AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Både Trondheim og Kri.sand tilbyr mye av studiene jeg vil..men hvilken by bør jeg velge?! Har vært mer i Trondheim enn en sørlandsbyen, men har inntrykk av at Kristiansand har finere vær og mer liv? Fortell litt.. Hvor enkelt å få bra og rimelig sted å bo, miljø, vær, lett å få jobb vefd siden av studiet ..Anonymous poster hash: 5f688...dcb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Mitt inntrykk er stikk motsatt. Har hørt at Kristiansand er passe dødt om høsten og vinteren. I Trondheim skjer det jo alltid mye. Jeg hadde valgt Trondheim. Anonymous poster hash: e9e9e...6b7
Gjest Jean Valjean Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Mitt inntrykk er stikk motsatt. Har hørt at Kristiansand er passe dødt om høsten og vinteren. I Trondheim skjer det jo alltid mye. Jeg hadde valgt Trondheim. Anonymous poster hash: e9e9e...6b7 Jeg kan bekrefte at Kristiansand er dødt om høsten og vinteren. Jeg tror nok jeg også ville valgt Trondheim. Endret 4. juni 2015 av Jean Valjean
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Definitivt Trondheim!! Trondheim er virkelig landets beste studieby. Anonymous poster hash: f68e5...887
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Definitivt Trondheim!! Trondheim er virkelig landets beste studieby. Anonymous poster hash: f68e5...887 Kan jo kanskje utdype.. Trondheimsværet er uforutsigbart. Mildt sagt. På vår/sommer/høst bør man ha med seg både paraply og solbriller hvor enn man går. Vinteren i sentrum kan være bedriten, men det er likevel ikke langt til marka som ofte varter opp med flotte skiløyper. Men en by er jo så mye mer enn været! I Trondheim skjer det noe hele tiden. Særlig for, med og av studenter. Best kjent er vel kanskje UKA og Isfit. Byen rommer utrolig mange studenter og er ekstremt godt tilrettelagt for et godt studentliv. Opplever at byens borgere er stolte av studentmassen og ser på den som en viktig del av byen. Synes nesten litt synd på mennesker som aldri har studert i Trondheim.. Anonymous poster hash: f68e5...887
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Først og fremst, hvilken studieretning skal du gå på? Ulike universitet har virkelig forskjellig grad av kvalitet på studiene sine og forelesere ikke minst! Jeg har studert i Kristiansand, og jeg er ikke enig i det de andre mener at det er dødt. Jeg var i aktivitet hele året med studenter og det var like gøy på vinteren som på sommeren. Det eneste, som jeg kan se de referere til, er bylivet. Det er færre mennesker ute og drikker på byen om vinteren. Generelt har jeg også hørt mye positivt om Trondheim av venner som studerer og har studert der. Og jo, Kristiansand har et fantastisk sommervær, og jeg angrer ikke en dag på at jeg valgte å studere på UiA! Anonymous poster hash: 6c73e...085 1
sweg Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Jeg er born&raised i Trondheim, men jeg vil absolutt anbefale denne byen som studentby. Nå har jeg ikke studert her, men allerede på videregående så fikk jeg smaken på UKA og ISfit, og det var virkelig verdt det. Altså, jeg tviler på at Kristiansand får til slike festivaler som Trondheim Også har vi Studentersamfundet som har mye å by på hver dag, og Trondheim er generelt en mye større by. Været i Trondheim? Joda, trønderværet kan være en bitch til tider. Vinteren byr både på regnbyger, massevis av slaps og til tider sprengkulde. I år har februar vært varmere enn starten på juni, så ja... Man vet aldri hva som venter, for for ett år siden var sommeren aldeles herlig og temperaturene lå på 30 grader i nesten 1 måned! Pleier også å få vinterdepresjon av å bo her, for det blir jo så lite timer med sol utover høsten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Reagerer fremdeles på at ingen har kommentert det viktigste: Hvordan er foreleserne, planene, oppfølging av studenter, lokalene og ikke minst, biblioteket, boforhold? Jeg er en kjedelig student som sier at studielivet rundt er ikke alt en skal gå etter før en søker seg inn på et universitet! Selve studiet har faktisk en del å si Anonymous poster hash: 6c73e...085 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Reagerer fremdeles på at ingen har kommentert det viktigste: Hvordan er foreleserne, planene, oppfølging av studenter, lokalene og ikke minst, biblioteket, boforhold? Jeg er en kjedelig student som sier at studielivet rundt er ikke alt en skal gå etter før en søker seg inn på et universitet! Selve studiet har faktisk en del å si Anonymous poster hash: 6c73e...085 Selvfølgelig, men det er jo ikke dette TS spør om. Anonymous poster hash: f68e5...887
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Hadde lett valgt Trondheim. Lettere å bli kjent med folk, veldig bra studentmiljø, skjer alltid mye, fin og inkluderende by Anonymous poster hash: aa86a...288
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har studert i begge byene og det blir som en gjør det til, masse studentaktiviteter å være med på i begge byer, men selvsagt mest i Trondheim. Hvis du er et friluftsmenneske, så syns jeg Kristiansand med umiddelbart omegn er ganske så kjedelig. Jeg studerte økonomi og Trondheim (TØH) hadde nok det beste studiet. Ellers er Kristiansand veldig kompakt, selv om universitetet ligger halvveis uti skogen, så tar det ikke mange minutter å gå inn i sentrum. Anonymous poster hash: 96b14...ea4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Kan legge til at det er lavere boligpriser i Kristiansand og følgelig lavere leiepriser Anonymous poster hash: 96b14...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå