Gå til innhold

Denne gangen vil jeg virkelig klare det!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente, 168 cm høy og veier for tiden 65 kg. Pleide å være stabil på 58 kg tidligere, men synes at jeg hadde litt for mye fett da også. For ett års tid siden ble jeg syk og gikk ned til 52. Det var perfekt for meg, ikke for tynn heller. Men så slutter jeg å røyke og gikk opp til 67-68. Har ingen bukser som passer lenger, og jeg ønsker virkelig å gå ned til 50-55 kg.. Håper noen kan hjelpe meg?! Er virkelig i en desperat situasjon, men forstår at jeg må gjøre det ordentlig denne gangen. Trente i 2-3 mnd, men gikk ikke ned ett gram, selv om jeg spiste sunnere og trente tre ganger i uka hver dag. Tok også test før og etter som viste at jeg verken hadde gått opp i muskelmasse eller ned i fett. Dette til tross for at jeg spiste mye proteiner. Ønsker å komme meg tilbake til treningssenteret, men gruer meg, finner ikke motivasjon,, men det er det minste problemet, da jeg vet at jeg må trene. Egentlig så er ikke vekta så viktig heller, bare jeg får gått en del ned i fettprosent, som nå er på 35. Tips tas i mot med stor takk. Jeg har ønsket meg den "perfekte" kroppen i flere år, men får det aldri til, og lnsker virkelig å klare det denne gangen.

Anonymous poster hash: c1861...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du trente i 2-3 mmd uten å gå ned i fettprosent, cm eller øke muskelmasse, gorde du noe vesentlig feil..

du veier ikke så mye, så vekta hadde jeg nok bare lagt vekk. tren hard styrke og kondisjon, gjerne på forskjellige dager. du kan be de på treningssenteret om å hjelpe deg å sette opp et program, ellers finner du noen på nettet. 

pass på hva du spiser, det kan hende du spiste mer enn du trodde når du trente. jeg vil anbefale deg å ligge på 2000-1800 kcal om dagen, og få i deg godt med proteiner, noen karbohydrater, helst fra masse grønnsaker, litt ris, en liten potet til middag eller en neve med pasta :) du kan også gjerne spise en brødskive her og der også, bare det ikke overstiger dagsbehovet ditt. sørg for å få i deg fett også, sunt fett fra gode kilder, avokado, nøtter, oljer er noen av dem.

prøv å sette om en dagsplan over hva du skal spise, og hold deg til den. da slipper du å bli plutselig sulten, og ty til usunne rake løsninger. 

jeg spiser selv lavkarbo, men det er ikke alle dette kostholdet passer til. om du ønsker å trene en god del, anbefaler jeg deg å ligge et sted mellom 100-200 gram karbohydrater om dagen :)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...