Gå til innhold

Britiske interiørprogrammer.. Har briter det virkelig så stygt hjemme?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett min andel interiørprogrammer for å si det sånn. Et par av dem fra Storbritannia, og det som går igjen her er hvor j... stygt de var det, ikke bare før oppussingen, det er like jævlig etterpå også!

Guloransje vegger og tak med burgunder lister i dag.

Anonymous poster hash: bba48...efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter faktisk mer pris på det enn det dønn kjedelige nordiske hvitt i hvitt i hvitt med hint av sølv også mer hvitt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har sett min andel interiørprogrammer for å si det sånn. Et par av dem fra Storbritannia, og det som går igjen her er hvor j... stygt de var det, ikke bare før oppussingen, det er like jævlig etterpå også!

Guloransje vegger og tak med burgunder lister i dag.

Må faktisk si at jeg foretrekker å se noe annet enn tusener på tusener av norske stuer med nøyaktig de samme fargene (hvit- og grånyanser), med Kählervaser og Liksom-shabbychic. Og 3000 puter. Og ugler. Og "lysfat". Boooooooring. 

Anonymous poster hash: 9e820...3e4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Setter faktisk mer pris på det enn det dønn kjedelige nordiske hvitt i hvitt i hvitt med hint av sølv også mer hvitt.

Du hadde likt gult tak, burgunder taklister og et vegg til vegg teppe likt det på danskebåten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og nordmenn har ikke det?

Think again!

Anonymous poster hash: 7766e...729

Gjest Margit Spat
Skrevet

Når jeg ser på britiske interiør- og oppussingsprogrammer slår det meg virkelig hvor stor kulturforskjellen er mellom Norge og England. I alle fall når det gjelder bostandard og kvalitet. Husene er som regel både dårlige og grisedyre (sett i forhold til standard) i England. Rett nok er klimaet i Norge kaldere enn i England, men med tanke på at britisk vær og vind ikke akkurat gir Syden-assosiasjoner, så er jammen mange boliger der borte skrøpelige. "Double glazing" er et skikkelig salgsfremmende argument, mens vi her i Norge tar det som en selvfølge at vinduene er "ordentlige". I tillegg er rommene knøttsmå, trange og ofte ganske mørke. For ikke å snakke om de smale trappene opp til andre etasje, og de evinnelige vegg-til-veggteppene. Det siste sikkert pga at det er gulvkaldt og trekkfullt.

En "romslig stue" i England ser som regel fullstappet ut når de plasserer to sofaer der, og da er det ikke snakk om å ha plass til det vi etter norsk standard ville kalt et vanlig stuebord i mellom sofaene. Selv om norske boliger jevnt over blir pusset opp så de ser helt like ut, foretrekker jeg den lyse og åpne norske/skandinaviske stilen framfor mørke, depressive farger, knøttsmå rom, dårlig planløsning og masse gulvtepper. 

Gjest Keikolina
Skrevet

Sett på de programmene selv, ikke noe man får noen ideer ifra ihvertfall.

Skrevet (endret)

Du hadde likt gult tak, burgunder taklister og et vegg til vegg teppe likt det på danskebåten?

Ville ikke akkurat si det er vakkert, men jeg er så lei den hvite stilen i Norge at jeg tror jeg kommer til å spy om jeg ser flere som hiver opp hvitt klikk panel og skryter hvor fint de har fått det hjemme. Dørgende kjedelig.

Endret av Wildstar
  • Liker 2
Skrevet

Nordmenn er jo veldig bortsjemte på boligstandard, men det er jo påfallende når britene skal pusse opp og gjøre det fint så legger de enten vegg til vegg teppe eller linolium på gulvet.

Det virker også som om bilig er utrolig dyrt der (og da snakker jeg ikke bare London). Det er norske priser eller over selv på landsbygda, og de tjener jo betraktelig mindre enn oss....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...