Gå til innhold

Smerter i nyreregionen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sinnsykt store smerter rundt nyreregionen på begge sider, mage og rygg. Kvalme. Svimmel og feber. Stråling/støt eller feberverking ellers i hele kroppen. Ømfiendtlig hud. Hodepine.

Noen som har hatt det slik? Ja jeg var til lege og han sa bare vagt noe betennelse i urinveiene, men han sendte også prøvene til videre undersøkelse fordi det var blod i urinen. Ligger nå med så intense smerter at jeg ikke får sove og føler meg ekstremt kvalm. Når jeg først får sove ligger jeg vist å ynker meg hele tiden.

Tips til hva jeg kan gjøre selv eller andre som har hatt det slik?

Anonymous poster hash: 1ff87...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sinnsykt store smerter rundt nyreregionen på begge sider, mage og rygg. Kvalme. Svimmel og feber. Stråling/støt eller feberverking ellers i hele kroppen. Ømfiendtlig hud. Hodepine.

Noen som har hatt det slik? Ja jeg var til lege og han sa bare vagt noe betennelse i urinveiene, men han sendte også prøvene til videre undersøkelse fordi det var blod i urinen. Ligger nå med så intense smerter at jeg ikke får sove og føler meg ekstremt kvalm. Når jeg først får sove ligger jeg vist å ynker meg hele tiden.

Tips til hva jeg kan gjøre selv eller andre som har hatt det slik?

Regner med at du venter på prøvesvar? Det høres ut som om du mulig trenger antibiotika. C-vitamin i store doser, mye drikke (helst vann) og febernedsettende/smertedempende(feks Paracet) kan dempe symptomene.

Anonymous poster hash: 05316...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått noe antibiotika ja. Ellers tar jeg paracetamol 500mg om dagen og drikker vann så ofte jeg kan. Veldig lite matlyst men alltid tørst. Likevel ligger jeg våken nå med slike smerter. Akkurat nå kommer det liksom fra ryggen og ene siden magen, høyre som er verst. Men begge sider gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo tyde på nyrebekkenbetennelse! Kom deg til legevakt så fort som svint. Jeg hadde mindre smerter enn deg, altså ikke feber og fikk sove. Men veldig vondt i nyrene. Ringte legevakt og fikk beskjed om å komme med en gang. Og det var nyrebekkenbetennelse.

Du har alle symptomene på det ihvertfall. Ring så fort du våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært våken hele natta og fikk noe medisiner av legen når jeg var der. men han sa bare vagt. Har lest selv og det høres sånn ut. 5 dager på kuren så får jeg se om det hjelper etter hvert. Smertestillende hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...