maskineple Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Det er noe jeg har merket, og da snakker jeg om nynasist typer, så et par videoer på youtube om norske nynasister og merket det. Ser heller ikke ut som de har noe høy utdanning eller mye penger. Er dette en sammenheng og en kombinasjon som fører vanlige folk til å oppføre seg slik. Se for deg; 1. Ikke de mest attraktive , ble mobbet. 2. De får mindre penger / Lavere utdanning. 3. De har blitt banket opp av utlendinger som også er nokså like rasister i overnevnte punkter. Er dette kombinasjonen som fører til at disse nynasistene holder på slik med tattoveringer, tulle-klær og ritualer? Og da snakker jeg om mennene fant ingen kvinnelige. Edit; Ikke bare snakk om hvordan personen ser ut, men også hvilke sosiale ferdigheter personen har i tilleg til ulike talent. Og da tror jeg superrasister scorer lavt her. Jeg tror det. Stereotypien treffer nok en gang riktig. Husk at jeg snakker om ekte rasister her, ikke om naboen din som misliker islam og vil ha mindre skatter. Endret 3. juni 2015 av kjærligbåttur
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Dette stemmer nok for de som frivillig outer seg selv som superrasister. De smarte rasistene holder meningene sine mer skjult.Anonymous poster hash: f347a...61c 5
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Er rasister mindre pene enn andre folk? Vel, er mødre mindre pene enn andre folk? Er butikkdamer mindre pene enn andre folk? Er postmenn mindre pene enn andre folk? Personlig så tror jeg ikke det går på utseende ift hva man hater og ikke hater. Det er kanskje en gjenganger, men nå til dags blir man jo kalt rasist for ingenting. Da kan man vel bare kalle alle stygge mennesker for rasister, kanskje? Nei, tåpelig syns jeg. 2
maskineple Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2015 Er rasister mindre pene enn andre folk? Vel, er mødre mindre pene enn andre folk? Er butikkdamer mindre pene enn andre folk? Er postmenn mindre pene enn andre folk? Personlig så tror jeg ikke det går på utseende ift hva man hater og ikke hater. Det er kanskje en gjenganger, men nå til dags blir man jo kalt rasist for ingenting. Da kan man vel bare kalle alle stygge mennesker for rasister, kanskje? Nei, tåpelig syns jeg. Du tror ikke det er en sammenheng mellom utseende og hva slags person du vokser opp til å bli? Jeg tror det, og jeg tror at psykologer hadde vært enige med meg. Men det er jo ikke bare snakk om hvordan personen ser ut, men også hvilke sosiale ferdigheter personen har i tilleg til ulike talent. Og da tror jeg superrasister scorer lavt her. Dette er også sant for venstre-ekstremister.
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Du tror ikke det er en sammenheng mellom utseende og hva slags person du vokser opp til å bli? Jeg tror det, og jeg tror at psykologer hadde vært enige med meg. Men det er jo ikke bare snakk om hvordan personen ser ut, men også hvilke sosiale ferdigheter personen har i tilleg til ulike talent. Og da tror jeg superrasister scorer lavt her. Dette er også sant for venstre-ekstremister. Det er klart, i USA f.eks, så kan man se forskjellen på en Hillbilly og en "normal amerikaner". Klær, væremåte, måten de prater på osv. Allikevel er det ikke alltid slik at man skal dømme en bok på omslaget (dette har du sikkert hørt før også). Så hvorfor dømme de som er "mindre pene" (i dine øyne, forresten), til å være rasister når de kanskje ikke er det? Det blir forhåndsdømming, som igjen er et stort problem i samfunnet vårt i dag. Det bidrar til stigmatisering, stereotyper og setter folk i bås. Hvis jeg sa til deg; "HEI, du var PEN, du må jo være frivillig i Røde Kors!" ville du ikke da tenkt at det var rart av meg å uttale meg om deg når jeg ikke vet noe om deg i utgangspunktet? Utseende er noe du arver på samme måte egenskaper og personlighetstrekk. Du arver ikke meninger eller holdninger, dette er noe du utvikler i løpet av livet Så nei, jeg tror ikke at man kan se rasisme spesielt hos "mindre pene mennesker". For hva er egentlig et mindre pent menneske? Jo, det er noe du syns er mindre pent. 1
maskineple Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2015 Det er klart, i USA f.eks, så kan man se forskjellen på en Hillbilly og en "normal amerikaner". Klær, væremåte, måten de prater på osv. Allikevel er det ikke alltid slik at man skal dømme en bok på omslaget (dette har du sikkert hørt før også). Så hvorfor dømme de som er "mindre pene" (i dine øyne, forresten), til å være rasister når de kanskje ikke er det? Det blir forhåndsdømming, som igjen er et stort problem i samfunnet vårt i dag. Det bidrar til stigmatisering, stereotyper og setter folk i bås. Hvis jeg sa til deg; "HEI, du var PEN, du må jo være frivillig i Røde Kors!" ville du ikke da tenkt at det var rart av meg å uttale meg om deg når jeg ikke vet noe om deg i utgangspunktet? Utseende er noe du arver på samme måte egenskaper og personlighetstrekk. Du arver ikke meninger eller holdninger, dette er noe du utvikler i løpet av livet Så nei, jeg tror ikke at man kan se rasisme spesielt hos "mindre pene mennesker". For hva er egentlig et mindre pent menneske? Jo, det er noe du syns er mindre pent. Ok, du vant. Det var bare en tanke kanskje.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Da blir man kanskje født som rasist om det går på utseende? Anonymous poster hash: b50b2...276
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Ok, du vant. Det var bare en tanke kanskje. Helt OK å lufte tankene sine her på forumet! Men jeg skal jo innrømme at det er en interessant tanke. På samme måte som at folk mener FRP-ere er halvlate, lavlønnede konservatister FRP-ere er forresten også "dumme, rasistiske og har masse grammatikkfeil". Nå, DER ser du stigmatisering. Endret 3. juni 2015 av Ms.Sommerfugl 1
Mats01 Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Spørst hva du mener med nynazist? Naziene var en gjeng med mange merkelige ideer og konspirasjonsteorier. Eksempelvis var tyskerne etterkommere av den Ariske rasen, et folk som tidligere bodde i Atlantis, som senere ble ødelagt. Disse ariske folkene hadde flest etterkommere i Tyskland, så delvis i germanske land. De tok også utgangspunkt i vitenskaplige raseteorier (som ikke var beviste). Tyskerne var herrerasen og var undertrykt av de store maktene i tiden; Storbritannia, Frankrike, Russland og USA. Jøder var den største fienden, fordi de ødela for arierne; de konspirerte mot dem. Frimurere og jehovas vitner var lignende. Så har du undermenneskene, det var slaverne (mao. russerne, polakker osv.). Svarte ble av og til hevdet å være undermennesker også. Andre var funksjonshemmet og andre med uønskede genetiske arvbare vansker. Homoseksuelle var en trussel mot moral. Jødene, frimurere, de med psykiske problemer, fysiske, sigøynere og mange andre skulle bli utryddet. Slavernes land skulle bli gitt som lebensraum til det tyske folk. Hvordan folk med slike ideer kom til makten i tyskland er vanskelig å forstå, men det henger nok sammen med forholdene i landet i tiden. 1 verdenskrig var noe som aldri hadde skjedd i verdenshistorien, og hadde nok en effekt på den kommende generasjonen tyskere. Det samme med de økonomiske vanskene. Her handler det om desperansjon, et ekstremt hat og psykiske mekanismer. For en kan jo ikke basere seg på konspirasjonsteorier, ubeviste teorier om raser og myter. De færreste som liksom er nynazister i dag tror faktisk på noe av det der. Så termen nynazist er nok ganske dårlig. De som kler seg ut som tullinger og sprer hat, er ikke ekte nazister. Kun hatere. Så kanskje de tror at noen raser i gjennomsnitt har høyere intelligens eller noe slikt, noe som selvsagt stemmer, men det er noe som kan forandres etterhvert som tiden går. Rasime er ideen om at mennesker er delt inn i raser der noen er bedre eller mer verdt enn andre bare på grunn av rasen deres. Så nazisme er ikke lik rasisme. Så ja, jeg tror at de som kler seg ut og oppfører seg dårlig er dummere enn den vanlige mann i gata, og har et stort behov for å være bedre enn andre. De tror de er store på grunn av disse tegnene og nazisme. Noe de så klart ikke er. Når det kommer til vanlige følelser av å elske sitt folk eller Europeere generelt, og at du ikke vil at de skal forvinne eller delvis bli det, må ikke bli misforstått med nazisme. For de var veldig mot folk som stort sett ser hvite ut. Endret 4. juni 2015 av Mats01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå