Gå til innhold

Vasker du alltid frukt og grønt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig? 

Anonymous poster hash: f9cbb...819
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ytterst sjelden.

• Liker 2
Skrevet

Bare når noen jeg vet bryr seg om det ser det...

Skrevet (endret)

Sjelden

Trodde det var uvanlig, men så langt ser det ut som det er ganske vanlig :P

Endret av Adara den Vakre
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

av og til, når jeg føler de er klissete (epler osv.) Vasker alltid grønnsaker da, selv om jeg burde ha gjort det med frukten også.. vasker absolutt alt når jeg gir det til barna.. 

Anonymous poster hash: c9f6c...bd9
Skrevet

Alltid

• Liker 1
Gjest brud3813
Skrevet

Stort sett ikke, med mindre druene eller jordbærene eller cherrytomatene helt åpenbart har et lag med skitt på seg. Har blitt flinkere til å vaske grønnsaker etter at jeg ble gravid, men synes helt ærlig at det er litt stress. Skikkelig plagsomt når salaten ender opp med å være full av vann også.

Skrevet

Ja, vasker alltid epler, tomater, druer, ferskener/nektariner og salater. Bær og sånt er ikke så nøye, for de kan jo bli ødelagt av vannet.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg vasket det når jeg har besøk og hvis jeg ser at det er møkkete.

Ellers vasker jeg det ikke

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Ja, i prinsippet gjør jeg det, men kan slurve om jeg har det travelt i matlagingen, f.eks om jeg har flere ting som koker samtidig. Da "blåser jeg i det". 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du vet aldri når noen har pillet seg i nesa, nyst e.l når de tar i det. Ikke at bakterier nødvendigvis dør av litt skylling, men slipper forhåpentligvis å spise de største buserestene

Anonymous poster hash: da014...9a1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det alltid, og ikke egentlig på grunn av bakteriene, men på grunn av alle sprøytemidlene som (dessverre) brukes i konvensjonelt landbruk. Økologiske produkter trenger jo i prinsippet ikke å vaskes (hvis man, som jeg, primært vasker pga sprøytemidlene), men jeg er så vant til å uanset vaske alt der jeg skal spise skallet, så jeg vasker uansett det økologiske også.

Anonymous poster hash: 35730...318

• Liker 2
Skrevet

Nei ikke alltid, men prøver å være flink til det. Vasker veldig sjelden agurk, paprika og tomat for eksempel siden det kommer i plast men burde vel egentlig!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vasker de i løsvekt med zalo. Vet aldri hvem som har drevet og kladdet på dem.

Anonymous poster hash: 996c5...ab4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker stort sett frukt, men ikke agurkt og paprika og slikt som kommer i plast. Jeg er ikke så fin på det, og bryr meg ingenting om at jeg ikke får vasket druene hvis jeg kjøper dem og tar dem rett med i parken f.eks., men er jeg hjemme vasker jeg like godt.

Anonymous poster hash: 28561...481
Skrevet

Nei, ikke alltid.

Skrevet

Etter at jeg begynte å lese her, så ja. Alltid. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker ikke grønnsakene. Spiser ikke frukt.

Anonymous poster hash: a77a2...eca
Skrevet

Ja vasker det når jeg kan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...