Jeg kommer fra et lite tettsted. Er det helt greit å oppgi dette? Jeg har alltid latt være å gi ut dette ettersom jeg bor på et så lite sted, men er det så farlig? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 91e03...ee5
Gjest Honeyblossom Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Hva er du redd for? At de skal komme å ta deg mens du sover? Selvfølgelig er det ike farlig.
WubWub Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Hva er du redd for? At de skal komme å ta deg mens du sover? Selvfølgelig er det ike farlig. Selvfølgelig er det farlig, alt er farlig i verden. Nett dating skal man også være litt forsiktig med , for man vet aldri hva som rører seg i hodet til vedkommende som sitter i andre enden. Det beste er å treffes på offentlige plasser hvor det er mye folk rundt på de første treffa slik at man kan danne seg et bedre bilde av vedkommendes lynne, mål og personlighetstrekk på en trygg måte. Better safe than sorry 1
Sandie Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Hei! Jeg har nettopp begynt å date på nett. Flere av de jeg snakker med spør hvor jeg bor. Jeg kommer fra et lite tettsted. Er det helt greit å oppgi dette? Jeg har alltid latt være å gi ut dette ettersom jeg bor på et så lite sted, men er det så farlig? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 91e03...ee5 Jeg ville ventet til jeg kjente de bedre,og i det minste hadde møtt dem irl.Så lenge dere ikke er i et forhold,og ikke engang har møtt hverandre er det heller ingen grunn til at de absolutt må vite nøyaktig hvor du bor. Man kan få kontakt med folk på datingsider,og i begynnelsen tro de er hyggelige og normale.Men så forandret de seg helt etter at man blir bedre kjent.Noen takler for eksempel ikke å bli avvist etter en date,og det kan lett skape problemer om de da vet alt mulig om deg som de ikke har noe med.f.eks.hvor du bor. Forøvrig enig med WubWub i at det første datene bør foregå ute i offentligheten.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Blir nok lett for dem å finne ut hvem du er om du forteller dette. Bare ta "people search" på facebook og oppi stedet du er fra, om du har det der. Eller andre metoder. Så her risikerer du stalking, som kan vare livet ut i verste fall. Anonymous poster hash: fe7c9...a6c 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde ikke gjort det før jeg hadde møtt vedkommende og vært med ham en stund var jeg deg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Takk for svar, dere! Det var dette jeg også tenkte. Nå er jeg uansett ikke særlig lett å finne via nett, men det er nok greit å være litt forsiktig. Man vet jo ikke hvem disse menneskene er. Anonymous poster hash: 91e03...ee5
Gjest Emera Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Jeg synes det er helt greit å vente med å oppgi bosted. I "gamle dager" sendte man inn kontaktannonser til blader og aviser. De som svarte sendte brevet til bladet/avisen, med et frimerke i. Så ble brevet videresendt til rett person. Det var uaktuelt å oppgi adresse eller telefonnummer i kontaktannonsen. Nå for tiden, med sosiale medier på nett, har mange glemt å ivareta privatliv og personvern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå