babydoll Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 Noen som har erfaring med å selge leilighet uten bruk av megler? Jeg tenkte å hente inn tilbud fra 3-4 forskjellige meglere, og få en verditakst på leiligheten min, for å få en fornuftig prisantydning jeg kan bruke. Lurer også på å få utarbeidet tilstandsrapport fra en takstmann. Noen som har gjort det på samme måte? Det er jo fort 50 000,- å spare på å gjøre jobben selv, hvis man gjør en god jobb...
Laban Skrevet 1. september 2004 #2 Skrevet 1. september 2004 Les her; http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=93742 Tilstandsrapport og takst er to forskjellige ting. Hadde ikke utrdt å ha tilstandsrapport om jeg skulle selge - rett og slett fordi det ALLTID vil være kommentarer på en tilstandsrapport og dette har en lei tendens til å skremme potensielle kjøpere...
Fru Blå Skrevet 2. september 2004 #3 Skrevet 2. september 2004 Jeg har erfaring fra kjøp av leilighet uten megler. Det var et krav fra vår side at det skulle være tilstandsrapport på leiligheten, og eventuelle feil og mangler skulle utbedres. Det var bare ett par småting som måtte utbedres. Jeg vil nok anbefale at det foreligger en tilstandsrapport, slik at kjøper kan føle at det er ordnede forhold med salget, siden det ikke blir gjort gjennom megler. Siden vi kjøpte i boligbyggelag ble papirarbeidet likevel gjort av en megler, men selger sparte mye penger på å skaffe kjøper selv.
babydoll Skrevet 3. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2004 Takk for svar begge to. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå