AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Hei, i kontrakten min står det at feriepenger er i tillegg ik vanlig lønn, som i følge ferieloven. Hva vil dette si? 12 mnd fastlønn + feriepenger? Eller 11 mnd fastlønn og feriepenger i stedenfor den 12te fastlønnen?Anonymous poster hash: b2b7f...eac
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Men hvorfor er ordlyden slik? Jeg syns det er lett å misforstå TS Anonymous poster hash: 7c466...047
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Men hvorfor er ordlyden slik? Jeg syns det er lett å misforstå TSAnonymous poster hash: 7c466...047 Lønn i 12 mnd minus de ukene du har ferie (Vanligvis 4 eller 5 uker) pluss feriepenger. Anonymous poster hash: b4a34...5cd 1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Fastlønn får du for den tiden du er på jobb. Alle ansatte skal avvikle ferie, og man får ikke lønn når man har ferie. Istedenfor lønn i ferietiden får man feriepenger dersom man hadde opparbeidet dette året før. Dermed er det ikke feil å si lønn pluss feriepenger, for ferientiden blir man trukket for. Endret 4. juni 2015 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå