Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir ikke gravid, så jeg skal til gynekolog i dag. Hva er det hun skal gjøre? Hva skal jeg spørre om å få sjekket? Eller har gynekologer egne rutiner og rekkefølge på å sjekke alt som trenges? Hva kan jeg forvente i dag mtp. tester og svar?

Anonymous poster hash: adfc2...095
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Gynekolog har egne rutiner ja.

Du kan forvente innvendig UL og at det tas noen blodprøver. Hva hun finner ut på UL vil du jo få svar på med en gang. Mulig du vil bli kalt inn til flere blodprøver, og når resultatene av de foreligger kalles du inn til ny time. Og så bør det kreves sjekk av mannens sæd - ber ikke gynekologen om dette, så ber du om det. Det er ikke vits å utrede BARE kvinnen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var å sykehuset hos gyn i dag. 3mnd etter henvisning fra fastlege.

Mannen fikk tatt spermprøve (vi visste han måtte holde seg i minst 3 dager, så han holdt seg for sikkerhetsskyld.

Masse spørsmål om tidligre svangerskap, aborter, medisiner (om man gikk fast på noe.) sykdomshistorie på meg og han. Masse spørsmål om syklus og mens.

Gyn undersøkelse med ultralyd innvendig.
og jeg ble tappa for 5 glass med blod.

Tok blodprøve hos legen når vi ble henvist for å påvise eggløsning.

Og nå er det bare ny ventetid på 3 mnd før vi får svar på de prøvene vi har tatt og planlegging av hva vi skal gjør videre om det er noe med en, eller begge av oss osv.

Hurra, jeg angrer nesten allerede. For allerede er det blitt ganske følsomt.

Anonymous poster hash: 5b228...947
AnonymBruker
Skrevet

Vi var å sykehuset hos gyn i dag. 3mnd etter henvisning fra fastlege.

Mannen fikk tatt spermprøve (vi visste han måtte holde seg i minst 3 dager, så han holdt seg for sikkerhetsskyld.

Masse spørsmål om tidligre svangerskap, aborter, medisiner (om man gikk fast på noe.) sykdomshistorie på meg og han. Masse spørsmål om syklus og mens.

Gyn undersøkelse med ultralyd innvendig.

og jeg ble tappa for 5 glass med blod.

Tok blodprøve hos legen når vi ble henvist for å påvise eggløsning.

Og nå er det bare ny ventetid på 3 mnd før vi får svar på de prøvene vi har tatt og planlegging av hva vi skal gjør videre om det er noe med en, eller begge av oss osv.

Hurra, jeg angrer nesten allerede. For allerede er det blitt ganske følsomt.

Fikk dere svar på noe konkret allerede nå eller må dere vente 3 mnd. på de første resultatene?

Det er bare jeg som bestilte time og lurer på om samboeren skal også være med eller om han må bestille timen selv.

TS

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Fikk dere svar på noe konkret allerede nå eller må dere vente 3 mnd. på de første resultatene?

Det er bare jeg som bestilte time og lurer på om samboeren skal også være med eller om han må bestille timen selv.

TS

Hvis de ser problemer på UL vil du jo få svar med en gang (hvis du har cyster for eksempel), mens du er der.

Varierer nok litt fra praksis til praksis, der jeg gikk trengte ikke mannen være med, man fikk bare utdelt glass som han skulle levere sædprøve i 4-5 dager etterpå. Mens andre vil kanskje be mannen ta kontakt med egen lege.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg hadde samboer med på både legetimen for henvisning og i dag.

min fastlege henvise oss begge sammen, og gyn vil helst at partner er med.

Ingen svar på blod og sædprøve i dag, får ikke svar før timen om 3mnd. =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...