Gå til innhold

100% kombinert med 100% studie og famileliv, -gjennomførbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig saumfarer jeg nettet for deltidsjobber akkurat nå, men mange av 100% stillingene frister så mye mer. Det er stillinger hvor jeg faktisk får bruk for min nåværende kompentanse som bedriftsøkonom. 
Men, når sommeren er over, så starter jo studiene igjen, og det kan jo være ganske utfordrene!
Noen som vet om det vil være gjennomførtbart? Også med tanke på familielivet tenker jeg. Mannen min og jeg er ganske avhengig av vår voksen tid sammen etter leggetid, men så har vi aldri trengt noe annet heller. 

Noen som har noen innspill? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil uansett være tøft.

For noen år siden hadde vi begge mellom 150 og 180 % studier og arbeid, samtidig som vi hadde et lite barn.

Det hadde neppe gått om ikke begge trengte kveldene for å jobbe. Det gjorde det mye lettere enn om en satt og ventet på at arbeidet ble ferdig.

Det var og viktig å ha en plass der man kunne jobbe.

Poenget er at du må ha en partner som er villig å gi slipp på deg, og du på han, den tiden det trengs.

Anonymous poster hash: ba85d...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon som deg. Sliter også med å finne relevante deltidsstillinger. Det er så mye obligatorisk oppmøte der jeg studerer, så jeg kan ikke ha en fulltidsstilling, men hvis jeg hadde kunnet det hadde alternativet nok blitt fulltid + deltid studier. Jeg hadde ikke greid å oppnå de akademiske resultatene jeg ønsket med 100% av hver.

Anonymous poster hash: 1d6e1...6ba
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100% og tar master ved siden av deltid. Har en på 2 år fra før og termin i august. Det har hittil gått helt fint, og nå har jeg jo perm fra jobb snart også :)

Anonymous poster hash: d05bb...09b

Skrevet

Jeg studererer rundt 50% ved siden av 100% jobb, og det er for meg maks. 100+100 tror jeg blir vedlig tøft, men det lar seg nok gjennomføre hvis du virkelig går inn for det! Og så kommer det nok litt an på hva slags studie samt hva slags 100%stilling det er snakk om. Selv er jeg leder, og kan ikke nedprioritere mine ansatte fordi jeg må på forelesning, hadde jeg kun hatt operative oppgaver kan det være jeg hadde hatt kapasitet til mer studier.

Skrevet

Jeg tok en master på deltid ved siden av full jobb (en jobb med mye overtid) før jeg fikk barn. Tror nok at jeg hadde slitt med å gjennomføre det med barn, men selvfølgelig - det kommer an på hvor gamle barna er, sover de godt om kvelden og legger seg tidlig, er mannen din innstilt på å aktivisere barna alene i helgene osv. Hvis dere vil får dere nok dette til, men det blir sikkert tøft i perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...