Gå til innhold

Door gym extreme

Braah

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å kjøpe meg dette door gym extreme produktet. Noen som har erfaring? Er det effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som et greit produkt for variasjoner av pull ups, som er en veldig effektiv øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hei!

Tenker å kjøpe meg dette door gym extreme produktet. Noen som har erfaring? Er det effektivt?

Genialt å ha hvis du vil trene chins/hang-ups. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et greit produkt for variasjoner av pull ups, som er en veldig effektiv øvelse.

Okey. 

Tror du jeg vil se en økning på muskelmassen om jeg bruker dette produktet, til da blant annet pull ups/push ups etc. Eller må jeg også bruke vekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt å ha hvis du vil trene chins/hang-ups. 

Hvor effektiv er disse øvelsene da? :) Gjør at jeg får større armer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hvor effektiv er disse øvelsene da? :) Gjør at jeg får større armer?

Veldig effektive for overkroppen. Men husk at det er tungt, og kan ta laaang tid å få til hvis du ikke er sterk nok i utgangspunktet. Da kan du bruke en strikk som hjelp, eller trene negative chins/pull-ups frem til du får til vanlige.

http://fitnessbloggen.no/5-gode-grunner-til-a-trene-chins/

Om du får større muskler kommer an på så mangt - antall repetisjoner, kosthold, gener etc.

Du bør jo ikke trene BARE chins, men sammen med andre øvelser er den helt super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig effektive for overkroppen. Men husk at det er tungt, og kan ta laaang tid å få til hvis du ikke er sterk nok i utgangspunktet. Da kan du bruke en strikk som hjelp, eller trene negative chins/pull-ups frem til du får til vanlige.

http://fitnessbloggen.no/5-gode-grunner-til-a-trene-chins/

Om du får større muskler kommer an på så mangt - antall repetisjoner, kosthold, gener etc.

Du bør jo ikke trene BARE chins, men sammen med andre øvelser er den helt super.

Takker for svar buddy. Er det sånn at chins/pull ups øker tricepsen og gir meg større og bredere skuldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en door gym hjemme. Men den knakk. Så kjøpte jeg en annen, men den viste seg å ikke passe døren vår. Altfor stor. Men den er kjempefin å ha om man vil trene pull ups / Chins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en door gym hjemme. Men den knakk. Så kjøpte jeg en annen, men den viste seg å ikke passe døren vår. Altfor stor. Men den er kjempefin å ha om man vil trene pull ups / Chins.

Hva oppnår man med en slik greie? Bli større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Bli sterkere.

Vil man bli større bør man ikke trene BARE chins. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det må litt mer til for å bli større. Som å spise mer og trene tung styrke. Pull ups/Chins er en bra overkroppsøvelse, veldig bra for rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det må litt mer til for å bli større. Som å spise mer og trene tung styrke. Pull ups/Chins er en bra overkroppsøvelse, veldig bra for rygg.

Eller ikke større, er egentlig ikke det jeg er ute etter.

Tenker bare og få strammet magen min endel, da det er litt fett nederst på magen. Også få litt bredere skuldre, som visstnok er veldig mulig med slike øvelser. Kan vel også se en merkbar forskjell på tricepsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Door Gym Abilica. Har funket bra for meg, og den tåler også mine 86 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ikke større, er egentlig ikke det jeg er ute etter.

Tenker bare og få strammet magen min endel, da det er litt fett nederst på magen. Også få litt bredere skuldre, som visstnok er veldig mulig med slike øvelser. Kan vel også se en merkbar forskjell på tricepsen?

Ja, man kan trene masse variert med den stangen. Det er bare å bytte på grepene, så trener du forskjellige muskler. Bredere skuldre og Triceps skal gå, men hadde jeg vært deg, hadde jeg meldt meg inn på et treningssenter. Fordi da kan man trene flere øvelser for den og den muskelgruppen, og variere med maskin og frivekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Door Gym Abilica. Har funket bra for meg, og den tåler også mine 86 kg.

Hyggelig å høre. Har du fått noen mer synlige muskler/større triceps osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre. Har du fått noen mer synlige muskler/større triceps osv?

Ja, den har hjulpet meg. Sikkert like bra som på gymmet. Har brukt ekstra vekt ved pull-ups, så den tåler minst 95 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan trene masse variert med den stangen. Det er bare å bytte på grepene, så trener du forskjellige muskler. Bredere skuldre og Triceps skal gå, men hadde jeg vært deg, hadde jeg meldt meg inn på et treningssenter. Fordi da kan man trene flere øvelser for den og den muskelgruppen, og variere med maskin og frivekter.

Hvor stor og merkbar forskjell kan en se på muskelgruppene om jeg tar og trener disse øvelsene hver dag og morgen i 5 uker framover?

Burde øke tricepsen min vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit apparat. Bare pass på at du ikke legger for mye moment i det da det kan falle ned eller ødelegge dørlistene.

Pull ups og chin ups (og varianter) er veldig bra øvelser som alle bør ha i programmet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...