Gå til innhold

Fra joggesko til "pen"sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har egentlig i alle år gått rundt i joggesko (Nike Free) pga at jeg får så vondt i knærne av andre sko. Men har litt lyst til å finne meg et par sko som er litt penere (ballerinasko, seilersko (heter det det?) eller andre sko) fordi jeg føler at joggesko blir så "hverdagslig" og upassende til antrekk hvor jeg har "staset meg litt opp". Det skal sies at jeg også sliter litt med at jeg kipper ut av enkelte sko og at noen ikke passer for meg så jeg får blødende gnagsår (Michael Kors sko bl.a.), noe som gjør dette skoprosjektet enda vanskeligere. Har sett litt på Sebagosko da de fleste jeg har snakket med sier at dette merket er godt for foten. 

Alle mennesker har jo så forskjellige føtter og opplever smak og behag forskjellig, men jeg tenkte jeg kunne forhøre meg litt her da jeg ikke fant helt ut av det når jeg nå har søkt litt rundt på nettet. 

Tusen takk på forhånd :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn til noen som selger helsesko og prøv deg frem.

Ecco sko er og gode sko, i ulike varianter.

Kunsstykket for å unngå gnagsår er å gå med skoene inn, i korte perioder, gjerne med ullstrømper i, eller gnagsårsokker, og øke litt og litt for hver gang skoene brukes inntil skoene får tilpasset seg foten.

Anonymous poster hash: 7418d...c3d

• Liker 3
Skrevet

Gå inn til noen som selger helsesko og prøv deg frem.

Ecco sko er og gode sko, i ulike varianter.

Kunsstykket for å unngå gnagsår er å gå med skoene inn, i korte perioder, gjerne med ullstrømper i, eller gnagsårsokker, og øke litt og litt for hver gang skoene brukes inntil skoene får tilpasset seg foten.

Anonymous poster hash: 7418d...c3d

Ecco har sikkert mange fine, det var et godt tips! :) Skal prøve det! :)

Skrevet

Unngå vanlige ballerina sko hvis du har problemer med knærne, de har null dempere (generelt sett) og risikerer å gjøre vondt verre...

Geox ser ut til å ha ganske så bra utformede sko med tanke på komfort, ellers så lurer jeg litt på hvordan Tod's mokasinene er på føttene (de ser veldig komfortable ut)?

Jeg kommer nok til å henge litt rundt i tråden, da dette har blitt en problemstilling for meg også ^^'

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men et tips fra en gnagsårperson til en annen (😝): Sportstape!! Lett å sette på, lett å fjerne.

Anonymous poster hash: ad238...46f

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men et tips fra en gnagsårperson til en annen (): Sportstape!! Lett å sette på, lett å fjerne.

Det var smart! Hvor på foten setter du tapen på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var smart! Hvor på foten setter du tapen på? :)

Der du tror du får gnagsår :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ecco

Anonymous poster hash: ea7d8...a7c
Skrevet

Elsker sko fra merkene SoftWalk og Gabor. Sliter med rygg og knær, dette er de eneste skomerkene jeg har funnet som både er gode å gå i og ser fine ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ecco

Anonymous poster hash: ea7d8...a7c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med dårlig kne og må ofte ty til joggesko. Men jeg fikk undersøkt meg på NIMI for endel år tilbake og fikk et tips som har fungert utmerket siden, og det er å bruke to par med litt tykke sokker, slik som sportsokker fremfor pensokker. Da får man litt ekstra demping på hardt underlag og den milimeteren eller to med demping for hvert skritt hjelper betraktelig for min del. Jeg bruker svarte sko fra reebok mye på jobb, jeg er ikke like overbevist over Ecco som mange, har hatt mange par. Jeg liker Timberland bedre. Sebago går for å være gode sko, men har null demping, og jeg får så lett gnagsår av dem. Har to par med seilersko fra Sebago, men de blir mykere og bedre om jeg bruker dem hver dag, men lar jeg dem stå en uke er dem like ille igjen, like harde. Jeg bruker sorte eller grå sokker fra nike ytterst, de nupper ikke så fælt som f.eks umbro eller adidas, så disse sokkene ser mer elegante ut enn de egentlig er. Under bruker jeg det jeg har for hånden.

Anonymous poster hash: 6bf2b...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...