Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjærlighetssorg for første gang. Føler meg så knust, sveket og lurt. Men jeg er ikke lurt, det bare føles sånn fordi jeg ikke forstår guttens følelser. Vi hadde hatt noe på gang i over en måned. Det er ikke lenge, men nok til at jeg rakk å bli skikkelig forelsket. Han ble også det. Han sa han hadde veldig sterke følelser, ville være med meg konstant, hadde blitt utrolig glad i meg og vi så faktisk for oss en fremtid sammen. Plutselig en dag snudde han. Han ble usikker på om han var over eksen, på om han hadde gjort riktig valg ved å forlate henne. Om det var riktig å være med meg. Og han sa derfor at han trengte tid alene - og siden har jeg ikke hørt fra han. Det er snart en uke siden.

Det er han jeg vil ha. Jeg klarer bare ikke akseptere at det er over, det var så fint mellom oss og jeg vet jo at han følte sterkt for meg. Men nå får jeg ikke sett han på en stund, så jeg får ikke gjort et forsøk på å vise han at han fortsatt har følelser for meg. Han kommer sikkert til å finne tilbake til eksen sin på den tiden. Det gjør så utrolig vondt og jeg savner han sånn. Hva kan jeg gjøre? Jeg har ikke sendt han noen melding, selv om vi begge sa at vi skulle ikke kutte kontakten. Jeg bør kanskje ikke sende noen melding heller? Noen råd? Jeg vet jo at jeg bare bør gå videre, men det viste seg å være lettere sagt enn gjort.

Anonymous poster hash: 8193c...941

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke. Da er det ikke så mye du kan gjøre. For guds skyld, ikke send han flere meldinger eller ring. De fleste menn synes det er turn off med innpåslitne kvinner og blir skremt vekk. Det du kan gjøre er å sende en melding hvor du spør om hva han vil og om det er noe håp for dere. Det hadde vært fint med et svar. Det er jo veldig dumt hvis han er usikker og du må kjempe om han sammen med eksen.

Beste du kan gjøre er vel bare være tålmodig og vente. Viktig å ikke mase :) Skjønner jo godt du vil ha svar snart. Vil han ha eksen, så er det best å komme seg videre. Det finnes mange fisker i havet.

Anonymous poster hash: 96204...abc

• Liker 3
Skrevet

Ai, lurer på hvordan du hadde blitt om dere var sammen i ett år og han dumpet deg! Spesielt når du føler såpass "kjærlighetssorg" allerede etter en måned.

Forelskelse kan variere fra person til person. Noen forelsker seg lett, mens andre bruker lenger tid. Du kan trøste deg med at du ikke brukte så mye av tiden din på han sett i det store og hele bildet :) 1 mnd burde være greit nok å komme seg over.

Men hei, jeg forstår det virkelig, det er sinnssykt kjipt. Unner deg selvfølgelig ikke dette, men tror du kan komme deg ut av det!

Treff andre mennesker, finn på noe å gjøre, hold deg litt opptatt. Les en bok! :) 

Lykke til, kjære TS.

• Liker 1
Skrevet

vet du... Denne gangen skal jeg svare åpenhjertig med nick og alt - bare fordi jeg så ABSOLUTT forstår hvordan du har det.

Jeg er i tilnærmet samme situasjon, men her har ting vært enda mer kaotisk.

Ble introdusert for en mann for 2,5 mnd siden og det sa bare PANG.. jeg ble betatt ut av en annen verden, og han ble betatt av meg.
Vi har tilbragt MYE tid sammen men han valgte gå tilbake til exen til tross for at de var dømt til å overhodet ikke klare seg - særlig ikke etter forholdet med meg.

Vi var aldri definert som sammen, vi hadde aldri tatt den praten.

Når han valgte gå tilbake til exen eliminerte han meg, og det var jo logisk..exen vet om meg, og om forholdet vårt - ett naturlig krav er ingen kontakt med meg.

Det gikk ikke så lang tid for i helgen som var endte de med brudd, og er nå ikke sammen.

de har barn, så ting er kanskje mer komplisert her enn i ditt tilfelle - men poenget mitt er at jeg forstår deg så godt, og jeg er akkurat der selv.

jeg LIDER, rett og slett... jeg har så hjertesorg at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på.

Du har min fylle og hele sympati, og finner du nøklen for å komme videre så del gjerne.. jeg hater nemlig å ha det sånn.

• Liker 2
Gjest ashanti
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon - jeg var kjempebetatt etter relativt kort tid og trodde han var "the one". Var helt bombesikker på at han følte det samme for meg. Vel, det gjorde han ikke. For da hadde han selvsagt ikke gått tilbake til eksen sin.

Jeg beklager, men du er nødt til å komme deg over han. Han har dumpet deg for eksen sin, dvs at han har sterkere følelser for henne enn for deg. Hadde han virkelig vært head over heels for deg så hadde han ikke tenkt på eksen sin et sekund engang.

Og vær så snill -hvis det ikke fungerer med eksen (det var vel en grunn til at det ble slutt), og han kommer løpende tilbake til deg... Ikke synk så lavt at du hopper rett inn i armene hans igjen. Han har allerede vist med handling at du ikke er bra nok for han, da vil det tyde på at du kun er bra nok når han ikke får det til å funke med hun han egentlig vil ha.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter de rådene du har fått over her.

Han er så usikker at du må gå videre, for din egen del  :hug:

Anonymous poster hash: 6a91b...e78
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også vært i denne situasjonen, og fikk senest i går bekreftet det jeg alltid trodde. Han har blitt sammen med eksen, enda han sverget de var over da han og jeg holdt på. Jeg var utrolig forelska i han, men han løy til både meg og henne. 

Det var utrolig vondt å bli valgt bort, men jeg syns faktisk mest synd på henne. Selv om de ikke var sammen da han traff meg var de veldig involvert i hverandres liv, men bodde i forskjellige land. Jeg har sovet der og oppdaget at han satt på kjøkkenet og snakket med henne i telefonen. Hun vet ingenting. 

Uansett, TS, jeg tror ikke det kommer noe godt ut av dette. Du må ikke ta kontakt med han, og om han tar kontakt med deg ville jeg ikke automatisk trodd at det betydde han var over eksen. Mannfolk er så flinke til å lure seg selv når det gjelder følelser.

Anonymous poster hash: 30af6...df4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vet du... Denne gangen skal jeg svare åpenhjertig med nick og alt - bare fordi jeg så ABSOLUTT forstår hvordan du har det.

Ble introdusert for en mann for 2,5 mnd siden og det sa bare PANG.. jeg ble betatt ut av en annen verden, og han ble betatt av meg.

Vi har tilbragt MYE tid sammen men han valgte gå tilbake til exen til tross for at de var dømt til å overhodet ikke klare seg - særlig ikke etter forholdet med meg.

Når han valgte gå tilbake til exen eliminerte han meg, og det var jo logisk..exen vet om meg, og om forholdet vårt - ett naturlig krav er ingen kontakt med meg.

Det gikk ikke så lang tid for i helgen som var endte de med brudd, og er nå ikke sammen.

de har barn, så ting er kanskje mer komplisert her enn i ditt tilfelle - men poenget mitt er at jeg forstår deg så godt, og jeg er akkurat der selv.

jeg LIDER, rett og slett... jeg har så hjertesorg at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på.

Du har min fylle og hele sympati, og finner du nøklen for å komme videre så del gjerne.. jeg hater nemlig å ha det sånn.

Men vet du hva, det tyder på en kvalitetsmann at han valgte å prøve igjen med moren til barna sine. Veldig synd at det ikke gikk, for nå blir jo barna skilsmissebarn. Men nå kan han hvert fall fortelle med hånden på hjertet at han prøvde alt. Jeg syns faktisk ikke du skal holde mot ham at han prøvde en siste gang å holde familien hel. Syns du skal gi ham en sjanse til om han vil ha det. Meget mulig at han liker deg mye bedre enn eksen, men at han følte han måtte prøve en siste gang for barnas del.

Anonymous poster hash: 3ad4f...8da

• Liker 2
Skrevet

Men vet du hva, det tyder på en kvalitetsmann at han valgte å prøve igjen med moren til barna sine. Veldig synd at det ikke gikk, for nå blir jo barna skilsmissebarn. Men nå kan han hvert fall fortelle med hånden på hjertet at han prøvde alt. Jeg syns faktisk ikke du skal holde mot ham at han prøvde en siste gang å holde familien hel. Syns du skal gi ham en sjanse til om han vil ha det. Meget mulig at han liker deg mye bedre enn eksen, men at han følte han måtte prøve en siste gang for barnas del.

Jeg holder det på INGEN måte i mot ham, og jeg har støttet ham fult ut i det valget..

For meg er det faktisk som du sier, ett tegn på at han er av god kvalitet som velger å prøve igjen..det forteller meg at han er mye verdt.

Skulle han komme tilbake til meg, så hadde jeg vært mer enn lykkelig over det - men jeg tviler.

Alt som har skjedd de siste ukene med frem og tilbake er nok til å skremme fanden på flatmark, alt jeg vil nå er å få snakket med ham og jeg håper han tar kontakt når han er klar for en prat.

For om han ikke vil være i ett forhold med meg, så vil jeg iallefall prøve å ha ham som en venn - for maken til fyr har jeg faktisk aldri møtt noen gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder det på INGEN måte i mot ham, og jeg har støttet ham fult ut i det valget..

For meg er det faktisk som du sier, ett tegn på at han er av god kvalitet som velger å prøve igjen..det forteller meg at han er mye verdt.

Skulle han komme tilbake til meg, så hadde jeg vært mer enn lykkelig over det - men jeg tviler.

Alt som har skjedd de siste ukene med frem og tilbake er nok til å skremme fanden på flatmark, alt jeg vil nå er å få snakket med ham og jeg håper han tar kontakt når han er klar for en prat.

For om han ikke vil være i ett forhold med meg, så vil jeg iallefall prøve å ha ham som en venn - for maken til fyr har jeg faktisk aldri møtt noen gang.

Ja det kan være dumt å involvere seg med noen som er på vei ut av et forhold eller som nettopp har kommet ut av det. Da blir man dessverre ofte forbundet med den kaotiske tiden og de vonde følelsene. Og det blir vanskelig å starte på nytt med gode følelser i bunnen :(

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan være dumt å involvere seg med noen som er på vei ut av et forhold eller som nettopp har kommet ut av det. Da blir man dessverre ofte forbundet med den kaotiske tiden og de vonde følelsene. Og det blir vanskelig å starte på nytt med gode følelser i bunnen :(

Og dette rådet/refleksjonen er både til deg TS og deg Pompdelux.

Skrevet

Åw. Det var vondt å lese. Jeg er enig med rådene her oppe, synes du skal komme deg over han, fordi han var tydeligvis ikke kommet seg over eksen. Det er en vanskelig prosess, men du bør bruke tiden godt. Masse lykke til, sender deg en varm klem 😔💞

AnonymBruker
Skrevet

Det vile jeg på det sterkeste fraråde deg.

Anonymous poster hash: bde59...fcc

Gjest Nanna87
Skrevet

Du må ikke få han tilbake, du har bare kjærlighetssorg og trenger å være med noen. Jeg sier ikke at du ikke elsket han, men er det slutt så er det slutt. Jeg anbefaler deg å bruke tid på å sørge, samt ta vare på deg selv. Tren, lag deg god mat, ta deg en øl, hør på musikk du liker, og lev ut dine hobbyer og interesser. Lær deg å elsk deg selv igjen, å vips treffer du noen andre. 

Jeg har selv nettopp vært gjennom det samme, og jeg ville også få han tilbake men det var en grunn for at det ble slutt. Så nå har jeg innsett at slik er livet, og jeg gleder meg til å møte neste mann! 

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Ikke for å være slem, men dette høres ut som ris til egen rumpe. Selv om det sier pang, gir det ingen rett til å sprenge andre relasjoner. Særlig ikke når de har barn. Jenter skylder alltid på menn, men om ikke det var like mange uetiske hunnkjønn som deltok i den tangoen, ville det heller ikke skjedd. Finn deg en singel neste gang, så går det nok bedre.

Endret av Livan
Skrevet

Aua. Dette gjorde vondt å lese. Jeg tror jeg er på vei dit dere er. Vi falt for hverandre. Han sjekket meg opp og jobbet hardt for å bevise at han ville være med meg.

Men det er et styr med hans eks. Jeg har på følelsen av at hun har et balletak på han og bruker barn som pressmiddel. Disse to bor også i forskjellige land og jeg vet de er skilt. Men han kommer ikke videre selv om det virker som han så gjerne vil.

Han har ikke avsluttet noe men han har blitt kald og trukket seg vekk. Og det gjør så sinnsykt vondt. Jeg lider jeg også. Usikkerheten og savnet tar knekken på meg.

Men siden han helt tidlig trenger space nå så har jeg ingen andre valg enn å la han få tid. Og håpe han kommer med en enten/eller snart. Men jeg sliter veldig nå. Prøver å gjøre så mye som mulig for ikke å tenke men når natta kommer så er jeg så ekstremt alene med mine tanker. Jeg er sliten nå :(

Sorry for at jeg ikke har noen råd til deg TS men jeg måtte bare fortelle om min situasjon nå.

Anonymous poster hash: 2a182...721

Skrevet

Oi, dette var akkurat som å lese min egen historie. Gikk gjennom akkurat det samme for noen måneder siden. Vi hadde datet en måned og begge var forelska, og plutselig en dag snudde han. Noen dager etterpå fant jeg ut at han hadde blitt sammen med eksen sin igjen. Han hadde ikke ventet en dag engang fra han gikk fra meg, og til de to var et par. Han sa vi skulle holde kontakten, men han blokkerte meg på alle medier og svarte ikke når jeg prøvde å ringe han en gang. Jeg følte meg(og gjør fortsatt det) utrolig lurt. Utrolig nok gikk det over ganske fort. Det stikker fortsatt av og til, men jeg har overbevist meg selv om at jeg har det best uten han. Ville aldri vært i forhold med en som kunne såre meg så lett. Sier ikke at dette er tilfelle i din situasjon TS, men jeg ville nok ikke utelukket tilfelle. Mitt beste råd må bare være å holde deg opptatt med andre ting, og bare prøve å glemme han - så får du se hva tiden bringer.

Anonymous poster hash: 8193c...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...