majan Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 dere er så flinke her inne til og komme med tips til matretter. Så jeg lurte på om dere kunne gi meg noen tips om kotletter, vi skal ha det til middag idag.
Nilma Skrevet 1. september 2004 #2 Skrevet 1. september 2004 Nå skriver du ikke hva slags koteletter du skal ha, men her er et par tips. Lammekoteletter: Stekes raskt i panne med salt og pepper, la hvile litt før servering. Hummus er nydelig tilbehør, og gjerne en vannmelon- og fetaostsalat. Svinekoteletter: Brunes først i panne, legges i langpanne med løk i skiver. Hell over en pakke matfløte iblandet noen ss. tomatpuré. Salt, pepper og evt. urtekrydder etter smak. Stekes i ovn til kjøttet er mørt. Serveres med kokte poteter og grønnsaker i en eller annen form. Håper dette var til hjelp! :-)
Elle Melle Skrevet 1. september 2004 #3 Skrevet 1. september 2004 Svinekoteletter: Brunes først i panne, legges i langpanne med løk i skiver. Hell over en pakke matfløte iblandet noen ss. tomatpuré. Salt, pepper og evt. urtekrydder etter smak. Stekes i ovn til kjøttet er mørt. Serveres med kokte poteter og grønnsaker i en eller annen form. Du kan bruke samme fremgangsmåte, men kutte ut sausen (hvis du skulle mangle fløte f.eks.). Da bare steker du kotelettene, krydrer med salt og pepper, hiver det i en form lagvis med sopp og løk, og potetskiver. Da får du aller best resultat hvis du har lokk på formen slik at ikke fuktigheten forsvinner. Enkelt og tradisjonelt (men jeg tror det blir fløtesaus hos oss neste gang, det hørtes veldig godt ut!)
Væren Skrevet 1. september 2004 #4 Skrevet 1. september 2004 SAUENS SVINEKOTELETTER: Stek kotelettene og legg dem taksteinsvis i ildfast form. Mellom og rundt kotelettene legger du løkringer, skivede tomater og gjerne champingnon i skiver hvis du liker dette. Visp sammen 3-4 dl fløte med 2-3 ss tomatpure, litt sukker, evt. litt presset hvitløk, salt og pepper. Hell dette over og rundt kotelettene. Dryss over revet ost. Gratineres i stekeovnen til osten er gyllen. Dette smaker utrolig godt med hjemmelaget potetstappe til! LYKKE TIL!
maiia Skrevet 1. september 2004 #5 Skrevet 1. september 2004 Maiia`s spesial, nakkekoteletter Nakkekotelettene stekes på vanlig måte i panna. Når de er ferdige legger jeg et par skiver med gulost oppå hver kotelett, og legger på lokket til osten er smeltet. Til slutt sprøsteker jeg baconterninger som jeg strør på toppen. Jeg serverer vanligvis hjemmelaget potetmos og tyttebærsyltetøy til, men det går også fint med kokte poteter og grønnsaker.
Sita Skrevet 1. september 2004 #6 Skrevet 1. september 2004 Maiia`s spesial' date= nakkekoteletter Nakkekotelettene stekes på vanlig måte i panna. Når de er ferdige legger jeg et par skiver med gulost oppå hver kotelett, og legger på lokket til osten er smeltet. Til slutt sprøsteker jeg baconterninger som jeg strør på toppen. Jeg serverer vanligvis hjemmelaget potetmos og tyttebærsyltetøy til, men det går også fint med kokte poteter og grønnsaker. Nå ble jeg skikkelig sulten.....
Arkana Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 * Brun kotelettene, stek paprika, løk, hvitløk og aquash. Ha i hvitvin og oliven og la putre noen minutter. Server med pasta. * Stek kotelettene og legg i en ildfast form. Hell fløte i pannen og smak til med karri og bland inn revet ost. Hell over kotelettene og gratiner i ovnen. * Legg kotelettene lagvis i en ildfast form med diverse grønnsaker. Hell over buljong og stek ved 175 grader i ca 45 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå