Gå til innhold

Alkohol og seroxat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på seroxat, og det står jo i pakningsvedlegget at man skal unngå alkohol. Har hørt/lest at man kan bli helt tullete fordi man ikke tåler alkohol like bra når man går på de medisinene. Men vet noen om det kan ødelegge for virkningen av medisinene om man f.eks tar 1-2 glass vin av og til i helgene? Det står ingenting om hvorfor i pakn.vedlegget, og tenkte bare å spørre her om noen visste (skal ikke til lege før om ett par uker igjen.) Jeg har forresten drukket litt vin uten å merke noe til det med å miste kontroll og bli tullete, men lurer på det angående virkning på tablettene...

Anonymous poster hash: ae0a2...db1
AnonymBruker
Skrevet

sök opp på felleskatalogen.no

Der står det utvidet interaksjoner

Anonymous poster hash: b31db...7ba
Gjest iGirl
Skrevet

Jeg drikker helt klart mindre nå som jeg går på seroxat, men tar meg fortsatt 3-4 halvlitere når jeg er ute. Ikke noe problem i det hele tatt. Grunnen til at man burde unngå alkohol er fordi de forsterker virkningen av hverandre. Det er litt forskjellig hvordan man reagerer, noen tåler det bedre enn andre.

Du kan prøve deg frem forsiktig og se hvordan det er for deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Effekten av Seroxat kan øke når du drikker. Det står nok i pakningsvedlegget. Du bør avklare med legen om du kan ta vin ikke høre hva andre sier. Alle sin situasjon er ulik og vi reagerer ulikt på medisiner og alkohol. Jeg drikker ikke alkohol siden jeg selv ta en lignende medisin. 

Anonymous poster hash: b1df6...557
Skrevet

Tråden stenges.

Viser til retningslinjene for kropp og helse;

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Marr, mod.
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...