Gå til innhold

Sommerbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gifter dere på sommeren, er det fordi dere vil være ute i det forhåpentligvis fine været? Og velger dere lokale/hotell etter dette?

Vi ville i utgangspunktet gifte oss om sommeren, men nå ser det ut til at vi kanskje velger et hotell-lokale som er fint inne, men der det bare er en stygg parkeringsplass ute... Litt dumt sommerbryllup kanskje? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte sommerbryllup fordi vi liker sommeren og fordi det ble enklere ang.bryllupsreise med hensyn til ferien og ungene :wink:

Skrevet

Jeg ville egentlig helst hatt datoen i slutten av april, men vi skal gifte oss ute på Fjellværøy (Hitra) og fant ut at det kanskje var lurt å satse på et noe senere tidspunkt slik at det er bedre sjangse for bra vær. Lokalet er fint nok, men det er pent utenfor også, så det er fint om folk kan være litt ute - dessuten har vi lyst til å samle alle kvelden før også, og det blir enklere dersom vi kan satse på å være ute (med en plan B for dårlig vær).

Skrevet

Hei!

Valgte sommerbryllup, fordi vi elsker sommeren, og skal ha festen på et slott med en nyydelig park.

Har lyst å ha Brudeskålen ute i det fri, og så ønsker vi å ta bildene utendørs....

Men de er kjempekoselig med et vinterbryllup. Tenk alle de fakklene du kan hs ute. Masse levende lys inne. En god varm "fuske"pels over den flotte brudekjolen.

Alle brylluper er flotte....

Skrevet

Vi valgte august fordi det var stor sjanse for fint vær, noe vi syns var koselig både på bryllupsdagen og i dagene rundt siden vi fikk mange utenlandske gjester. Hyggelig å vise dem Norge i solskinn.

Å legge bryllupet tidligere på sommeren ble uaktuelt siden jeg hadde en kjempestor eksamen da, og juli styrte vi unna pga fellesferie og andre bryllup. Hvis jeg skulle valgt en annen dato hadde jeg nok valgt nyttårsaften faktisk. Jeg liker vinteren veldig godt, og kunne godt tenke meg å ha bryllupsdag på nyttårsaften.

Skrevet

Vi valgte sommeren fordi halvparten av gjentene måtte reise over fjellet. Været stenger sjelden Hardangervidda på sommeren :wink:

Så valgte vi et lokale med en kjempe fin uteplass etterpå, i håp om at det ble fint vær. Og været ble strålende!

Skrevet

Det er jo ganske greit med sommerbryllup, av mange grunner:

-været

-gjestene kan være ute uten å fryse ihjel

-barn kan leke ute

-man er ikke avhengig av tykke, varme klær

-det er ikke så iskaldt for gjestene å sitte i de dårlig oppvarmede norske kirkene

-flere kan ta seg fri

-man selv kan ta seg fri

-det er lettere å frakte varer og gaver etc

-man står friere i valg av transport og slipper å få sleng på glattisen på vei til og fra kirka

-det ser ikke så dumt ut med intens solariumfarge midt på sommeren som midt på vinteren :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Elsker sommeren, og hater vinteren, og da sa det seg selv. :wink:

Skrevet

Min kjære ville gifte seg under solen som han sa, så andre alternativer var ikke aktuellt for oss.

Skrevet

Takk for alle svar, men det jeg egentlig lurte på er om en mååå ha et sted som er fint ute i et sommerbryllup, eller om det er ok å være inne (på et hotell) hele tiden...?

Skrevet

Vi var inne hele tiden. Men vi hadde eget røykerom, som var stor suksess.

Skrevet
Takk for alle svar' date=' men det jeg egentlig lurte på er om en mååå ha et sted som er fint ute i et sommerbryllup, eller om det er ok å være inne (på et hotell) hele tiden...?[/quote']

Det er jo veldig ok at det er muligheter for å trekke utendørs også da i ett sommerbryllup

• 3 uker senere...
Skrevet

Ved valg av lokale ser vi faktisk mer på beliggenhet/uteareal enn selve lokalet (selvfølgelig finnes det grenser!!!). Valget står nå mellom et gammelt herskapshus med nydelig park rundt eller et moderne konferansesenter i vannkanten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...