AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skulle bytte en genser i en større størrelse og gikk på h&m, fant genseren og gikk til kassa for å bytte. Jeg hadde selvfølgelig kvitteringen. Skrev ned navn og telefonnummer på en kvittering, og så måtte hun se legitimasjon? Hvorfor det egentlig? Betyr det at hvis jeg ikke hadde hatt med lommeboka(skulle jo ikkje kjøpe noe, bare bytte) så hadde jeg ikke fått bytte? Syns det virket så rartAnonymous poster hash: d653c...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 For at de skal se at det er ditt navn som er skrevet på kvitteringen. Noen er nok plaget av folk som stjeler ting og senere kommer for å få pengene tilbake, og også benytter seg av falskt navn når de signerer. Noen er også nøyere enn andre på slike ting. Vi hadde en slik ordning på min gamle arbeidsplass også(ikke klesbutikk), men det var ikke alle som var like nøye på det.Anonymous poster hash: f0474...af7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Oki, takk for svar! Høres logisk ut, men litt tungvint også. Jobber i klesbutikk selv og der er det mange som leverer inn klær for moren sin eller andre. Men vi er veldig runde i kantene daAnonymous poster hash: e7564...f86 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Oki, takk for svar! Høres logisk ut, men litt tungvint også. Jobber i klesbutikk selv og der er det mange som leverer inn klær for moren sin eller andre. Men vi er veldig runde i kantene daAnonymous poster hash: e7564...f86 Jeg måtte ikke vise legitimasjon sist jeg byttet på H&M, i forrige uke. Er dette noe nytt? Anonymous poster hash: 9bab0...8bc 1
Chizue Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Jeg måtte ikke vise legitimasjon sist jeg byttet på H&M, i forrige uke. Er dette noe nytt?Anonymous poster hash: 9bab0...8bc Jeg tror de aller fleste butikkene har dette når de skal skrive ut returer på en vare...Men da tenker jeg mest på skrive ned navn og nummer... Har jobbet i flere butikker og alle har hatt ett slikt system, men det er ikke alle som bryr seg om dette Hverken navn & nummer eller ID.... Jobbet på en bensinstasjon som kastet returer de skrev! :O Sjefen sa til meg "Sånne papirer gidder jeg ikke å gå igjennom, vi kaster dem...." Rart han fikk sparken
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Faen betyr det at nå kan jeg ikke skrive at jeg heter Julenissen lenger
Chizue Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Faen betyr det at nå kan jeg ikke skrive at jeg heter Julenissen lenger Må skaffe deg fake ID 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Må skaffe deg fake ID God idè, tror jeg skifter navn til Nissemor 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 On 6.6.2015 at 5:06 AM, Evilposelos said: Faen betyr det at nå kan jeg ikke skrive at jeg heter Julenissen lenger Anonymkode: 64243...af1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 På 6.6.2015 den 7.28, Chibi skrev: Må skaffe deg fake ID Det er ulovlig Anonymkode: 61586...a79
Chizue Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ulovlig Anonymkode: 61586...a79 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 Jeg byttet noe på HM i dag, trengte ikke å vise legitimasjon..
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 10 minutter siden, Calandria said: Jeg byttet noe på HM i dag, trengte ikke å vise legitimasjon.. var på cubus og hennes 2 ganger med julegaver og skulle bytte, null leg her heller Anonymkode: 64243...af1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 På 4.6.2015 den 11.30, AnonymBruker skrev: For at de skal se at det er ditt navn som er skrevet på kvitteringen. Noen er nok plaget av folk som stjeler ting og senere kommer for å få pengene tilbake, og også benytter seg av falskt navn når de signerer. Noen er også nøyere enn andre på slike ting. Vi hadde en slik ordning på min gamle arbeidsplass også(ikke klesbutikk), men det var ikke alle som var like nøye på det. Anonymous poster hash: f0474...af7 Er det ikke nok å kreve at man må ha en kvittering for bytte eller retur? Anonymkode: 0bfa6...9b2 1
Gjest Eltele Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 (endret) På 3.2.2018 den 18.04, AnonymBruker skrev: var på cubus og hennes 2 ganger med julegaver og skulle bytte, null leg her heller Anonymkode: 64243...af1 Samme her. Aldri opplevd. Tror nok de som jobber bak kassene i butikk tillegger seg mer autoritet enn hva de faktisk har. De er ikke politi altså. Hva skal dem eventuelt gjøre med den ID’en da? Ta bilde av den? Putte den i et arkiv? Hvis noen bytter for noen andre kunne det jo hende det ble en kriminalsak. Dette kan bli en sak for CSI. Eller FBI... Endret 4. februar 2018 av Eltele
Gjest Eltele Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 (endret) På 4.6.2015 den 11.30, AnonymBruker skrev: For at de skal se at det er ditt navn som er skrevet på kvitteringen. Noen er nok plaget av folk som stjeler ting og senere kommer for å få pengene tilbake, og også benytter seg av falskt navn når de signerer. Noen er også nøyere enn andre på slike ting. Vi hadde en slik ordning på min gamle arbeidsplass også(ikke klesbutikk), men det var ikke alle som var like nøye på det. Anonymous poster hash: f0474...af7 Hva hvis noen går for en venn og bytter da? Da kan en jo ikke signere med den underskriften. Så da får ikke personen byttet da. Hvis noen har fått en gave og skal bytte. Hvordan gjør de det da? Skal den som bytter gå til den den har fått gaven av og få giveren til å bytte den? Ja sikkert. Dummeste jeg har lest på en stund gitt. Ts snakker om bytting, ikke at en skal ha penger tilbake eller noe sånt. Den bak kassa liker vel å ha den «makta». Ikke mye annet de har. Ikke så fryktelig spennende å stå i butikk da. Endret 4. februar 2018 av Eltele
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 På 4.6.2015 den 8.50, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bytte en genser i en større størrelse og gikk på h&m, fant genseren og gikk til kassa for å bytte. Jeg hadde selvfølgelig kvitteringen. Skrev ned navn og telefonnummer på en kvittering, og så måtte hun se legitimasjon? Hvorfor det egentlig? Betyr det at hvis jeg ikke hadde hatt med lommeboka(skulle jo ikkje kjøpe noe, bare bytte) så hadde jeg ikke fått bytte? Syns det virket så rart Anonymous poster hash: d653c...1e7 Egentlig trenger de bare å se leg når det er retur UTEN kvittering, så en ansatt som kanskje har misforstått Anonymkode: c2f7a...b19
MarianneE Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 På 6.6.2015 den 4.35, AnonymBruker skrev: Jeg måtte ikke vise legitimasjon sist jeg byttet på H&M, i forrige uke. Er dette noe nytt? Anonymous poster hash: 9bab0...8bc Det er da helt vanlig?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 Just now, MarianneE said: Det er da helt vanlig? Eh nei. Blir litt slite noen ganger. Innser dere ikke. 1. det er ansatte som leser/skriver,. 2, det er tidligere ansatte eller folk er med venner som jobber. 3. folk som handler ofte på hennes, såpass ofte,, at det vet at dette ikke er en vanlig praksis og veldig sjeldent. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal juge (slik i de to andre trådene om dette).. Tror dere virkelig at det er troverdig, og folk ikke skjønner at dere juger? Anonymkode: 64243...af1 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eh nei. Blir litt slite noen ganger. Innser dere ikke. 1. det er ansatte som leser/skriver,. 2, det er tidligere ansatte eller folk er med venner som jobber i hennes butikk. 3. folk som handler ofte på hennes, såpass ofte,, at det vet at dette ikke er en vanlig praksis og veldig sjeldent. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal juge (slik i de to andre trådene om dette).. Tror dere virkelig at det er troverdig, og folk ikke skjønner at dere juger? Anonymkode: 64243...af1 Anonymkode: 64243...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå