Gjest Halvveis Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Hva tenker dere om kjøpeforsikring. Trenger man det eller ikke på et nytt hus? Megler forsøker å "pushe" dette på oss..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Ja, absolutt. Det blir fort svært dyrt med advokater om noe går galt og dere ikke har forsikring. Anonymous poster hash: 2e4c0...631
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Du har fem års garanti mot feil og mangler. Der er 1 års befaring i tillegg til befaring ved ovetakelse. Har du husforsikring/bygningsforsikring og innboforsikring, så har du og rettshjelp på forsikringene. Det bør holde, lenge, ved nybygd hus/bolig. Tegner du i tillegg medlemsksp i Huseiernes landsforbund, så har du gratis rådgivning på jusstelefonen deres, samt 30 minutter årliggratis rettshjelp. (Medlemskap i huseiernes gir og rabatt på forsikringer.)Anonymous poster hash: 588e1...d4f 1
Gjest Gjesp Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Nei, jeg hadde ikke kjøpt en sånn forsikring. Jeg har kjøpt nytt hus flere ganger og man har 5 års garanti, så jeg ser ingen fare der.
Grønt blad Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Støtter AB #4 i at det ikke er nødvendig ved kjøp av nygbygd bolig.
Gjest Halvveis Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 TS her, jeg kjøpte igår huset uten kjøpeforsikring. Sparte 9200.
Tvist Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Det er jo ikke mye penger, med tanke på hva man får. Tenker at selv med nybygg kan det være greit å ha i tilfelle noe ikke er gjort forskriftsmessig. 1
Grønt blad Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 TS her, jeg kjøpte igår huset uten kjøpeforsikring. Sparte 9200. Gratulerer med nytt hus!
Gjest Halvveis Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Det er jo ikke mye penger, med tanke på hva man får. Tenker at selv med nybygg kan det være greit å ha i tilfelle noe ikke er gjort forskriftsmessig. Tre ting gjorde meg negativ til forsikring; 1. Husforsikring hjelper deg mot en egenandel, 2. 5 års garanti ved nybygg 3. Det forsikringsselskapet megleren tilbydde hadde saker mot seg med bl.a. TV2 hjelper deg. Endret 5. juni 2015 av Halvveis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå