Bad Advice Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Kom nettopp over et tips angående hunder og lurer på om det er noen som har gjort dette? Kort fortalt så liker ikke hunder støvsugere fordi de lager mye bråk men de viser ikke noen tegn som forteller om deres sosiale status i hierakiet. Så hunder oppfatter det som at støvsugeren bråker uten å respektere dem, og de forstår ikke hvor støvsugeren ligger i hierakiet om de ligger over hunden selv eller ikke. Løsningen skal vistnok være å kjefte på støvsugeren slik at hunden forstår at støvsugeren ligger under dem. Og det hjelper hunden og slappe av i støvsugerens nervær. Noen som har prøvd dette? Det virker jo utrolig logisk i forhold til hunders oppførsel men allikevel. Sært.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 det må jeg prøve, har en som bjeffer på støvsugeren. Anonymous poster hash: 7d700...616
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Så interessant! Følger med Anonymous poster hash: 7cbf5...62c
makkapakka Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 mulig det er derfor hunden min graver seg nedi saccosekken så det bare er hodet som stikker frem hver gang jeg holder på med støvsugeren, selv om jeg selv ikke husker når jeg kjeftet på støvsugeren..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Hmmm, det må testes Anonymous poster hash: 5bec2...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 My dog used to attack my vacuum every time I used it so I decided to make my vacuum sit and stay and I called it bad and smacked it on the head. My dog watched all this and doesn't attack it anymore. She was even trying to block me from hitting it too much at one point. Problem solved Fra bodybuilding.com Anonymous poster hash: 4f34f...425
Tabris Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Jeg kan ikke se at verken forklaringen på hvorfor hunden reagerer på støvsugeren, eller løsningen som tilbys, har noen som helst sammenheng med hva vi vet om hundeatferd. Det høres ut som en typisk "overtro", som det er mye av i hundeverden. 4
Perelandra Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 En av kattene vi hadde i oppveksten, freste og kjeftet på støvsugeren. Hun gikk også til fysisk angrep, og slo til den så klørne smalt i plasten.
Sugerøret Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Min liker ikke støvsugern og går vekk.Men så kommer tosken tilbake,bjeffer høyt (lyse bjeff..så ikke aggressiv..) og fotfølger meg.. Og bjeffer. Da jager jeg han ut på verandaen eller opp i sofaen. når jeg er ferdig,skal han koses,klappes som om jeg har vært borte i flere timer.Tulling .. Tviler på at det funker å kjefte på støvsuger'n.Men for morro skyld,skal jeg teste det neste gang sugern kommer ut av skapet :D 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Beviser vel bare at hunder er dumme. Anonymous poster hash: 0026d...cce 1
Sugerøret Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Beviser vel bare at hunder er dumme. Anonymous poster hash: 0026d...cce beviser ikke det.Heller at vi mennesker er dumme,som ikke forstår hundespråk 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Noen som har prøvd? Jeg har ikke hund, bare en mann og forholder seg rolig. Anonymous poster hash: 7cbf5...62c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Det går fint an å trene hunden til å like støvsugeren uten å kjøpe tullprat om dominanse og rang. Anonymous poster hash: f2c06...c55 2
Rainbow Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Hunder tenker jo ikke på verden rundt seg som hieraki, men det kan jo hende den tror det er et annet dyr for det, og synes det er bra at du har kontroll på det rare brøledyret, og at det ikke prøver å dra deg rundt! Vår var redd den, så vi har bare betinga den med å legge supergode godbiter på støvsugeren (startet lengre unna mens den var på). Han syns fortsatt det er ekkelt, men løper ikke rundt for å komme unna. Hunden jeg vokste opp med digga støvsugeren såpass mye at han ville bli støvsugd selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå