Gå til innhold

uansvarlig barnefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungene har blitt observert alene utenfor hjemmet/eiendommen på områder hvor så små barn IKKE ferdes alene uten oppsyn. Jeg konfronterer, han klikker og sier det har skjedd èn gang. Det er ikke tilfelle.. Det har vært MANGE episoder, nå. Jeg har vært medgjørelig og "tilgitt" han de gangene han har stått dødsfortvila og sagt at det var et engangstilfelle og at han alltid har ungene under oppsyn. Jeg har aldri vært bekymret for ungene mine når de har vært der men nå er det så mange episoder og hendelser observert av så mange forskjellige at jeg er oppriktig bekymret for dem. Det siste jeg fikk høre var av det yngste barnet selv. Jeg snakket om drukningsulykken som var nå nylig og sa at de aldri måtte gå alene ved havet. Så kom det fra gutten på fire; jeg og ..... Var alene på flytebrygga når jeg var hos pappa sist. Uten redningsvest.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 7b93b...932

Videoannonse
Annonse
Gjest MissPennyfeather
Skrevet

Sluttet å tilgi. Dette handler om barnas sikkerhet og ikke pappas ego. Ta kontakt med familievernkontoret og spør om råd, eventuelt om dere kan ha en samtale der sammen med en nøytral part.

• Liker 2
Skrevet

Holdt ungene tilbake fra samværet og bestilt time på familievernkontore.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bra! Om det er garantert at dette har skjedd og ikke noe ungene sier, så kan du trekke inn ny samtale på familievernkontoret. Si da til far at du er redd for deres sikkerhet og ønsker en samtale hvor dere snakker ut om dette (da med en tredjepart til stede). Hvordan er deres kommunikasjon voksne imellom? 

Det knytter seg i magen når jeg tenker over det... :(

Anonymous poster hash: b935e...72e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spionerer du på ham? Eller har du medarbeidere der ute som gjør det?

Syns det høres utrolig ut at du hele tiden skal få referat om ting som skjer hos far.

Og når det gjelder hva barna sier så kan det igså være litt fri fantasi med i bildet og et ønske om oppmerksomhet, for å tøffe seg e.l

Jeg tviler sterkt på at et barns far er så uansvarlig og tar så lett på sitt barns sikkerhet som du påstår.

Det er ikke bare mor som er en egnet omsorgsperson for barn. Det er dessverre ikke bestandig far gjør ting akkurat slik som mor mener det skal gjøres, men han gjør det på sin måte.

Anonymous poster hash: cbe1f...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres utrolig ut at du hele tiden skal få referat om ting som skjer hos far.

Og når det gjelder hva barna sier så kan det igså være litt fri fantasi med i bildet og et ønske om oppmerksomhet, for å tøffe seg e.l

Jeg tviler sterkt på at et barns far er så uansvarlig og tar så lett på sitt barns sikkerhet som du påstår.

Det er ikke bare mor som er en egnet omsorgsperson for barn. Det er dessverre ikke bestandig far gjør ting akkurat slik som mor mener det skal gjøres, men han gjør det på sin måte.

Signerer denne!

Anonymous poster hash: 7f07e...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld? Du tviler på at et barns far kan være så uansvarlig? Tuller du med meg? Tenk deg om. Godt om, før du taler videre. Skremmende å se at det finnes så naive mennesker som deg. Jeg har ikke uttalt meg om hvorvidt fedre kan være gode omsorgspersoner eller ikke. Du skriver "det er dessverre ikke bestandig far gjør ting...." Skal jeg sette verden litt i perspektiv for deg? Det e dessverre ikke bestandig far (eller mor, i mitt tilfelle er det far) evner å ta hånd om barna sine. Slik at barnas liv og helse står i fare. Jeg frykter at mine barn ikke lever under trygge omstendigheter hos far. Jeg har ikke nevnt mye om hva jeg legge til grunn, men etter min mening, som barnas mor så er det GRUNN for bekymring.

Jeg må spørre, er du virkelig så trangsynt og naiv, at du tror det ikke finnes fedre som ikke yter god nok omsorg? Er dette en dum spøk? Isåfall så burde du åpne opp øynene dine, undersøk litt statistikk rundt forekomst av barnemishandling i Norge.

Anonymous poster hash: 7b93b...932

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart at TS får referat om ting som skjer? Hadde jeg sett at et lite barn hadde gått alene steder hvor det ikke var forsvarlig, så hadde jeg da gitt referat jeg også! De har gjerne konfrontert far først, og sett at det ikke hjalp...?

Anonymous poster hash: 51fba...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...